Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Bormio

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 15 jun 2020 18:58

Er was idd een beetje sneeuw gevallen. https://twitter.com/severeweatherEU/sta ... 3842227205

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 21 jul 2020 17:11

Wij vertrekken aanstaande zondag naar Bormio. Ik lees tegenstrijdige berichten over het dragen van een mondkapje TIJDENS fietsritten? Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven? Het hotel zegt: binnen verplicht, buiten niet. Maar elders lees ik dat de provincie Lombardije mondkapjes outdoor verplicht heeft gesteld bij wet.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 21 jul 2020 19:12

veeteetje schreef: 21 jul 2020 17:11 Wij vertrekken aanstaande zondag naar Bormio. Ik lees tegenstrijdige berichten over het dragen van een mondkapje TIJDENS fietsritten? Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven? Het hotel zegt: binnen verplicht, buiten niet. Maar elders lees ik dat de provincie Lombardije mondkapjes outdoor verplicht heeft gesteld bij wet.
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... len-italie

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jul 2020 20:26

Per coloro che svolgono intensa attività motoria o intensa attività sportiva non è obbligatorio l’uso di mascherina o di altra protezione individuale durante la predetta attività fisica, salvo l’obbligo di utilizzo alla fine dell’attività stessa ed il mantenimento del distanziamento sociale.
(ORDINANZA N. 580 Del 14/07/2020)

Niet verplicht tijdens intensieve fysieke activiteiten, maar aan het einde van de activiteit direct opzetten en altijd de sociale afstand behouden

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 22 jul 2020 15:45

Nee_Nee schreef: 21 jul 2020 20:26 Per coloro che svolgono intensa attività motoria o intensa attività sportiva non è obbligatorio l’uso di mascherina o di altra protezione individuale durante la predetta attività fisica, salvo l’obbligo di utilizzo alla fine dell’attività stessa ed il mantenimento del distanziamento sociale.
(ORDINANZA N. 580 Del 14/07/2020)

Niet verplicht tijdens intensieve fysieke activiteiten, maar aan het einde van de activiteit direct opzetten en altijd de sociale afstand behouden
Oké, super! Dank je wel. Ik doe hem als een buff om mijn nek denk ik. Zodra we stil staan, kan ie dan gelijk omhoog. 👍

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 23 aug 2020 17:30

ik wil de klim doen vanuit Bormio. Mijn vrouw vreest om met de auto naar boven te gaan( gevaarlijk?) Ze is geen geoefende fietser . Hoe los ik dit op? Ik wil haar wel boven of onderweg hebben voor evt eten of kledij.
Een E bike huren in Bormio kan dit? of een scooter?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 aug 2020 18:18

juniorke schreef: 23 aug 2020 17:30 ik wil de klim doen vanuit Bormio. Mijn vrouw vreest om met de auto naar boven te gaan( gevaarlijk?) Ze is geen geoefende fietser . Hoe los ik dit op? Ik wil haar wel boven of onderweg hebben voor evt eten of kledij.
Een E bike huren in Bormio kan dit? of een scooter?
Welke klim bedoel je precies?

Waarom wil je voor één enkele klim iemand met een auto bij je hebben ? Kan me voorstellen dat je het leuk vindt om haar boven te hebben als jij de klim gedaan hebt, maar voor eten/kledij is niet echt nodig denk ik. In dat geval lijkt me de wagen veiliger dan een scooter of e-bike. Maar tegen vrouwen met angst is het niet eenvoudig argumenteren....

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 23 aug 2020 18:23

Joseba schreef: 23 aug 2020 18:18
juniorke schreef: 23 aug 2020 17:30 ik wil de klim doen vanuit Bormio. Mijn vrouw vreest om met de auto naar boven te gaan( gevaarlijk?) Ze is geen geoefende fietser . Hoe los ik dit op? Ik wil haar wel boven of onderweg hebben voor evt eten of kledij.
Een E bike huren in Bormio kan dit? of een scooter?
Welke klim bedoel je precies?

Waarom wil je voor één enkele klim iemand met een auto bij je hebben ? Kan me voorstellen dat je het leuk vindt om haar boven te hebben als jij de klim gedaan hebt, maar voor eten/kledij is niet echt nodig denk ik. In dat geval lijkt me de wagen veiliger dan een scooter of e-bike. Maar tegen vrouwen met angst is het niet eenvoudig argumenteren....
de Stelvio vanuit Bormio beklimmen. Is de trip met auto gevaarlijk?

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 23 aug 2020 18:23

Joseba schreef: 23 aug 2020 18:18
juniorke schreef: 23 aug 2020 17:30 ik wil de klim doen vanuit Bormio. Mijn vrouw vreest om met de auto naar boven te gaan( gevaarlijk?) Ze is geen geoefende fietser . Hoe los ik dit op? Ik wil haar wel boven of onderweg hebben voor evt eten of kledij.
Een E bike huren in Bormio kan dit? of een scooter?
Welke klim bedoel je precies?

Waarom wil je voor één enkele klim iemand met een auto bij je hebben ? Kan me voorstellen dat je het leuk vindt om haar boven te hebben als jij de klim gedaan hebt, maar voor eten/kledij is niet echt nodig denk ik. In dat geval lijkt me de wagen veiliger dan een scooter of e-bike. Maar tegen vrouwen met angst is het niet eenvoudig argumenteren....
de Stelvio vanuit Bormio beklimmen. Is de trip met auto gevaarlijk?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 aug 2020 18:26

Nee, lijkt me eerder genieten. Waarom zou dat gevaarlijk zijn, het is een normale autoweg (SS38). Mocht ze toch angsten houden.... buslijn 821 vanuit Bormio gaat over de Stelvio.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 23 aug 2020 18:30

De Stelvio heeft een paar vervelende onoverzichtelijke smalle tunneltjes. Daar paste mijn Skoda Fabia maar net langs een Mini...

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 23 aug 2020 18:45

ok thx voor de begripvolle antwoorden. Ze is het niet gewoon ( wie wel? ) om in dergelijke bergen te rijden, maar is wel goed chauffeur. Ik wil echter niet boven komen met de fiets en daar een ware scheldtirade te moeten aanhoren van mijn bang vrouwtje :-)

Plaats reactie