Alles over vakanties op én met de fiets

Vatternrundan 2016

Gebruikersavatar
bicyclebart
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 apr 2009 02:21
Locatie: Elst (ut)

Gebruikersavatar bicyclebart 14 jun 2016 12:51

Zijn er nog andere Nederlandse deelnemers as weekend die een start-tijd van rond de 04.20 uur hebben?
Dedacciai Nerissimo

iapyx
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2015 11:52
Locatie: Den Haag

iapyx 14 jun 2016 14:44

Ik ga zaterdag ook de Vätternrundan rijden. Maar heb een probleem:
In principe vlieg ik morgen naar Stockholm, maar er wordt vooralsnog gestaakt bij SAS.
Zijn er hier anderen die met hetzelfde probleem zitten?

Jaap

PS. mijn starttijd is 02:18maar probeer deze nog te wijzigen ter plaatse.

PS2. Staking bij SAS is over. Er is een overeenkomst bereikt. Ik vlieg dus alsnog morgen.

PS3. Tweede keer dat ik deze ronde ga rijden.
Huidige fiets: Duell Vogue Ultegra
Vorige: Roadmaster Van Herwerden 105

iwetzels
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2014 16:04

iwetzels 19 jun 2016 22:18

Hallo allemaal.

Ik ben om 3.32 gestart. Om 15.17 was ik binnen. Het was een zware tocht mede door het verschrikkelijk slechte weer maar het is gelukt. Gelukkig vaak in een leuke groep kunnen meefietsen en meewerken.


Hoe hebben jullie het er van af gebracht. Gefeliciteerd aan diegenen die hebben uitgereden.

Gebruikersavatar
bicyclebart
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 apr 2009 02:21
Locatie: Elst (ut)

Gebruikersavatar bicyclebart 20 jun 2016 16:59

Ik ben 04.20 gestart en was 13.16 uur binnen! Ik heb ongeveer 2 uur lang (stort) regen gehad en verder was het redelijk droog. Ik heb uiteindelijk ongeveer 200km alleen gefietst en 100km met groepen mee kunnen rijden. Ik vond het een super ervaring! Halverwege had ik het het zwaarst maar toen kwam gelukkig de eerste groep mij passeren waar ik 75km lang heb mee gefietst. Helaas waren op dat moment net mijn twee bidons die ik bij me had leeg. Ik heb nog zo lang mogelijk gerekt om met de groep mee te gaan maar ik ben op 80km van het einde toch echt een keer gestopt om te drinken en wat te eten (naast de sportvoeding die ik bij me had). Die laatste 80km was ik weer alleen maar toen vloog ik voor m'n gevoel over het asfalt! Vooral het steeds inhalen van andere mensen die daar dan af zitten te zien geeft extra moraal. Ik weet zelf ook niet waar ik de energie vandaan haalde maar het ging super! Uiteindelijk ook dik tevreden met m'n tijd van 08h56m. Volgens STRAVA heb ik 33,6km/pu gemiddeld gereden: https://www.strava.com/activities/612788692

Ik vond het echt een heel goed georganiseerd evenement, prachtig landschap, supergoed asfalt en wegen en absoluut gaaf om een keer zo'n 300+ tocht te fietsen! Dus aanrader voor de mensen die nog een leuke uitdaging voor 2017 zoeken! Wees er wel snel bij met inschrijven want hij is zo vol!
Dedacciai Nerissimo

iapyx
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2015 11:52
Locatie: Den Haag

iapyx 23 jun 2016 11:47

@bicyclebart, mooie prestatie, 33,6 Vgem. Ik heb hem wat langzamer gereden: 28,6 km/u (zal de leeftijd zijn). Heb je op Strava kudos gegeven
Ergens moet je mij voorbijgereden zijn. Toen jij finishte zat ik vlak voor Hammarsundet.
Ik reed met een NL-vriend die in Zweden woont, beiden met een Nederlands vlaggetje aan de helm. :)
Vorig jaar was het prachtweer, maar zat ik duizelig op de fiets.
Dit jaar heel erg veel regen: direct bij de start al.
Nu heb ik hem 2x gereden en het is mooi geweest zo. Het vergt niet alleen veel tijd en voorbereiding en dan de reis zelf, maar ook voor mijn gezin is het een opgave. Volgend jaar iets dichter bij huis zoeken.

@iwetzels: jij kwam 10 minuten na mij binnen. (maar ook later gestart)
Huidige fiets: Duell Vogue Ultegra
Vorige: Roadmaster Van Herwerden 105

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 23 mei 2018 16:36

Hoi,

Wij rijden dit jaar de Vatternrundan met een clubje. We starten om 0.30 uur en dienen dus (mits we de starttijd niet alsnog wijzigen) met verlichting en reflectoren te fietsen.
Weet iemand hoe strikt dit moet worden genomen? Ik heb verlichting op mijn racefiets (kleine Led Lampjes), waarmee ik in principe zichtbaar ben. Ik heb geen reflectoren (voor, achter, zijkant ....).
Als de regels strikt worden nageleefd overweeg ik wat reflecterende stickers te plakken.
Weet iemand hier wellicht wat meer over te melden ?

Gebruikersavatar
bicyclebart
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 apr 2009 02:21
Locatie: Elst (ut)

Gebruikersavatar bicyclebart 23 mei 2018 17:10

Zal wel iets meevallen met het controleren op naleven. Als in Zweden een regel wordt gesteld doet iedereen dat gewoon. Dus ze gaan er niet vanuit dat mensen het niet doen en dus is controle niet nodig.. zo werkt het daar vaak.. Maarja.. wij zijn Nederlanders... houden niet van regels en houden ons er ook vaak niet aan.. maar zou gewoon goede verlichting monteren. Liefst ook dat je echt rijverlichting hebt ipv alleen gezien worden.... je rijd sommige stukken helemaal alleen (ik tenminste)
Dedacciai Nerissimo

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 24 mei 2018 08:43

Bart,

Bedankt voor je reactie .. Ik zal het eens in overweging nemen. Mooi gemiddelde heb je gereden, lees ik !

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 20 jun 2018 15:47

Afgelopen weekend de Vätternrundan 2018 gefietst met een aantal collega's. We zijn gestart om 00.26 uur. Heel gaaf om in de nachtelijke uren te fietsen en die onophoudelijke sliert van achterlichtjes te aanschouwen !
Voor mij werd het een solo tijdrit van 300 km lang. Gezien het verschil in snelheid met de overige deelnemers die reeds op de route zaten (er wordt vanaf 19.00 uur 's avonds gestart in groepen van ±50 mensen (elke 2 minuten een groep)) heb ik nergens kunnen profiteren van ook maar een enkel achterwiel.
Op een bepaalde manier gaf het constant inhalen van deelnemers mij ook wel de motivatie om constant op mijn limiet te blijven fietsen. Gezien het glooiende parcours (geen meter vlak, 1600 HM) zonder echt stijle stukken heb ik amper in het rood hoeven fietsen, waardoor ik uiteindelijk na een netto tijd van 8.51 uur over de finish rolde (34,1 km/u gem.). De snellere deelnemers starten later in de nacht/ morgen (hoe sneller hoe later). Dus dat zou in de toekomst misschien nog eens ooit een optie kunnen zijn om te gaan voor een "sub 8" ! ;) Verder is het een heel goed georganiseerd evenement waar het erg relaxt aan toegaat. Wegen zijn breed en liggen er uitstekend bij.

Gebruikersavatar
bicyclebart
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 apr 2009 02:21
Locatie: Elst (ut)

Gebruikersavatar bicyclebart 20 jun 2018 18:16

Knappe prestatie en mooie tijd!
Dedacciai Nerissimo

ronald83
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 apr 2008 10:33

ronald83 27 mei 2019 15:28

Ik ga hem dit jaar rijden. Weten jullie hoe moeilijk ze doen over de reflectoren op de fiets? Ze moeten melden dat ze er op horen maar wordt dit ook gecontroleerd?

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 28 mei 2019 13:47

Lampjes zijn ze streng op. Reflectoren (zij reflectie) controleren ze bij mijn weten niet echt op. Ik had echter vorig jaar voor de zekerheid Continentals met reflectie gemonteerd.

Plaats reactie