Alles over vakanties op én met de fiets

L' Eroica Limburg 2016

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 07 mar 2016 19:02

75 euri is een koopje. De Gran Fondo New York exploiteert zijn naam ook tegenwoordig met als gevolg dat de GFNY Deutschland voor een voor een vriendenprijsje van €125 + een wat vage administratiekosten van €6,62 over de toonbank gaat. Althans, deze maand nog, want daarna komt er elke maand €10 bij. Met als gevolg dat je in augustus ben je al welkom bent voor €165 + €8,42. Maar het mooie is dat je voor slechts €100 kunt kunt intekenen voor het eerste startvak. Gelukkig gaat dat geld naar het goede doel, want er mag natuurlijk niets aan de strijkstok van de organisatie blijven plakken. En waar kom je dan terecht? Hamelen, of all places. Rattenvangers zat daar, maar bekendheid als bijzonder fietsgebied heeft het niet.

Het probleem is dat organisaties als L'Eroica en GFNY het idee hebben dat ze een kwaliteitsmerk zijn. Als ze hun vignet er maar op plakken komt het publiek vanzelf wel. Ik ben benieuwd waar deze idioterie eindigt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2016 11:16

Herman_N schreef: Het probleem is dat organisaties als L'Eroica en GFNY het idee hebben dat ze een kwaliteitsmerk zijn. Als ze hun vignet er maar op plakken komt het publiek vanzelf wel.
Kennelijk zijn het dus inderdaad sterke merken. :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 mar 2016 14:50

Laagdrempelig was met L'Erorica ook altijd het uitgangspunt. Ik heb meerde interviews liggen van Giancarlo Brocci waarin hij een lans breekt voor laagdrempelig. Zowel voor deelnemers, sponsors, toeschouwers, als handelaren. Die laatste categorie was ook de kleedjeshandelaar welkom.

Die filosofie is volledig in de prullenbak. Dat maakt het ook een andere discussie dan de dooddoener marktwerking en het vergelijken met een doorsnee GF
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 08 mar 2016 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

DeFietsZijMetU
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 feb 2015 12:38

DeFietsZijMetU 22 jun 2016 14:19

Zijn er ook nog lui die meedoen aan de eroica limburg en er wel over te spreken zijn?
Ik (36 jr) doe voor het eerst een retro cyclo tocht, omdat ik toevallig een oude mercier heb gekocht en omdat ik altijd al zo'n retrotocht heb willen rijden. Echter was Toscane ver weg (en ook duur om er te komen, met logies etc. dat ik de 75E aan de Limburge Eroice een schijntje vind) en omdat ik nu dus een 70er jaren fiets heb.
Dat het een commercieel en uiterst gelikte club was die dat hele Eroica concept opzet, was me al bij het zien van de website alleen al opgevallen. Maarrrrr er zullen toch ook zat liefhebbers van oude fietsen, materiaal gekken, verkleed gekken en ander leuk volk mee doen?
Mijn koning, mijn land, mijn Cervelo.
Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 22 jun 2016 14:52

Geen gezeur de stalen meesters zitten hier.
https://www.facebook.com/events/1710147009231745/
cornelli racing cycles Uden

DeFietsZijMetU
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 feb 2015 12:38

DeFietsZijMetU 22 jun 2016 16:09

Klinkt wel als een aardig opwarmertje voor de dag erna. Of mag je niet meedoen als je de dag erna de eroica rijdt? ;)
Hoeveel km is dit rondje en hoeveel man doen er ongeveer mee?
Mijn koning, mijn land, mijn Cervelo.
Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 22 jun 2016 20:21

Geen idee hoeveel maar wel hoe meer zielen des te meer vreugde.( 33 al aangemeld volgens facebookpagina). :winkthumb:
Je bent van harte welkom( dat weet ik zeker).
En wat de km's betrefd meestal is dat zo rond de 50 km.
Maar het thema is altijd samen uit samen thuis. ;) ;)
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 22 jun 2016 21:31

"Benen scheren alleen toegestaan voor dames"
Het mag hier eens gezegd worden :lol:

DeFietsZijMetU
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 feb 2015 12:38

DeFietsZijMetU 23 jun 2016 14:27

OK, denk dat ik wel mee rij. Ik zit niet op facebook, dus kan geen officiele aanmelding doen.
Verder, ik heb mijn benen geschoren........

Kreeg altijd commentaar als ik in een snel peloton mee reed dat ik haar op mn poten had, heb ik mn poten eindelijk geschoren, krijg ik weer commentaar dat het voor dames is... zucht. Onrechtvaardige wereld
Mijn koning, mijn land, mijn Cervelo.
Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 23 jun 2016 16:11

DeFietsZijMetU schreef:OK, denk dat ik wel mee rij. Ik zit niet op facebook, dus kan geen officiele aanmelding doen.
Verder, ik heb mijn benen geschoren........

Kreeg altijd commentaar als ik in een snel peloton mee reed dat ik haar op mn poten had, heb ik mn poten eindelijk geschoren, krijg ik weer commentaar dat het voor dames is... zucht. Onrechtvaardige wereld
Dat maakt niet uit we zijn dan toch toevallig met de groep aanwezig .
Maar over de geschoren poten is het wel zo dat je dan gediskwalificeerd wordt. :mrgreen: :mrgreen:
cornelli racing cycles Uden

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 23 jun 2016 20:57

Héhé ik krijg commentaar dat de meiden het leuk vinden. Wat is het nouuuuu :roll:
Maak joe woar

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 29 jun 2016 15:15

http://www.fiets.nl/2016/06/29/santini- ... collectie/
Jep ..................en dat voor die prijzen................... :dislike: :dislike:
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie