Alles over vakanties op én met de fiets

CS010 (/CS030)

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 15 feb 2016 15:08

Dit voorjaar krijgt CS030 een Rotterdamse broertje: CS010. Voor EUR 150 per jaar ben je lid en krijg je dit. Ben zelf van plan naar de kick-off van 19 of 26 maart te gaan en dan te beslissen of ik lid word.

Nog meer geinteresseerden? Of iemand ervaring met CS030?
De Rotterdamse wielervereniging CS010 is de wielervereniging voor fietsliefhebbers uit Rotterdam en omgeving. Van beginnende wielrenner of mountainbiker tot fanatieke wedstrijdrenner, iedereen is welkom voor trainingen, tourtochten en wedstrijden. CS010 is de eerste en enige wielervereniging in Rotterdam met een zo'n breed profiel en pas de tweede in Nederland. CS010 is een zustervereniging van CS030 uit Utrecht die in 3 jaar tijd van 0 leden groeide naar 500 leden.

Vanaf begin 2016 bieden wij onder andere:

Trainingen voor beginners: beter leren fietsen, schakelen, sturen, in een groep rijden
Trainingen op midden- en gevorderd niveau: aandacht voor alle facetten van het fietsen. Specifieke begeleiding om beter en efficiënter te trainen. Deze trainingen zijn uitermate geschikt als voorbereiding op de wat grotere en zwaardere toer- en prestatietochten zoals de Amstel Gold, de Marmotte en andere evenementen of wedstrijden.
Wekelijkse fietsronde: 2 trainingen per week onder begeleiding van een (KNWU)trainer. In overleg met trainer(s) kies je voor een groep die bij je niveau past. Deze wekelijkse fietsrondes zijn geschikt voor iedereen die wat ervaring heeft met het rijden in een groep.
Trainingsweekeinden:intensief trainen met een kleine groep in binnen- of buitenland.
Informatieavonden:over voeding, fietsonderhoud, etc
Website: http://www.cs010.cc/
Facebook: https://www.facebook.com/cs010rotterdam/

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 16 feb 2016 00:01

Ben lid van CS030. En ken de initiator van CS010. Wat wil je weten? :)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 feb 2016 08:03

Ik heb wat kennissen die een hand hebben in de opzet van CS010.
Voorheen gewaardeerde forumleden. ;)
Zoals ik het zie en hoor is het een leuke opzet.
Het is dat ik niet in (de buurt van) Rotterdam woon want anders was ik zeker lid geworden.

Gebruikersavatar
riquest
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 sep 2013 08:34

Gebruikersavatar riquest 16 feb 2016 13:27

Ben het ook aan het volgen en heb de introducties ook in mijn agenda genoteerd

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 16 feb 2016 15:21

pizzi schreef:Ben lid van CS030. En ken de initiator van CS010. Wat wil je weten? :)
Ben vooral benieuwd wat de trainingen extra bieden tov (zelf) een 'rondje' fietsen.

Hoewel je er m.i. meer voor terugkrijgt is CS010 met EUR 150 per jaar maar iets goedkoper dan de door velen als te duur bestempelde Rapha Cycling Club. Bij CS010 krijg je hier in ieder geval in het eerste jaar wel een kledingset twv EUR 120 voor terug waardoor je het er al bijna uit hebt. In de daaropvolgende jaren ook?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 feb 2016 18:13

In welke plaatsen mag er nog meer een CS0X0-derivaat opgericht worden? Elk kengetal éen, of alleen in de driecijferige kengetallen, of moet er een universiteit gevestigd zijn, zodat ex-studenten een beetje behoorlijk kunnen worden opvangen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 feb 2016 18:42

Je wilt CS+379 gaan oprichten? :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 feb 2016 19:28

mrcl schreef:Ben vooral benieuwd wat de trainingen extra bieden tov (zelf) een 'rondje' fietsen.
Hoe de daadwerkelijke invulling gaat worden kan ik natuurlijk niets over vertellen maar wat ik af en toe op het "smoelenboek" voorbij zie komen is dat nu al ritjes doen en dat daar ook wel op 'fietsbeheersing' wordt getraind.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 16 feb 2016 21:59

mrcl schreef:
pizzi schreef:Ben lid van CS030. En ken de initiator van CS010. Wat wil je weten? :)
Ben vooral benieuwd wat de trainingen extra bieden tov (zelf) een 'rondje' fietsen.

Hoewel je er m.i. meer voor terugkrijgt is CS010 met EUR 150 per jaar maar iets goedkoper dan de door velen als te duur bestempelde Rapha Cycling Club. Bij CS010 krijg je hier in ieder geval in het eerste jaar wel een kledingset twv EUR 120 voor terug waardoor je het er al bijna uit hebt. In de daaropvolgende jaren ook?
Trainingen worden afgewerkt volgens met een schema in het achterhoofd, in een groep van je eigen niveau, onder begeleiding van een trainer. Alle aspecten van het wielrennen komen aan bod, dus je hebt afwisseling.

Gratis kledingset is alleen voor het eerste jaar. De rest van de kleding, ook in volgende jaren, zal je zelf moeten betalen.

Ben niet bekend met de Rapha Cycling Club, dus vergelijken kan ik niet. € 150 is natuurlijk niet heel goedkoop. De contributie van de meeste clubs zal lager liggen, maar ik vind de begeleiding best wel wat waard. In Utrecht kun je bijvoorbeeld ook spinnen en meedoen aan core-stability-training; zit bij de contributie inbegrepen. Daarnaast heb je nog workshops.

Ik zou gewoon langs de kick-off gaan! De mensen daar kunnen je vast veel beter vertellen waarom je lid moet worden. Of juist niet lid moet worden. :)

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 16 feb 2016 22:01

Nee_Nee schreef:In welke plaatsen mag er nog meer een CS0X0-derivaat opgericht worden? Elk kengetal éen, of alleen in de driecijferige kengetallen, of moet er een universiteit gevestigd zijn, zodat ex-studenten een beetje behoorlijk kunnen worden opvangen?
Er wordt gewerkt aan een CSNL. Exacte details ken ik niet, maar een CS0228 (Lutjebroek) klinkt natuurlijk awesome! ;)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 16 feb 2016 23:07

Ik vind het een leuk initiatief maar met 150 euro contributie kies je voor een bepaalde doelgroep.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 feb 2016 08:22

Misschien is dat juist wel de bedoeling ;)

En zo'n contributie zorgt er natuurlijk wel voor dat een club tenminste dingen kan doen, trainers kan opleiden en niet voor ieder plannetje eerst hoeft te gaan schooien om sponsors.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie