Alles over vakanties op én met de fiets

Criquelion 29 augustus

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 26 aug 2015 22:22

Jazeker, maak je borst maar nat!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 26 aug 2015 22:30

Het lijstje is wat gedateerd, maar klopt nog aardig. De klimmetjes zijn te herkennen aan de percentages die erachter staan. Vanuit La Roche Ga je via de Parc a gibier naar de Col d'Haussire en daarna verder naar de Cote de Samree. De Gohette zit er niet meer in, maar dat maakt het niet simpeler. Tussen die hellingen zit niet meer dan enkele honderen meters afdaling die niet genoeg zijn om volledig te herstellen. Daardoor voelt het aan als één lange klim.

Op het lijstje staat ook Cote de Clerheid, maar daarvoor in de plaats zit nu de Roche a Frene, een benenbreker van de eerste orde. In 2 kilometer kom je nauwelijks onder de 10% met een piek van 16%.

Ik zou zeggen, niet teveel nadenken, gewoon knallen en zien waar het schip strandt. Altijd groepjes opzoeken en vooral niet de stoere man willen uithangen die wel even het kopwerk doet. Succes.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 27 aug 2015 02:27

Toevallig nog mensen uit de omgeving Utrecht die kant op? Zou dit weekend graag een cyclo rijden (Les Ballons Vosgiens of de Criq), maar heb geen vervoer :) (Ja, natuurlijk betaal ik mee aan benzine etc.)

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 27 aug 2015 07:15

Je doelt vast op een variant om op zaterdagochtend te gaan rijden? Ik vertrek vrijdag rond 17u vanuit Zoetermeer en kom langs Utrecht. Ik heb wel een plek over, maar niet in de herberg.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 27 aug 2015 07:32

Vind het echt jammer dat de Gohette er niet meer in zit. Dit maakte de totale Haussire wel af. Hier heb je de route van dit jaar met km.

Afbeelding

Afbeelding
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 aug 2015 07:42

Misschien is de Gohette een bekendere naam, maar deze variant is net zo steil.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 27 aug 2015 07:46

Ja maar t steile stuk is niet langer. Na de Gohette bij de begraafplaats ga je ook weer naar beneden en dan krijg je Parc. De versie van afgelopen en dit jaar vind ik persoonlijk makkelijker.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 27 aug 2015 09:25

Ik ga me proberen te revancheren voor de editie van 2011 , waarin ik na (wellicht iets teveel belgisch bier op de vrijdag avond) een allerbelabberdste tocht na 7.15 uur over de finish kwam gekropen ! Eigenlijk ging toen op de 3-traps raket in La Roche na 65 KM het licht al uit. Daarna was het een pure lijdensweg, waarbij ik zelfs op de cote de Beffe van de fiets moest.
We gaan het wel zien zaterdag ! Met een tijd onder de 6.30 uur ben ik tevreden, maar ik droom stiekem van goud .. Dan moet wel echt alles meezitten !

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 27 aug 2015 11:30

Theo V schreef:Word er nog iets speciaals gedaan ivm met het overlijden van Criquielion afglopen februari?
Toen ik een paar weekjes terug door La Roche liep langs de "etalage" in de 'hoofdstraat' zag ik er zo snel niets over.
Ik ga gezellig toeren met een paar vriendinnen op de korte afstand (Petite Crique). Toen ik na voorinschrijving mijn startnummer per post ontving, stond er nog vrolijk in de begeleidende brief dat Claude Criquelion om 9 uur persoonlijk het startschot zou geven... :shock:

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 27 aug 2015 21:38

Geweldig, ik kan met bluv107 meerijden! 8-)

Heb deze cyclo nog nooit gereden, dus ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 aug 2015 23:34

ever schreef:Toen ik na voorinschrijving mijn startnummer per post ontving, stond er nog vrolijk in de begeleidende brief dat Claude Criquelion om 9 uur persoonlijk het startschot zou geven... :shock:
Die brief kreeg ik ook. Wat een flater he. Lekker ongeinteresseerd van de organistie. Erg respenctvol ook naar zijn nabestaanden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 30 aug 2015 20:09

Even een verslagje van mijn rit. Om 8 uur stonden we vooraan bij het grote startvak. Leuk, meestal start ik ergens achteraan. Nadeel was wel dat ik een uur lang flink stond af te koelen en toen het startschot eenmaal gevallen was wilde ik op het grote mes de Cote de Beausaint aanvallen die al na 500 meter wachtte. Oef, dat was een beetje teveel van het goede. Sowieso ben ik een slow starter, maar nu kwam de hartslag niet verder dan 152 en werd ik aan alle kanten voorbij gestoven. Ok, eigen tempo zoeken dan maar, aansluiten bij een groepje en langzaam opwarmen. Nog steeds werd ik vaak voorbij gereden. Langzaam maar zeker kwam het tempo er een beetje in. Sowieso maakte ik me niet echt druk, want ik weet dat ik pas na een kilometer of 100 een beetje begin te draaien.

Hoewel het echte steile werk niet echt aan mij besteed is liep de Mur de la Vélomédiane goed. De Haussire ook en voor ik er erg in had was Samree bereikt. Het begon inmiddels te lopen, want ik begon zowaar weer wat mensen in te halen. De Roche a Frene is een echte BMF, maar ook daar kwam ik relatief makkelijk overheen. Wat heb je trouwens toch een dwazen rondrijden in het peloton. Terwijl ik een constant tempo aanhield om zo min mogelijk energie te verspillen was er iemand die wedstrijdje wilde doen. Hij zette elke keer aan, maar viel dan weer terug. Als ik dan in zijn wiel kwam begon het spel opnieuw. Ik trok me er niks van aan, want het gaat mij alleen om de eindtijd. Tijden op hellinkjes of andere segmenten kunnen me gestolen worden. Kortom, boven gekomen zette ik het grote mes erop en reed gelijk door terwijl hij nog scheel zat uit te hijgen. Die vent heb ik nooit meer gezien, lekker slim.

De altijd lastige Col de Rideux overleefde ik eveneens zonder kleerscheuren. Daarna volgde een stuk vals plat over een wegdek dat de vergelijking met een gatenkaas moeiteloos doorstaat. Waardeloos, maar ja het is ook weer geen verrassing. Na een korte stop bij de bevoorrading begon het laatste stuk. Hier zaten veel deelnemers er toch wel doorheen, wat mij dan weer de nodige power gaf. De Cote de Beffe was echter een ander verhaal. Hier voelde ik krampaanvallen opkomen aan alle kanten. Afwisselend staan/zitten werkte niet dus goot ik zoveel mogelijk water naar binnen als mogelijk was op zo'n steil kreng. Dat hielp iets en ik kon weer verder klimmen. Na de Cote de Beffe begon gelijk de lange klim naar Samree. Op dit soort stukken van 4-5% kon ik weer goed doorrijden en de benen stampten nog lekker rond. Maar wat een eindeloos stuk is dit zeg. Vanaf Samree nog even flink gas gegeven en hard naar beneden geknald. Alles uit de kast.

Uiteindelijke tijd: 6:04, 6:06 vanaf het startschot. Compleet leeg en naar de klote. Maar super tevreden over dit resultaat.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie