Alles over vakanties op én met de fiets

gps parcour rond valkenburg

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 09 apr 2015 10:47

Hallo Iedereen,

we vertrekken binnen een paar dagen richten valkenburg en uiteraard gaat de fiets mee. Mijn zoon van 11 zou graag een ritje doen samen met mij in deze streek.

Heeft er iemand soms een gps track met een mooi ritje met enkele hellingen in van de amstel gold race. Mijn zoon droomt ervan om de keutenberg en de cauberg op te rijden. Hij kan momenteel zo'n 40 a 50 km aan met zijn fietsje.

Alvast bedankt,
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 09 apr 2015 11:46

Stoer hoor met je zoon van 11 dit te gaan doen!

Kijk ff op deze link http://www.gpsies.com/home.do;jsessioni ... 56EF986613

P.s. 50 km vlak is niet hetzelfde als 50 km door Limburg fietsen. Voor de rest veel plezier!

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 09 apr 2015 11:52

zal eens gaan kijken op die site. Alvast bedankt.

ps : hebben samen vorige week de Ronde van Vlaanderen gaan rijden (de 75 km) maar zijn lichtje ging uit aan 55 km maar heeft toch de finish gehaald. Enkel de koppenberg en paterberg heeft hij moeten afstappen.
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 09 apr 2015 12:40

Respect hoor.

Mocht er niks tussen zitten laat het dan even weten, dan kunnen we je verder helpen.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 09 apr 2015 13:43

@wrc1: Als je mij vertelt waar je ergens in Valkenburg zit, maak ik wel een GPS route voor je van circa 50km met de bekende heuvels. Denk aan rondje Sibbergrubbe, Loorberg, Camerig, Schweiberg, Kruisberg, Eyserbos, Fromberg, Keutenberg, Cauberg.

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 09 apr 2015 13:48

Alvast bedankt Roger68

Hier verblijven we :

Camping Oriental
Rijksweg 6
6325 PE Berg en Terblijt
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 09 apr 2015 23:23

Hierbij de route. Vanwege je locatie heb ik i.p.v. de Sibbergrubbe de Bemelerberg (bekend van diverse WK's) als eerste klim opgenomen. Daarmee wordt route wel iets langer: 75km en 1000hm.
Als je er lekker de tijd voor neemt, niet gek van start gaat en hier en daar stopt voor een stuk vla, komt het zeker ook met je zoon goed! De RvV immers al in de benen!
Mochten de benen die dag toch niet helemaal meewerken: Alternatief is om na 27km te besluiten de Camerig/Schweiberg lus niet te nemen (je ziet het vanzelf op het kaartje). Scheelt 20km (en daarmee wordt route dus circa 55km in totaal).

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vidrnnuaikmbmruw

Route:
- Bemelerberg: mooie loper met een paar mooie bochten
- Glooiende weg met lange afdaling tot Euverem en vervolgens glooiend naar Loorberg; eerste echte haarspeld;
- Via Epen (bakker aan linker kant!) naar Camerig;
- Na top Camerig, via binnendoor weggetje naar Schweiberg. Vind ik een heerlijke klim;
- Via hooggelegen weggetje (mooi uitzicht) naar steile afdaling Gulpenerberg;
- En dan echt alle remmen los: Kruisberg (kort steil), Eyserbos (zwaarste klim in regio), Fromberg (mooi uitzicht tussen de wijnranken), Keutenberg (phoe..) aftoppen met Cauberg! Een 5klapper binnen 20km.

Have fun!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 apr 2015 23:55

Ahum, zoon van 11? Ik zou kruisberg en Eyserbosch ook overslaan. Eigenlijk is het dan nog te zwaar voor iemand van die leeftijd.
Bemelerberg, Loorberg, Fromberg, Keuteberg en Cauberg in een rit is voor iemand van 11 jaar een serieuze prestatie.

Ik fietste vrij fanatiek tussen mijn 12e en 15e en heb in die vier jaar vrij vaak de Keuteberg opgereden, maar dan was bovenkomen zonder afstappen al een behoorlijke prestatie (met 39/23 weliswaar) en dan deden we vaak nog de Gulpererberg erbij. Maar de Camerig die zag ik maar een keer per jaar en dat was voor ons een Alpencol.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 10 apr 2015 08:27

@roger68 bedankt voor de moeite die je nam. Staat al op mijn gps, gaan we zeker rijden. Ik laat je nog weten hoe het geweest is.

@ericpeters. Je hebt misschien wel gelijk maar hij staat op met koers, gaat slapen met koers,.... Op training gaat hij ook de patersberg op, is ook een zware voor zijn leeftijd. Hij heeft trouwens een 34-30 liggen.
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 10 apr 2015 09:14

@wrc1: veel plezier met rijden. Het is zonder meer een pittig rondje, Eric heeft daarin helemaal gelijk. Oppervlak waarover je rijdt is echter beperkt. Dus gaat het kaarsje toch uit, kun je altijd redelijk afsteken. Daarbij kun je gebruik maken van de vlakke (weliswaar drukkere) weg van Witten, via Wijlre, Schin op Geul, terug naar Valkenburg.

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 10 apr 2015 09:22

gaan we rekening mee houden !
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 13 apr 2015 13:25

Hoi,

Ik doe bij deze ook graag een duid in het zakje.
Zoals eerder aangehaald is de route van hierboven behoorlijk pittig voor een ventje van 11. Dus ik dacht laat ik eens een net wat vriendelijkere maar O-zo-mooie route in elkaar schroeven waarbij je toch mooi de finale van de Amstel Gold kan rijden.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=fblytcqzpjmijruv

Route start bij de camping voor de deur en dan meteen lekker afdalen richting Maastricht.
Dan Bemelerberg als lekkere opwarmer. Mooi lopend klimmetje. Lekker op adem komen boven op het plateau om je daar in de afdaling te storten richting de eerste iets steilere pukkel van de dag. Keunestraat op en richting Eckelrade. Daarna een kort maar lekker klimmetje naar Moerslag en doortrekken naar Mheer. Dan koers zetten via Banholt naar Reimerstok en Gulpen. Hier gaat het dan echt beginnen. Eerst een hele -landschappelijk- mooie klim naar Elkenrade. Meteen afdalen om dan de finale in te zetten met Fromberg, Keuteberg en Cauberg.

De route is van deur tot deur 55km en kent +/- 550hm.
Als ik het zo inschat kan je hier samen met je zoon een hele mooie en leuke ochtend aan beleven.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie