Alles over vakanties op én met de fiets

Uitvalbasis Vogezen

Tom0110
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2016 17:21

Tom0110 16 apr 2016 17:29

Heren, wat is een goede uitvalbasis in de Vogezen? Ik kom vaak La Bresse/Xonrupt tegen maar ligt dat niet te ver voor de Grand Ballon vanuit Cernay en voor de route Ballon d'Alsace - Planche des Belles Filles - Ballon de Servance? Wil in principe alle 'grote' namen meepakken in een midweekje.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 apr 2016 19:43

Vanaf La Bresse moet je een rondje van ongeveer 70km maken op de Grand Ballon mee te nemen vanaf Willer sur Thur. Vanaf Xonrupt zal ongeveer hetzelfde zijn. Om de Ballon of Planche de Belles Filles mee te pakken moet je wat verder rijden. Ik denk dat je in de omgeving Bussang het meest centraal tussen de grote beklimmingen zit maar La Bresse en Gerardmer hebben net dat beetje meer te bieden buiten het fietsen. Vergeet niet dat er in de Vogezen meer te klimmen valt dan alleen de grote namen.
Campagnolo Ultra Dork

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 apr 2016 17:26

Tom0110 schreef:Heren, wat is een goede uitvalbasis in de Vogezen? Ik kom vaak
La Bresse/Xonrupt tegen maar ligt dat niet te ver voor de Grand Ballon vanuit Cernay en voor de route Ballon d'Alsace - Planche des Belles Filles - Ballon de Servance? Wil in principe alle 'grote' namen meepakken in een midweekje.
Zeker niet te ver, als je die cols kunt beklimmen stellen die paar extra kilometer niets voor en zijn ze eerder welkom om warm te rijden of los te trappen. Al de genoemde cols op dezelfde dag wordt wat moeilijker maar in een midweek kun je ze allemaal met nog wat extra leuke beklimmingen rijden.

Regards From EP
Afbeelding

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 17 apr 2016 19:51

Dit is mijn favorite stek in de Vogezen

La Haute Fourche het ademt fietsen wel Basic maar ik vind het de moeite waard

www.lahautefourche.com
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

foilmike
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2013 08:43

foilmike 24 apr 2016 17:19

hoi ik heb een leuke tip, www.sportherberg.com
jaren geleden een keer geweest bij Anita en Michel. mooi rustig en goed bikevoer.....
Mvg

i-mac

i-mac 24 apr 2016 17:22

foilmike schreef:hoi ik heb een leuke tip, http://www.sportherberg.com
jaren geleden een keer geweest bij Anita en Michel. mooi rustig en goed bikevoer.....
Mvg
Met alle respect, het ligt te ver van de beklimmingen. Je zal met de auto naar een startpunt moeten rijden. La Bresse ligt mijn inziens veel centraler gelegen als startpunt.

Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening. Anderen zullen je tip misschien beter vinden.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2016 18:21

+1 La Bresse / Gerardmer of iets dergelijks zorgt dat je kan fietsen ipv ieder dag weer een stukje met de auto.
Selestat vond ik echt leuk om te zitten, maar niet geschikt als uitvalbasis om een groot deel van de Vogezen te bestrijken.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 apr 2016 19:45

Laatste keer vanuit La Bresse een ritje gemaakt over Grand Ballon en dan naar het noorden, was nog geen 100 km.
Omgeving Ballon d'Alsace ook prima te doen zonder enorme afstanden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

sndr
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:24

sndr 25 apr 2016 11:27

Chalets des Ayes nabij le Thillot. Ligt erg gunstig t.ov. o.a. Servance, Ballon d'Alsace, Bussang, Col 'd' Oderen. Relaxed vakantiepark met zwembad. En in le Thillot zit een erg goede bakker! (op de hoek bij het kruispunt)

debuysserk
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19

debuysserk 25 apr 2016 15:07

Hier ook al in La Haute Fourche gelogeerd. Beetje aan vernieuw toe maar voor die prijs niet te kloppen en redegelijk goed gelegen ook!

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 25 apr 2016 22:11

Ik zou serieus Münster overwegen. Om meerdere redenen.
- ligt heel mooi tussen de hogere cols in de buurt
- alle grote beklimmingen goed bereikbaar per fiets
- minder bekende maar zeer mooie klimmen liggen er voor het oprapen
- 's avonds ook nog wat te doen
- meerdere zeer betaalbare hotels
- de ooievaars
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 26 apr 2016 10:19

-Gewurztraminer (kleine toevoeging)

Plaats reactie