Alles over vakanties op én met de fiets

Uitvalbasis Vogezen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2016 10:31

-Het weer. Aan de oostkant van de Vogezen is het meestal net iets warmer en minder regen.

Grootste minpunt:
-De geur van munsterkaas.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 26 apr 2016 21:26

Ernie C. schreef: Grootste minpunt:
-De geur van munsterkaas.
Die moet je ook niet ruiken, maar proeven!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 26 apr 2016 22:02

Guebwiller!

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 27 apr 2016 11:09

Goudhaantje schreef:Guebwiller!
Puur voor het fietsen is dat 'n mooie stek maar er verder ook echt helemaal geen reedt te beleven. Ik ben nu 'n keer of vijf gaan fietsen in de Vogezen en heb steeds op verschillende plekken gezeten maar Münster blijft toch de favoriete uitvalsbasis.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 apr 2016 13:12

loos schreef:
Ernie C. schreef: Grootste minpunt:
-De geur van munsterkaas.
Die moet je ook niet ruiken, maar proeven!
In ieder geval niet in de koelkast van de caravan leggen :evil: :oops:
Campagnolo Ultra Dork

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 apr 2016 14:54

Ernie C. schreef:-Het weer. Aan de oostkant van de Vogezen is het meestal net iets warmer en minder regen.
Dat is de reden dat ik vaak nog een stapje verder oostwaarts ga: Het Zwarte Woud
Als gebergte bijna een blauwdruk van de Vogezen.
Bijkomend voordeel voor is dat veel NL-ers Duits gemakkelijker verstaan dan Frans.
Nadeel is dat de beklimingen er geen "wielerhistorische" naam/faam hebben.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 apr 2016 18:25

De enige keer dat ik daar was (Zwarte Woud) maakte ik de fout op zondag m'n ritje te maken.
Half Duitsland bleek daar z'n motor uit te laten en dat maakte het toch minder aangenaam dan zonder.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 apr 2016 20:31

Keezx schreef:De enige keer dat ik daar was (Zwarte Woud) maakte ik de fout op zondag m'n ritje te maken.
Half Duitsland bleek daar z'n motor uit te laten en dat maakte het toch minder aangenaam dan zonder.
Klopt , vooral de SchwarzwaldHochstrasse is in het weekend een geliefd motortraject.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 28 sep 2016 18:21

De gehele familie heeft democratisch besloten, en inmiddels geboekt, dat we rond kerst naar de Vogezen(Bussang) gaan. :?
Ik denk alleen Vogezen: fietsen :winkthumb:
Is het een beetje te doen daar in deze periode? Neem twee fietsen mee, de gravelracer en de mtb.
Over de staat van de weg maak ik mij het meest "zorgen"
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 29 sep 2016 09:44

rhino7 schreef:De gehele familie heeft democratisch besloten, en inmiddels geboekt, dat we rond kerst naar de Vogezen(Bussang) gaan. :?
Ik denk alleen Vogezen: fietsen :winkthumb:
Is het een beetje te doen daar in deze periode? Neem twee fietsen mee, de gravelracer en de mtb.
Over de staat van de weg maak ik mij het meest "zorgen"
Ik ben een paar weken geleden nog meerdere dagen wezen fietsen in de vogezen, standplaats corravillers.
Het asfalt viel mij absoluut niet tegen. Als het droog is kun je prima fietsen overal... Lekker de D-wegen pakken en vergeet niet dat er een speciaal fietspad ligt, langs bv thillot richting ballon d alsace.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 sep 2016 09:50

Vorig jaar was het met kerst nog een graad of 12 met een strak blauwe lucht, toen kon je de Grand Ballon nog op rijden. Meestal valt dat anders uit en is 't er gewoon takke weer en ligt er sneeuw op alle hogere cols.

Wegen zijn in prima staat, zolang het probleem geen sneeuw is kan je met een racefiets overal prima uit de voeten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 29 sep 2016 12:24

Over het algemeen zijn de wegen goed. Van mijn kant toch een kleine kanttekening.

Heb er een rondje gefietst met o.a. Col de Platzerwasel (afdaling ri. Sondernach) en ja hoor, waren ze overal gravel aan het uitrijden (eind juli). Daarna Petit Ballon vanuit Sondernach en ook daar zaten stukken in die me deden denken aan de Ardennen.

Afdaling aan de andere kant en verder naar Munster en vandaar ri. Col de la Schlucht was meer dan uitstekend asfalt op een klein stukje onder de petit ballon na dan.
Overigens een vrij smalle weg met vrij veel autoverkeer tot Munster.
older Budweiser

Plaats reactie