Alles over vakanties op én met de fiets

Criquelion 29 augustus

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 31 aug 2015 10:35

Ik heb de eerste 2 uur echt heerlijk 'gekoerst' , want dat was het voor mijn gevoel wel die 1e lus ! Na ± 2.15 uur weer terug in La Roche . Ruim onder mijn schema .. (ging uit van 2,5 uur met 27,5 gem.) voor goud. Daarna begon het feest met een ultieme krampaanval nog geen kilometer voor de 2e pauze. Toch een paar minuten langs de kant van de weg gestaan, helaas. Vanaf cote de Beffe het eindeloze afzien tot aan de doorgaande weg naar La Roche. Daarna nog alles gegeven in de afdaling kop-over-kop met iemand in Gaul.nl tenue die er ook nog wel voor wilde fietsen ! Om te concluderen dat ik 2.15 min. te kort kwam voor goud ! 6.08.15 ..
Toch erg tevreden met het resultaat. Ruim een uur van mijn tijd van 2011 af gereden. Minpunt is toch wel het minimale aantal waterpunten. 2 is echt te weinig op zo'n afstand. Verder heb ik me weer enorm geergerd aan mensen die nog steeds repen, gelletjes en andere zooi achteloos bij mensen in de tuin pleuren of in de berm.. Jammer dat dit besef zo langzaam doordringt. Verder waren het 2 schitterende dagen op de camping in La Roche. Inclusief de Chemay in de tent !!!

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 31 aug 2015 10:48

correctie 6.07.15 dus ..

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 31 aug 2015 11:25

Ik heb ook de eerste 2u gekoerst om daarna terug in La Roche goed pijn te lijden op de Haussiere ofzo. Daarna teruggefietst naar een grote groep om uiteindelijk in 5:11:55 te finishen. Ik kijk tevreden terug op mijn eerste cyclo.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 31 aug 2015 12:03

rooi1977 schreef:Ik heb de eerste 2 uur echt heerlijk 'gekoerst' , want dat was het voor mijn gevoel wel die 1e lus ! Na ± 2.15 uur weer terug in La Roche . Ruim onder mijn schema .. (ging uit van 2,5 uur met 27,5 gem.) voor goud. Daarna begon het feest met een ultieme krampaanval nog geen kilometer voor de 2e pauze. Toch een paar minuten langs de kant van de weg gestaan, helaas. Vanaf cote de Beffe het eindeloze afzien tot aan de doorgaande weg naar La Roche. Daarna nog alles gegeven in de afdaling kop-over-kop met iemand in Gaul.nl tenue die er ook nog wel voor wilde fietsen ! Om te concluderen dat ik 2.15 min. te kort kwam voor goud ! 6.08.15 ..
Toch erg tevreden met het resultaat. Ruim een uur van mijn tijd van 2011 af gereden. Minpunt is toch wel het minimale aantal waterpunten. 2 is echt te weinig op zo'n afstand. Verder heb ik me weer enorm geergerd aan mensen die nog steeds repen, gelletjes en andere zooi achteloos bij mensen in de tuin pleuren of in de berm.. Jammer dat dit besef zo langzaam doordringt. Verder waren het 2 schitterende dagen op de camping in La Roche. Inclusief de Chemay in de tent !!!
Met die tijd kan het niet anders of we hebben dicht bij elkaar gereden. Wat voor tenue had je aan? Ikzelf reed in een vrij opvallend fluo geel-zwart tenue.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 31 aug 2015 13:26

Rode Assos, enigszins vale :) broek .. en rood/ wit/ zwart sportful shirt. Op zwart/ wit/ zilverkleurige giant ..

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 31 aug 2015 13:28

Ik reed trouwens pas om 9.05 uur over de startlijn .. dus waarschijnlijk heb ik toch de hele dag zo'n 5 minuten achter je gereden ..

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 31 aug 2015 15:01

Na een voltooide versie van 2009 weer aan de start afgelopen zaterdag. Vol goede moed, want dit jaar 4000km YTD inclusief het nodige klimwerk tijdens vakantie en voor mijn doen een bloedvorm ;). Mijn ambitie: de tocht uitrijden met een gemiddelde van 22-23 km/u, want dat deed ik de vorige keer ook. Dat levert vast een bronzen everzwijn op, maar dat zou ik niet weten en interesseert me niet zo. De Mur ging eigenlijk prima, al was het steilste stuk toch langer dan in mijn herinnering. Vol vertrouwen volgde het drieluik vanuit La Roche naar de Haussire, waar ik de vrouw die bij de start naast me stond haar maag zag legen :mrgreen: ... Waarschijnlijk heeft de Côte du Parc à Gibier mij de das omgedaan, want vanaf het laatste stuk naar de Haussire schoten er heftige pijnkrampen door mijn onderrug, die me bij de makkelijk lopende klim op de hoofdweg naar Samrée echt te veel werden. Nog even doorgefietst, maar uiteindelijk terug in Dochamps bij het bord La Roche 15 de steven gewend en terug naar huis... Een stevige teleurstelling, maar het fietsen was geen pretje meer. Ik kwam plotseling op de route van het laatste deel van de tocht ergens tussen de snelle mannen en vrouwen terecht en verbaas me dan over hun snelheid. Het was mooi om beneden in La Roche aangemoedigd te worden door het publiek, maar ik ben niet doorgereden door de finish (anders was ik onterecht in de uitslag terecht gekomen; had ik wel goud gehad ;) ) maar bij de auto gestopt. Teleurgesteld, dat wel natuurlijk en me afvragend of ik de volgende keer een ander verzetje moet kunnen steken dan de 34x27 die ik nu had... Wel weer genoten van de ambiance, de mooie omgeving en het mooie weer! De teller stond stil op 103km.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 02 sep 2015 09:04

Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag de criq. Helaas was mijn vorm niet helemaal wat ik wilde, maar door iets beter te doseren als vorig jaar kreeg ik nu pas een beetje kramp op de Beffe ipv de haussiere ;) :twisted: . Helaas was laatste helling erg zwaar. De Côte de Laidprangeleux na de beffe liep voor geen meter. Laatste stuk naar la roche flink gas gegeven en na 5.35 rolde ik weer over de finish. Doelstelling van 5.30 net niet gehaald, maar wel een minuut sneller als vorig jaar. Op je 47e in drie jaar jezelf drie keer verbeteren is toch best goed :D

@ bluv107: ik heb zelf ook 34/27 als kleinste verzet. Voor mij is dat in de ardennen genoeg. Als je aangeeft dat je zelf rond de 61/2 a 7 uur er over doet zou ik inderdaad een 29 achter adviseren.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 sep 2015 09:21

Tracing_NL, heb jij toevallig ook dit jaar Les Trois Ballons gereden?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 02 sep 2015 10:03

Tracing_NL schreef:@ bluv107: ik heb zelf ook 34/27 als kleinste verzet. Voor mij is dat in de ardennen genoeg. Als je aangeeft dat je zelf rond de 61/2 a 7 uur er over doet zou ik inderdaad een 29 achter adviseren.
Die ga ik voor de volgende keer monteren. In de Limburgse heuvels kom ik met dat verzet prima uit de voeten, maar de Criq: da's andere koek...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 02 sep 2015 16:47

@ Herman; Jazeker, herken je het luipaard ;)

@ Bluv; Is inderdaad zo. Ik stekk in de alpen (marmotte) ook een 29 achter. Gradatie Limburg / ardennen / alpen is voor mij 25 / 27 / 29 achter. Dus die verhouding is idd geldig.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 sep 2015 17:33

Tracing_NL schreef:@ Herman; Jazeker, herken je het luipaard ;)
Geen luipaard, maar wel wat anders. Ik heb je even opgezocht in de uitslag van de Criq en toen herkende ik je woonplaats. Ik vermoed nl dat wij in L3B gezamenlijk een heel stuk van de Ballon d'Alsace zijn opgereden en daar een leuk gesprek met elkaar hadden. Toen spraken we ook nog over de Criq weet ik nog.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie