Alles over vakanties op én met de fiets

La Flèche de Wallonie

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 13 mei 2018 10:31

Wij zijn zelf een eigen rondje gaan rijden in de Luikse Ardennen, en hebben op de meer bekende gedeeltes van onze route een grote menigte op de racefiets met nummerbord gezien, die aan het zwoegen waren op de bekende klimmetjes en kuitenbijters rond Spa. Op de Thier de Coo was een niet onaanzienlijk deel van het publiek aan het wandelen met de fiets aan de hand.

Het was idd het beste weer wat je kan hebben voor een dagje klimplezier daar in die hoek van het land, en het blijft een prachtige streek om in te fietsen. Men is trouwens wel inspanningen aan het doen her en der om het wegdek te renoveren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 mei 2018 12:32

Van alle toertochten die ik heb gedaan is dit toch wel één van de mooiste. Inderdaad jammer van dat stukje onverhard, maar het was goed te doen. Prima organisatie en verzorging onderweg. De kleinschaligheid ten opzichte van een AGR bevalt me ook erg goed. Ik heb genoten.
https://www.strava.com/activities/1567179877
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 mei 2018 12:42

Gisteren de 132 gedaan vorig jaar de 182, maar dan moet ik me toch wat inhouden de eerste uren en dat is niet helemaal mijn ding. Ik haal meer voldoening uit lekker doorrijden.

8 x top 10 in een segment, elke keer een afdaling. volgende keer een klim proberen :-)

Dat gravel pad viel toch wel mee, daar kon je makkelijk met de racert overheen. Als het had geregeld had het vervelend geweest, maar dan had ik toch niet gegaan.

Ik vond de wegen vorig jaar goed en nu weer, zeker voor ardennen berippen, maar dat waren de meeste ook vorig jaar niet met mij eens. Italie is vele malen erger. Misschien maar eens je materiaal gaan aanpassen als je dit slecht vond. Ik zie nog zoveel onnozele met keiharde banden, wat is dat toch met wielrenners. 23mm op 7 bar rijd prima maar dan wel op spa francorchamps en niet op de openbare weg ernaast.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 13 mei 2018 13:21

Gister de 180km gefietst twas perfect.. Het stukje onverhard (expect the unexpected) was super gaaf. Ging er als een dolle zonder problemen overheen. Genieten met een grote G!
Route was mooi, bevoorrading top, pijlen duidelijk, niet te druk op de route.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1681
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 13 mei 2018 14:01

Eigenlijk vond ik maar twee stukken matig tot slecht:
- Van La Gleize tot voet Cote de Lorce.
- Chera Monseu klim.
Daarnaast heeft de laatste klim van de Rosier ook van dat ruwe asfalt, maar dat valt nog mee.

De rest vond ik voldoende tot zeer goed.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 13 mei 2018 16:07

arjan schreef: 13 mei 2018 10:11 Mijn oplossing is de hele route alleen fietsen en niet in een groep gaan zitten. Dat kost meer inspanning maar je hebt een beter zicht op de gaten in de weg.
Daarom vond ik denk ik het wegdek ook wel meevallen......

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 13 mei 2018 19:07

dwangarbeider schreef: 12 mei 2018 21:28 Wat de bedoeling was van dat gebroken puin pad weet ik ook niet. Het was echt niet geschikt om met de racefiets over te rijden. De ergste uitsteeksels hadden ze dan maar gemarkeerd met oranje verf en over de diepste putten hadden ze maar wat platen gelegd. Ik vond het ronduit belachelijk om zoiets in het parcours op te nemen.
Dat had voor mij ook niet gehoeven in de uitloper van de Butay. Ons groepje had hier de enige lekke band van de dag. :oops:

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 13 mei 2018 19:18

Eerste keer Waalse Pijl 214k. Fraaie tocht die na een koude start prima lenteweer bracht . Ten opzichte van - de door mij de laatste 2 jaar gereden - Schouben Classic (ook Ardennen) vond ik het wegdek in de WP beter. De gravel uitloper op de Butay kon blijkbaar niet anders, maar hoeft van mij niet. Ik viel bijna en een vriend reed lek. Tot de Wanne reden we als groep redelijk samen op, Vanaf de Wanne was het ieder voor zich. Thier de Coo was meters af tellen tot boven. Op Haut Levee ging het licht langzaam uit (de jaren gaan tellen) en was het op eigen tempo naar Spa. Al met al voor herhaling vatbaar.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 13 mei 2018 21:53

Normaal daal je ook verder af tot in Stavelot en dan mag je ook nog eens de Stockeu bedwingen. Samen met de Wanneranval, Thier de Coo, Haute levee en Rosier heb je dan een finale om U tegen te zeggen.
Volgende zaterdag kun je overigens nog steeds de Schoubben Classic rijden. Ook een mooie rit maar deze start in Tongeren, dus het eerste en laatste stuk gaat zeker niet zo lastig zijn als een rit die midden in de Ardennen start. Maar ze gaan dus wel richting Remouchamps en dus -bijzonder origineel- over de Redoute en Chambralles.

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 14 mei 2018 06:57

Die laatste 2 zijn ook het klapstuk van Schoubben @dwangarbeider

Plaats reactie