Alles over vakanties op én met de fiets

La Flèche de Wallonie

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mei 2016 09:04

Je kan toch ook gewoon op een mooie dag het rondje dat je graag wilt rijden in je GPS zetten... Af en toe stoppen bij een benzinestation voor wat voer en klaar ben je...

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 05 mei 2016 09:14

Dat is zeker waar, maar ik vindt de georganiseerde tochten juist fijn dat alles geregeld is en af en toe een babbeltje onderweg.
Mijn eigen fietsvrienden vinden het helaas was overdreven om daar 3 uur voor in de auto te zitten en komen die heuvels ook niet normaal op.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 05 mei 2016 21:00

havana schreef:Tsja jij woont om de hoek en kunt iedere week vanuit huis de Redoute op bollen. Voor mensen die 400 km moeten rijden om aan de start te staan ligt dat anders ;)
Klopt maar iedere week dat ding op te bollen is ook zo wat daarnaast zijn er zat andere tochten die over de meest bekende hellingen in de Ardennen gaan, bijna elk weekend dus keus zat...

Laat me verrassen door de organisatie, 3600hm op 204km is geen kattenpis ....
YFood !!!

sneeuwcrosser2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2011 12:44

sneeuwcrosser2 05 mei 2016 22:54

Hoe staat het met de bevoorrading? Is het nog nodig om veel eten meer te nemen ? Gaat om de lange route van 204 km met 4 bevoorradingsposten. Ik neem sowieso wel een paar reepjes mee.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 05 mei 2016 23:33

Dat zit bij Golazo wel goed. Als ze het voedsel van de bevoorradingen naar Ethiopië sturen is de hongersnood direct opgelost.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 mei 2016 06:33

Ook al is de bevoorrading goed, ik zou niet alleen vertrouwen op de bevoorrading van Golazo en mijn eigen voorraad meenemen.

Dat geldt overigens voor mij bij alle organisaties, kan zo maar zijn dat voor de bevoorrading om energie verlegen zit of dat je iets niet goed verteerd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2016 06:55

Bij Golazo hoef je alleen voor het eerste uur iets mee te nemen. Eigen voorraad is echt niet nodig. Bij Golazo kom je voller thuis dan je van start ging ;)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 mei 2016 07:56

Herman_N schreef:Dat zit bij Golazo wel goed. Als ze het voedsel van de bevoorradingen naar Ethiopië sturen is de hongersnood direct opgelost.
Hahaha, idd vorige week de Philippe Gilbert gereden, mijn fietsmaat had bij de laatste post dusdanig veel ingeslagen dat hij op een gebochelde leek :lol:

Neem helemaal niks mee, en als ik in nood zou komen zijn er nog altijd genoeg tankstations of zo in de buurt.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mei 2016 10:16

Benito schreef:............., maar ik denk dat het een probleem gaat worden met 39-30.
In een nog niet zo ver verleden was 42-28 het kleinste verzet dat het overgrote deel van de wielertoeristen op zijn fiets had voor de (Vlaamse-) Ardennenritten.
Met 39-30 moet je echt wel overal boven kunnen geraken, ook als je, net als ik, geen lichtgewicht klimmer bent :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 mei 2016 19:10

Ik ben net terug uit Spa. Het weer was ronduit schitterend. De wegen waren als vanouds knudde en met mijn vorm zat het wel goed. Het is al bijna twee jaar geleden dat ik weer eens echt hebgeklommen. Na mijn bekkenbreuk heb ik alleen nog maar geklommen op de Utrechtse heuvelrug. Geen echt spul. En op de Thier de Coo heb ik geen moment aan mijn kwetsuur gedacht. Ik dacht alleen maar, AU wat is dit kreng gemeen. Dat stukje 14,5%, die voelde ik wel. Verder heb verder gewoon lekker 160 km gefietst en genoten van de meeste klimmen.
Live fast; die young. mijn blog

Boslim
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 07 mei 2016 19:16

rob74 schreef:Ik ben net terug uit Spa. Het weer was ronduit schitterend. De wegen waren als vanouds knudde en met mijn vorm zat het wel goed. Het is al bijna twee jaar geleden dat ik weer eens echt hebgeklommen. Na mijn bekkenbreuk heb ik alleen nog maar geklommen op de Utrechtse heuvelrug. Geen echt spul. En op de Thier de Coo heb ik geen moment aan mijn kwetsuur gedacht. Ik dacht alleen maar, AU wat is dit kreng gemeen. Dat stukje 14,5%, die voelde ik wel. Verder heb verder gewoon lekker 160 km gefietst en genoten van de meeste klimmen.
Goed man, lekker voor je! Altijd fijn te merken dat je volledig herstelt!

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 07 mei 2016 19:33

rob74 schreef:Ik ben net terug uit Spa. Het weer was ronduit schitterend. De wegen waren als vanouds knudde en met mijn vorm zat het wel goed. Het is al bijna twee jaar geleden dat ik weer eens echt hebgeklommen. Na mijn bekkenbreuk heb ik alleen nog maar geklommen op de Utrechtse heuvelrug. Geen echt spul. En op de Thier de Coo heb ik geen moment aan mijn kwetsuur gedacht. Ik dacht alleen maar, AU wat is dit kreng gemeen. Dat stukje 14,5%, die voelde ik wel. Verder heb verder gewoon lekker 160 km gefietst en genoten van de meeste klimmen.
Thier de Coo was idd een leuk pokkeding.

Dit was mijn eerste ervaring met de Ardennen en wat voor 1.
Ik heb de "echte finale" niet gemist was echt een mooie tocht en super goed geregeld door DVV.
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie