Alles over vakanties op én met de fiets

AGR 2016

Jweijters
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:31
Locatie: Goirle

Jweijters 01 okt 2015 09:31

net ingschreven voor de AGR 2016, nu maar hopen dat ik ingeloot wordt

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 01 okt 2015 10:00

thnx! vorig jaar gereden met dank aan iemand anders die niet kon. hopelijk word ik nu zelf ingeloot

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 01 okt 2015 10:47

Wil me straks ook inschrijven, heb je nog extra kans als je je samen met wat vrienden inschrijft als team?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2015 12:02

WTF....nu al inschrijven voor de AGR? En dan ook nog loten of je mee mag doen?
Ben dan toch wel heel blij dat ik dat een jaar of 8 geleden nog eens heb gedaan en daarna niet meer. Het wordt wel erger en erger met alle grote evenementen :(
Less is bore

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 01 okt 2015 12:31

daniel1975 schreef:WTF....nu al inschrijven voor de AGR? En dan ook nog loten of je mee mag doen?
Ben dan toch wel heel blij dat ik dat een jaar of 8 geleden nog eens heb gedaan en daarna niet meer. Het wordt wel erger en erger met alle grote evenementen :(
Zeker met fietsnavigatie kies ik er nu ook liever voor zo'n route op een rustige dag te rijden, zodat je echt kan genieten. Hoor een maat van me nog vloeken op al die figuren die 'm bij de toertocht van de Ronde van Vlaanderen in de weg zaten omdat ze de klimmetjes met de fiets aan de hand op moesten, hahahaha. En hoe 'ie z'n relatief lage gemiddelde bij de Elfstedentocht uitlegde door de grote drukte.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 01 okt 2015 13:45

Vorig jaar AGR 150km gereden, vertrokken voor 7uur, en hebben 3,5 uur het gevoel gehad dat we gewoon met z'n 2'en reden, maar dan met verzorgingsposten met heeeeeeel veel eten :)

Ik heb me ook weer ingeschreven. Is wel wat duur maar het is toch ook wel leuk om een keer zo'n tocht te rijden. Ik rij al genoeg gps routes los.

In principe is de kans als je je als team inschrijft iets groter want ze zeggen, er hoeft maar 1 iemand ingeloot te worden en dan zou het hele team mee mogen doen.

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 01 okt 2015 14:36

Lekker naar België rijden en daar wat mooie toertochten doen. Prima verzorgd en voor een redelijke prijs. En daar hoef je echt niet te 'vechten' om iets te eten te krijgen. AGR race een keer gereden maar nooit meer. 15 euro voor een tocht met goede verzorging vind ik mooi zat.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 01 okt 2015 15:22

Ik heb vorig jaar de 150 gereden en op wat opstoppingen na een positief gevoel overgehouden aan de AGR.
Wie heeft de 240 wel eens gereden en wat is jullie ervaring hiermee. Ik overweeg de 240 maar ben wel erg benieuwd of die 90km echt een last zijn of prima te doen zijn. Uiteraard begrijp ik dat je getraind moet zijn, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen. Ook qua drukte want je rijd eerst de 150 en dan de 100 meen ik.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 okt 2015 15:25

Het is een beetje alsof je vraagt aan iemand die in Amsterdam woont en in Utrecht werkt of ie wel eens in de file staat. Het antwoord is altijd "nee". Terwijl er toch iedere dag kilometerslange files op A2 staan.

Vrijwel iedereen die de AGR rijdt, ongeacht de afstand, beweert bij hoog en bij laag dat drukte nauwelijks een issue was. Welnu, ik heb de tocht 1x gereden en drukte is WEL DEGELIJK een issue. Uiteraard heb je er minder last van als je heel vroeg of juist heel laat vertrekt maar dan nog. Er zit gewoon een aantal bottlenecks in het parcours en daarbij heb je nogal veel last van ongetrainde pannenkoeken die aan dit skybox-achtige event meedoen.

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 01 okt 2015 16:00

Als je maar vroeg genoeg vertrekt met die 150 km is er weinig aan de hand en hoef je nauwelijks te wachten. Pas voorbij Heerlen kom je de kortere afstanden tegen maar die rijden niet bij de zgn. bottleneck punten. De Fromberg en de cauberg zijn dan nog druk maar verder niet.
Je komt die hordes fietsers wel tegen op de camerig maar uit tegengestelde richting.

Heb vorig jaar de 240 gedaan. Je krijgt er 100 saaie kilometers bij in dat meer noordelijk gelegen deel. maasberg, tweede keer Geulhemmer en tweede keer fromberg.

Ik ga dit jaar weer lekker voor de alternatieve.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 01 okt 2015 16:22

Niet mee eens Havana! Heb zelf de AGR 4x gereden waarvan 3x ruim op tijd gestart (7.00 of vroeger) en juist dan heb je geen problemen. Qua vergelijk met filerijden. Ik rij ook altijd een half uur voor de files uit van huis naar mijn werk. Moet je wel eerder voor opstaan maar krijg je de relatieve rust op de weg voor terug ;)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 01 okt 2015 19:03

Net als de zwarte pieten discussie (welke ik niet op wil rakelen) is er ook elk jaar wel weer de discussie AGR.

Mijn mening is hierin zo: vind je hem te druk, fijn voor je, schrijf je niet in en laat diegene die wel meedoen in hun waarde. Wil je wel aan een mega evenement meedoen en daarbij de drukte op de koop toe nemen, dan is de AGR een geweldig evenement.
Ik schrijf me ook zeker weer in.

Plaats reactie