Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Bormio

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 aug 2020 21:50

mhr-zip schreef: 23 aug 2020 21:09 Ik zou op een andere dag, haar met jouw er naast naar boven laten rijden.
Ook een goede optie. En dan de vrouw boven afzetten in het hotel. Zelf weer afdalen en dan de volgende dag weer omhoog rijden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 aug 2020 21:55

En ondertussen andere fietsers in gevaar brengt.

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 25 jan 2021 14:46

Wat zijn jullie ervaringen met het weer in augustus in Bormio?
Heb het idee om de 3 grote reuzen tijdens de komende zomervakantie om de dag op te fietsen.
Zelf heb ik inmiddels gelezen dat er in die periode de temperatuur krap 15 gr is en er behoorlijk wat regen kan vallen.
Mijn vrouw wil, terwijl ik dan onderweg ben, lekker van het weer genieten met een boekje en een drankje erbij ergens op een balkonnetje. Is dat reëel?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 25 jan 2021 15:38

Ken ook een site die zegt dat de gemiddelde temperatuur in Bormio in augustus 21 graden is. Mijn ervaring, denk dat ik een keer of 10 in augustus en een kring van 60 km rond Bormio heb verbleven, is dat de temperatuur daar over het algemeen in augustus heerlijk is gewoon zomer en 20+. Maar in ene periode van 2 weken altijd wel enkele dagen waarbij het maar net 10 graden en nat en vies is. In min ogen typisch een geval dat het gemiddelde niet alles zegt. Heb het meer heet gehad in de periode dan koud, maar altijd wel een of een paar dagen niet fietsten ivm slecht weer.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jan 2021 15:48

Het is hooggebergte dus het kan vriezen of dooien. Last minute boeken (of iets wat je nog kan annuleren) is mijn advies. Zorg voor een backup bestemming.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 25 jan 2021 16:15

In augustus is het gemiddeld mooier weer dan eind juni/begin july in bormio/hooggebergte. Maar vaak wel een paar slechte dagen ertussen, als je dan precies dat weekend gepland hebt daar dan is het wel balen.

Is de kans op echt slecht weer eind juni/begin july minder groot dan in augustus? Ik ben de afgelopen jaren vaak in juni op vakantie geweest maar kan me niet herinneren dat het meerdere dagen achtereen geen fietsweer was. Ik vind juni sowieso een topmaand om te fietsen, lekker rustig overal, frisse lucht, groene weides en witte bergtoppen.

Echo
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 25 jan 2021 17:04

Wij (8 man) willen de eerste week september (althans dat is de planning) de cols rond Bormio gaan doen. Buzz, bedankt voor je mooie routes, de overigen alvast bedankt voor de ervaringen en tips.
Als uitvalsbasis hebben we een fietshotel in Valdidrento/Isolaccia (Albergo Cima Piazza) gekozen. Na de (cinglé Ventoux, Marmotte Alpes en afgelopen jaar Pyreneeën (Tourmalet e.o) gaan we nu Italië maar van de bucketlist afstrepen. De voorbereidingen maken me al heel enthousiast, nu maar hopen dat het weer ook meewerkt (en de Coronacrisis zo goed als voorbij is....)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2021 17:54

Wij hebben ooit 1e week juli in Corvara een hele week ***weer gehad, met twee dagen erbij van maximaal 12gr. Bijna niet kunnen fietsen.
Maar dat is domme domme rotpech als je dat hebt.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 jan 2021 22:13

Afgelopen jaar zat ik de eerste week van september in de buurt van de Stelvio. Hele week prachtig fietsweer gehad met zo'n 20-25 graden en volop zon. 1 of 2 dagen een beetje regen, maar dat was niet echt vervelend.

Naar het schijnt is het in het najaar doorgaans droger dan midden in de zomer, maar zoals hier al aangegeven kan het weer per dag of week verschillen.

Echo
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 26 jan 2021 11:39

Kan iemand mij vertellen of de weg rond de meren na Passo Torri di Fraele te doen is met de racefiets of heb je daar een gravelbike/MTB voor nodig. Oftewel, zijn deze wegen geasfalteerd rondom alle twee de meren, zou leuk zijn om daar een achtje te rijden als eerste dag.
Torri di Fraele.jpg
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 jan 2021 12:18

@Echo: De route vanaf Torri di Fraele rondom Lago di San Giacomo is een gravelweg. Zie ook betreffende 6e Alltrails-route (met foto's) uit het openingsbericht, alwaar deze lus als extra mogelijkheid wordt benoemd. En zie tevens Google-Streetview om te oordelen of je met de racefiets wilt rijden.

Echo
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 26 jan 2021 12:58

@Buzz: Dank voor je informatie, ik vermoedde al zoiets. Streetview en Maps (satelliet) zijn niet echt duidelijk maar de foto's van de bike rental aldaar wel ;-) Jammer, misschien op de racer naar boven , daar een voor uurtje 8 euro aftikken voor een MTB en op de racer weer naar beneden.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Plaats reactie