Alles over vakanties op én met de fiets

Deelnemers gezocht:Toertocht voor wetenschappelijk onderzoek

hippe
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2010 01:21
Locatie: Nijmegen
Contact

hippe 15 apr 2016 17:22

NicoNB schreef:Is huren een optie?
Als je op de dagen met een gehuurde vermogens meter kunt rijden prima. Ik weet alleen geen adres waar ik 12 vermogensmeters kan huren + de Garmins/fietscomputers die vermogen kunnen registeren (het liefst PowerTap wielen, want anders zit je met verschillende bottembrackets etc.).

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 apr 2016 17:57

Toch heb ik problemen met het feit dat men al een vermogensmeter heft. dit betekent in mijn ogen dat je al flink geselecteerd hebt.
Veel mensen met een vermogensmeter zijn heel anders met hun sport bezig dan de doorsneegroep zonder vermogensmeters.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 apr 2016 18:33

Op zich lijkt mij dat juist goed. Dan is de kans ook groter dat ze zelf kunnen aangeven of het werkt of dat ze meer vermogen leveren omdat ze net een trainingsblok achter de rug hebben voor een toertocht eind mei. Ook zal het niveau dan wat meer gelijk zijn. Ik ben pas net weer begonnen met serieus km's te maken en weet bijna zeker dat ik op 14 mei meer vermogen lever dan op 30 april.

Er zullen toch wel genoeg mensen zijn met een vermogensmeter die even 50 euro willen verdien, fietsen willen ze waarschijnlijk toch wel die dag en de omgeving is ook geen straf om in rond te fietsen. Hett is waarschijnlijk goedkoper dan vermogensmeters huren.
Campagnolo Ultra Dork

hippe
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2010 01:21
Locatie: Nijmegen
Contact

hippe 15 apr 2016 18:41

Jans schreef:Toch heb ik problemen met het feit dat men al een vermogensmeter heft. dit betekent in mijn ogen dat je al flink geselecteerd hebt.
Veel mensen met een vermogensmeter zijn heel anders met hun sport bezig dan de doorsneegroep zonder vermogensmeters.
Dat is inderdaad ook een selectie effect. Bij een groep waar de normaal verdeling opgaat, en waarbij je een multi variate regressie analyse kunt toepassen (volgens het statistiek leerboek n >30, in de praktijk n >100) zou je ook kunnen controleren voor getraindheid, trainingsuren per week, et cetera. Dit is in dit onderzoek niet mogelijk en het doel is ook niet een representatief onderzoek onder alle fietsers. Het doel is kijken in hoeverre het principe achter het verstellen van je zit positie tijdens het fietsen leidt tot meer comfort en betere prestaties. Dat er een voor selectie is op getrainheid c.q. het serieus nemen van de sport is dus niet erg. Dit omdat de verwachting is dat bij de beter getrainden het effect kleiner is, en het effect dus onderschat wordt.

tnieuw
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:04

tnieuw 18 apr 2016 17:29

Helaas ben ik te oud voor dit onderzoek maar een vermogen dat ik heb.....

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 18 apr 2016 19:00

Wat jammer, ik voldoe aan alle criteria, maar kan de 30e april absoluut niet... :(
Eenvoud kenmerkt het ware.

hippe
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2010 01:21
Locatie: Nijmegen
Contact

hippe 20 apr 2016 08:10

tnieuw schreef:Helaas ben ik te oud voor dit onderzoek maar een vermogen dat ik heb.....
We zijn redelijk flexibel in de leeftijd range hoor. +/- 5 jaar kan prima. Dus afhankelijk van hoe oud je bent. Hopelijk hoef ik bij het vervolg onderzoek niet zo aan leeftijdsdiscriminatie te doen.

hippe
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2010 01:21
Locatie: Nijmegen
Contact

hippe 20 apr 2016 08:13

canyon81 schreef:Wat jammer, ik voldoe aan alle criteria, maar kan de 30e april absoluut niet... :(
Aangezien ik (ook) eigenlijk een relatief grote database wil aanleggen met de gegevens wat er met de zadeldruk gebeurd onder vermoeidheid zou je ook alleen de 14e mee kunnen fietsen. Een 50 euro tegoedbon zit er dan denk ik niet in (ik ga niet over de financiën). Stuur anders even een mailtje.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 20 apr 2016 11:23

hippe schreef:
canyon81 schreef:Wat jammer, ik voldoe aan alle criteria, maar kan de 30e april absoluut niet... :(
Aangezien ik (ook) eigenlijk een relatief grote database wil aanleggen met de gegevens wat er met de zadeldruk gebeurd onder vermoeidheid zou je ook alleen de 14e mee kunnen fietsen. Een 50 euro tegoedbon zit er dan denk ik niet in (ik ga niet over de financiën). Stuur anders even een mailtje.
Done!
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie