Alles over vakanties op én met de fiets

Istrie met Italiaans uitstapje (reisverslag en foto's)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2016 12:26

Fietsen?altijd schreef:U komt nog een keer terug voor de hond?
:winkthumb:

Gelukkig heb ik dat de laatste jaren een beetje onder controle. Vroeger kwam ik om de haverklap thuis met een afgedankt beest.
Fietsen?altijd schreef:een geweldig gebied.
Ja. Naast fietsen veel andere dingen gedaan maar Istrie is wel uitermate geschikt om met de fiets te verkennen.
Zuidelijker in Kroatie is het stoer en ruig maar Istrie is zo mooi groen. Ben er wel een beetje voor gevallen.
Is ook ideaal als familievakantie en wil je een paar uur per dag zelf op de fiets kan je hier echt wel je hart ophalen.

Maar dat hondje he.............ik had er zo m'n Gios voor achtergelaten :o

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 jul 2016 12:37

Ahhhh dat hondje...:) Ik heb ooit eens zo'n katje ontmoet toen ik als vrijwilliger bij het dierenasiel werkte. Die had geen baasje die lief voor haar was dus ze woont nu bij mij. 8-)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 19 jul 2016 13:03

Ik vind die Gios op die strade bianche een verschrikkelijk gezicht.
older Budweiser

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2016 15:51

Kilowatt schreef:Ik vind die Gios op die strade bianche een verschrikkelijk gezicht.
Eens :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2016 17:38

Net als aan een vakantie gaat er ook aan dit topic een einde komen. De leukste klim had ik voor het laatst bewaard: Oprtalj

Veel Italiaanse invloeden hier in Istrië maar probeer dat maar eens na een flesje Prosecco uit te spreken :lol:

Net al Motovun is Oprtalj een heuveltopstadje. Geen monster klim maar juist een leuk ding voor tussen een paar bezienswaardigheden door.
Oprtalj ligt ten noorden van Motovun en ook voor deze klim starten ik in Livade. Via een andere route daarheen en daar op de fiets gesprongen.

Er zijn drie soorten leugens in het leven: kleine leugens, grote leugens en klimgrafiekjes.
Na de top van de grafiek gaat het nog een stukje omlaag en dan weer omhoog. Van bordje Livade tot bordje Oprtalj is 6,8 km.
Afbeelding

De klim gaat grotendeels door het bos omhoog met een aantal prachtige haarspeldbochten. Een aantal lange rechte stukken zijn niet te steil maar wat wordt in de bochten en haarspeldbochten ruimschoots goed gemaakt.

Een sfeerimpressie:

Afbeelding

Nog effe een lek bandje :?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoogste punt
Afbeelding

Afbeelding

En in Oprtalj prima koffie en Belgen!
Afbeelding

En alle dank gaat natuurlijk uit naar de beste ploegleider
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 jul 2016 18:12

Je maakt snel vrienden met de locals!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jul 2016 20:31

Nee_Nee schreef:Je maakt snel vrienden met de locals!
Ja zit wat in mn aard ;) Maar idd twee leuke Kroatische dames van een lokale wielerploeg tegengekomen. Wel grappig dat dames bijna altijd eerst naar de rijder kijken en mannen eerst naar de fiets :o

Duitsers die ik tegen kwam vonden het een schone Fahrrad en Italianen een bella bici. Maar Kroatische mannen vonden het helemaal niks. Maar ja zo'n fiets is natuurlijk ook niet de leukste periode van Kroatie.............

Schone was de fahrrad niet na drie weken. Kampeerspullen liggen weer op zolder en net de restanten strade bianche in een wasbox even weggespoeld.

Fiets is weer klaar voor een volgend avontuur.........................
Afbeelding

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 21 jul 2016 18:33

Zie je topic nu pas. Wat een heerlijke foto's GastheerG! Prachtig reisverslag.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 jul 2016 23:13

THNX

Inpakken en naar huis
Afbeelding

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 03 aug 2016 17:34

Heel mooi weer! Ook mooi om te lezen dat je anderen helpt onderweg! Kunnen een hoop mensen nog wat van leren helaas...

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 03 aug 2016 18:56

Ik had topic ook even gemist.
Net even helemaal doorgelezen en genoten van een mooi verslag met prachtige foto's.

Draag je op de beklimmingen nooit een helm ? zie veel foto's waar je zonder helm rijdt maar wel met een retro petje .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 aug 2016 19:11

Jac schreef:Draag je op de beklimmingen nooit een helm ? zie veel foto's waar je zonder helm rijdt maar wel met een retro petje .
De foto's waar ikzelf fietsend opsta zijn door mijn vrouw gemaakt tijdens een aantal beklimmingen. We maken dan een autotoer en bij een beklimming stap ik op de fiets en m'n vrouw rijdt de auto omhoog.
Rustige wegen en lage (zeer laag :mrgreen: ) snelheid vind ik dat heel acceptabel. Een aantal afdalingen ook met de fiets omlaag gereden en dan de helm uit de auto gepakt.

De selfies waar ik wel een helm op heb zijn gemaakt als ik zonder volgwagen een rondje rij.

Dan maar een paar nabranders.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie