Alles over vakanties op én met de fiets

AGR 2016

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 16 apr 2017 22:27

Ik ben meer verbaast dat een papagaai al 10 jaar hetzelfde verhaal ophangt op diverse fora en niet moe wordt van zichzelf.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 16 apr 2017 22:39

pinarello schreef:Ik ben meer verbaast dat een papagaai al 10 jaar hetzelfde verhaal ophangt op diverse fora en niet moe wordt van zichzelf.
In deze zin wordt "verbaasd" zo gespeld.

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 16 apr 2017 23:07

Ieder geeft zijn geld uit zoa,s hij / zij dat wil.
Als ik dagelijkse inkopen doe ga ga ik daar waar het het goedkoopst is of mij het beste uitkomt.
Vorige week was ik nog op zoek naar de winkel waar de bloemkool het goedkoopste was om vervolgens op verzoek van mijn vrouw lekker te gaan eten in een (misschien wel veel te duur maar wel lekker)restaurant....
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 17 apr 2017 08:15

Quarantanove schreef:
pinarello schreef:Ik ben meer verbaast dat een papagaai al 10 jaar hetzelfde verhaal ophangt op diverse fora en niet moe wordt van zichzelf.
In deze zin wordt "verbaasd" zo gespeld.
Dat verbaast mij niets.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 17 apr 2017 10:38

Tja de AGR 2017'

Vorig jaar ingeschreven samen met een oud collega om de 150km te gaan fietsen, helaas eind 2016' geopereerd aan een dubbele liesbreuk waarvan ik slechter ben hersteld dan gehoopt.
Dus uiteindelijk besloten de 100km te gaan fietsen, en vanaf de camping toch uiteindelijk 115km op de klok gezet.

De weersvoorspelling was de hele week al om te huilen, want ja ik geef toe "ik ben een mooi weer fietser" maar ik heb goed geld betaald dus gewoon trappen.
We begonnen vanaf de camping richting de start met droog weer en ik had nog een beetje hoop dat het zo zou blijven, maar helaas van de tijd die ik heb gefietst was 75% gewoon regen en meer regen.

Uiteindelijk waren we net 10km onderweg en de spieren voelde goed en warm aan toen er net na het viaduct onder de snelweg een spoorwegovergang was waar minimaal 10 fietsers stil stonden en lichtelijke paniek hadden met telefoons in de hand.
Op de grond lag een man lijkbleek een stil op het asfalt, het voelde niet goed om door te fietsen ook omdat ik gewoon niemand actie zag ondernemen.
Uit instinct ben ik omgedraaid met mijn fietsmaat en fiets de berm ingegooid en met alle zenuwen begonnen met het slachtoffer (ik heb sinds kort mijn ehbo diploma)
Hij was echt ver buiten bewustzijn en reageerde niet op aanspraak of aanraking en had een diepe snurk en een mond vol slijm, dus meteen zonder na te denken hem in een soort van stabiele zijligging gelegd om ervoor te zorgen dat zijn tong of slijm hem niet zou doen stikken.
Iemand anders had ondertussen 112 gebeld en hulp was onderweg (een half uur voordat er iemand kwam opdagen)

Deze man was ondertussen een beetje bij gekomen maar was echt de weg kwijt en had de grootste moeite om hem een beetje rustig te houden.

later die avond toch nog contact gehad via facebook met zijn vrouw en hem zelf, gekneusde ribben, bloedpropje bij zijn hersenvlies, hersenschudding, gat in zijn achterhoofd en een snee tussen de ogen van zijn bril.
Na het zien van dit realiseer ik mij des te beter "een helm ten aller tijden voor mij" zijn helm was op de achterkant op meerdere plekken gescheurd.
De helm heeft hem echt erger leed bespaard :!: :!: :!:

Uiteindelijk weer verder gaan fietsen toen hij was overgedragen aan de hulpdiensten, maar vanaf dat moment was ik weer helemaal koud en ging het steeds meer regenen en de voeten en handen konden na 60km al helemaal niet meer :(

Toch heb ik alle beklimmingen gedaan zonder af te stappen, en zelfs de Cauberg op vloog ik echt alle mensen voorbij en voelde ik me echt even een echte klimmer :D

Deze AGR zal ik altijd blijven fietsen zolang ik kan want de organisatie heeft het op 1 ding na heel goed in orde.

Ze moeten besluiten minder mensen toe te laten, misschien word ik dan wel niet uitgeloot maar dat is dan pecht, deze toer is niet gemaakt voor 13.000 fietsers waarvan er een hele hoop denken ik heb een dure fiets, dure kleding en fiets gemiddeld 35 over het parcour al schreeuwend en afsnijdend :/
Een bel is niet mooi en stoer op je €5000 + fiets dat weet ik, maar mensen nog aan toe, ontspan of start als aller eerste zodat je kan knallen en niet iedereen de berm in hoeft te schreeuwen.
je schaamt je soms kapot voor je mede weg gebruikers.

Al met al weer een mooie tocht gereden en weer wat kilometers in de benen :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27547
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 apr 2017 10:46

Chapeau voor je kordate optreden!

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 17 apr 2017 16:48

Echt top optreden!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 apr 2017 18:01

Goed dat die man door jou zo goed geholpen werd. Een half uur voor het opdagen van een ambulance vind ik wel vrij lang. Iemand die bepaalde hartproblemen krijgt heeft meestal niet zo lang om het te redden. In Belgie zijn ze ook regelmatig doende om bepaalde hulpdiensten af te schaffen of te centraliseren waardoor er kostbare tijd verloren gaat.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wibbel2
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:03
Locatie: Warmond

wibbel2 17 apr 2017 18:09

@MArtin78 hulde voor je optreden. Ik ben met mijn groep na 60km afgestapt. Ik had de rit al diverse malen uitgereden. Maar zaterdag waren we echt HE LE MAAL klaar met de regen en koude.
I find your lack of faith disturbing

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 17 apr 2017 18:44

Klasse Martin!!! En zelf ook mooi doorgezet.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 17 apr 2017 21:49

Waar kan ik foto's terugvinden ? Sportograf heb ik al.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 apr 2017 09:27

robbiey schreef:Waar kan ik foto's terugvinden ? Sportograf heb ik al.
Kijk even op de app van de amstel gold race, daar kan je het deelnemer nummer intoetsen en krijg je automatisch alle foto's.

@Fiedoo:

Het was echt een rot locatie om te vinden, maar ik vond het wel TE lang duren na de eerste 2 meldingen bij 112.
Toen hij eenmaal een beetje bij was gekomen hebben we uiteraard nogmaals gebeld om dit door te geven.

@Wibbel2:

Ik was ook bijna van plan om af te stappen hoor, mijn handen en voeten konden gewoon echt niet meer van de kou en de regen ;)

En allemaal bedankt voor jullie complimentjes, ik krijg nog steeds kippenvel als ik eraan denk en bedenk me nog steeds dat ik het echt eng vond om een slachtoffer in deze toestand te helpen (voor de eerste keer)
Heb sinds mijn EHBO diploma wel wat dingen op het werk gehad met ongelukjes, maar dit was echt voor het eerst.
Maar nogmaals ik zou het zo weer doen, en ik hoop dat iedereen dit voor elkaar zou doen ondanks sommige misschien geen ervaring hebben.

Plaats reactie