Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Bormio

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 30 mei 2017 09:55

Thx Pinarello!
Ik ben paar jaar geleden naar Prato ook via Fernpass-Nauders gereden, ging prima.

Voor onze kids is Munt la Schera tunnel wellicht leuke ervaring, of raden jullie dit af?

Gebruikersavatar
Celeste85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:05

Gebruikersavatar Celeste85 30 mei 2017 14:40

Vorige week Tom aan gaan moedigen op de Stelvio en toen zijn we via de Munt La Schera tunnel gereden. Leuke ervaring! Ook voor niet kids zoals ik ;-)

Op de terugweg via Umbrail-Nauders-Fernpass gereden en dat was toch een stukje vlotter dus die zal ik voortaan aanhouden.
Bianchi Via Nirone 7 Triple (een drietje is een mietje..) :mrgreen:

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 05 jun 2017 20:16

richting munchen rijdt veel sneller.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 12 jun 2017 18:41

ooglenz schreef: 05 jun 2017 20:16 richting munchen rijdt veel sneller.

Je kunt daar sneller rijden maar je bent langer onderweg :mrgreen:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 jun 2017 09:53

Vonden jullie het ook té druk in het weekend met alle andere weggebruikers? Motoren, auto's etc?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 jun 2017 11:26

Het weer is momenteel dramatisch in Bormio. Onze rit over de Mortirolo en Gavia is gecancelled. We proberen vanmiddag nog wel naar Bormio 2000 te rijden.
De transalp zit hier nu ook. Die kwamen volledig verkleumd de Stelvio af. Bikkels!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 03 aug 2017 12:05

Net terug van 2 dagen Bormio.
Eerste dag de 1) gedaan (Umbrail, Stelvio). Kon het niet laten om en fotootje te nemen bij het 'Dumoulin bord' aan voet van Umbrail. Beklimming Stelvio idd druk (cabrio's en motoren) maar nergens te vervelend. Halverwege klim tijdje bij stoplicht/bouwplaats moeten wachten, maar dat vond ik niet heel erg... Blijft een lange klim, in een prachtig panorama!
Op 2de dag de 4a) gedaan maar dan in andere richting, dus eerst Gavia (Gavia vanuit Ponte di Legno had ik al eens gereden). Ook vanuit Bormio is het een mooie klim. Wel ook weer erg lang... Dat vals plat boven van een paar km is wat minder. Op de top de lampjes voor de tunnel aangezet. Blij met achterlampje zodat je toch weet (gevoel althans) dat men je van achter ziet. Lampje voor deed niets; in eerste stuk had ik geluk van wat verlichting van motoren, daarna is het licht van de uitgang te vel om echt iets voor je wiel te zien. Op goed geluk dus dalen en hopen dat je geen steen of kuil tegenkomt. Mortirolo blijft een 'feest', zelfs van deze kant. Die 11 Tornato's in de laatste paar km is grappig gedaan...
Meest zware vond ik de laatste 22km na afdaling Mortirolo. Wist dat ik daar nog circa 400hm moest overbruggen, maar had me meer ingesteld op een wat gelijkmatigere valsplat actie. Echter ook hier strukken van >10%. En dat alles op een hete, saaie dalweg. Manmanman, wat zat ik hier stuk!
Samenvattend: hele mooie plaatjes, zware beklimmingen, leuk dorpje Bormio, wegdek Gavia in hogere delen erg slecht (maar ik daal ook als een natte krant...)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 aug 2017 16:08

Sjiek Roger! :winkthumb:
YFood !!!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 03 aug 2017 17:24

roger68 schreef: 03 aug 2017 12:05 Net terug van 2 dagen Bormio.
[...]
Meest zware vond ik de laatste 22km na afdaling Mortirolo. Wist dat ik daar nog circa 400hm moest overbruggen, maar had me meer ingesteld op een wat gelijkmatigere valsplat actie. Echter ook hier strukken van >10%. En dat alles op een hete, saaie dalweg. Manmanman, wat zat ik hier stuk!
Samenvattend: hele mooie plaatjes, zware beklimmingen, leuk dorpje Bormio, wegdek Gavia in hogere delen erg slecht (maar ik daal ook als een natte krant...)
Daarom is het ook aan te raden het rondje over de Gavia en de Mortirolo andersom te rijden. Dan eindig je immers met een aangename afdaling als toetje. Loon na werken!

Plaatjes, hele mooie plaatjes? Ik zie niks... ;)

Wel straf hoor, zo'n ‘hit and run’-tweedaagse om de Umbrail, Stelvio, Gavia en Mortirolo even af te vinken. :winkthumb:

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 07 aug 2017 13:29

Zit op een zaterdag in september in Bormio zonder fiets.. :(
Enige ervaring / tips met verhuur van fietsen in deze streek? Veel keuze?
www.bormioskibike.com is momenteel enige dat ik online kan vinden (niet meer in mijn maat, althans online).
Wijde omgeving Bormio is ook ok voor tips.
Thx

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 07 aug 2017 17:26

timovdl schreef: 07 aug 2017 13:29 Zit op een zaterdag in september in Bormio zonder fiets.. :(
Enige ervaring / tips met verhuur van fietsen in deze streek? Veel keuze?
www.bormioskibike.com is momenteel enige dat ik online kan vinden (niet meer in mijn maat, althans online).
Wijde omgeving Bormio is ook ok voor tips.
Thx
Heb daar vorig jaar een racefiets gehuurd. Was toen ook allemaal volgeboekt maar kon een fiets krijgen van de vrouw van een van de werknemers. Verder was er vlgns mij geen andere mogelijkheid.
Weet niet hoe je naar Bormio rijd maar anders onderweg, bv Prato fiets ophalen en op terugweg terug brengen.
Zou iig eerst even een mail naar de skibike sturen om te horen. Ze zijn daar zeer servicegericht :winkthumb:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 aug 2017 11:14

Eind augustus zit ik ook een paar dagen in Bormio (op de terug van vakantie aan het Gardameer :D )

Ik ga enkel de Stelvio doen (op 1 dag Bormio omhoog, terug naar beneden en dan langs Prato omhoog)

De andere dagen daar wil ik iets doen met dochter en vrouw. Is daar meer te doen dan enkel fietsen? Beide dames zijn namelijk niet zo sportief :-)
Afbeelding

Plaats reactie