Alles over vakanties op én met de fiets

Toer versie van Luik-Bastenaken-Luik

rubencornelisse
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45

rubencornelisse 16 aug 2010 11:27

Ik heb de 245 gedaan (10u07min) en idd is de stockeu wel een pittige in vergelijking met de rest. De redoute is het laatste stukje dus dan is het nog een keer staand op de pedaaltjes alles geven wat je in je hebt.
Ik heb er goed op gelet om vooral in het begin heuvel op licht te fietsen en dat spaart de benen behoorlijk. Veel fietsers zie je toch naar boven stoempen, het lijkt me dat je benen daar veel sneller bij verzuren.
Met het weer hebben we in iedergeval veel geluk gehad.

optimusprime
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2010 21:43

optimusprime 16 aug 2010 14:08

Zaterdag de 245 (bleek 250 te zijn) gedaan. Ging niet slecht, maar er zaten behoorlijk wat pittige beklimmingen bij die niet bij naam genoemd werden in het schema. Hij leek gek genoeg wel zwaarder dan in andere jaren.
Over de organisatie ben ik maar matig tevreden. Soms was het water op en colletjes werden niet aangegeven, zoals dat in andere tochten vaak wel het geval is. De bekende beklimmingen herkent iedereen wel, maar juist de wat onbekendere zou ikgraag bij naam kennen.

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 16 aug 2010 14:30

ik ben zelfs uitgesproken ONtevreden over de organisatie, over de hele breedte. nou, dat is misschien niet waar; wat ik goed vond, was dat op elke post ruim voldoende mensen stonden om iedereen te helpen. maar WAT ze boden was dan weer schraal. bij de eerste post op de vingers getikt dat ik maar 1 stroopwafel mocht. wtf?! bij de tweede OF yoghurt OF rijst, bij het water uit een tuinslang. de post bij de Wanne vond ik puik geregeld: voldoende meuk om te eten EN te drinken. dat ik het AA-gelletje matig verteerde ligt niet aan de organisatie :) de bepijling vond ik niet altijd even scherp - onderaan de Stockeu bijvoorbeeld zag ik toch erg veel mensen te ver doorschieten. op dat schilderij wat we na afloop kregen zaten geloof ik maar weinig mensen te wachten, en nog minder mensen op een handtekening van de schilder, wat ik dan wel weer zielig vond. doe dan even 3500 stroopwafels extra :)

maar soit, het was weer een mooie zaterdag. eerste 200+er uitgereden. de stockeu is een bitch, maar ik had het eigenlijk nog zwaarder op die uitloper direct erna. of is dat officieel ook nog stockeu?
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 aug 2010 16:15

De 170km ging lekker. Goede organisatie met volop eten en drinken. Voldoende routepijlen. Hier en daar wat onhandig (verscholen en/of in de bocht...). Mooie, rustige wegen met wat harkklimmen en veel glooiend spul. Het weer was ook nog eens erg goed. Topdag!

polly
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2005 22:59

polly 16 aug 2010 22:30

Ook met twee clubgenoten de 170 gereden. Voor hen de eerste keer voor mij de vierde keer. Was voor mij dus wel een verrassende route. Had tegen mijn clubgenoten gezegd dat je veel via vlak of net valsplat van helling naar helling rijdt, dus niet. Het ging maar op en af met inderdaad veel no-name hellingen. Zoals al meer gezegd was de verzorging niet helemaal in orde vwb de watervoorziening. '1 tank vraagt voor problemen. In juni Limburgs Mooiste gereden en daar was het met een slang aan een trog met soms wel acht kranen veel beter. Voorbeeld voor LBL. Nu ik bekomen ben van eerst de Wanne en dan direct de Stockeu moet ik zeggen dat het toch een goede tocht was. Door blijkbaar vergunning problemen niet meer door de stadjes, zoals Stavelot. vind ik wel een gemis. ( had mij verheugd op een uitsmijter op een terrasje en mijn clubgenoten nog meer). Gelukkig genoeg eten bij mij en met eten van de verzorging er bij (kon zoveel pakken als ik wilde) de adg dus goed doorgekomen.
Al met al toch geslaagd, zeker toen het pas begon te regenen toen we aan het bier zaten.
Fietsen,schaatsen en skeeleren. Als je maar buiten bent.

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 16 aug 2010 22:39

Omdat ik het als parcours- en hellingenfreak jammer vind dat niet alle hellingen benoemd zijn in het routeschema heb ik aan de hand van eigen kennis en de onmisbare Cotacolgids de route aangevuld. In blauw vind je de belangrijkste ontbrekende hellingen (alleen de 245).

Route LBL 245 incl extra hellingen
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 aug 2010 23:02

[quote="Polly"]Door blijkbaar vergunning problemen niet meer door de stadjes, zoals Stavelot. vind ik wel een gemis. ( had mij verheugd op een uitsmijter op een terrasje en mijn clubgenoten nog meer).[/quote]

Als je zo'n trek had had je toch onderaan de Stockeu linksaf kunnen slaan.
Dan had binnen twee minuten op het terras gezeten.;)

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 21 aug 2010 22:22

[quote="PinaG"]
maar soit, het was weer een mooie zaterdag. eerste 200+er uitgereden. de stockeu is een bitch, maar ik had het eigenlijk nog zwaarder op die uitloper direct erna. of is dat officieel ook nog stockeu?[/quote]

Dat is net wat de Stockeu zo zwaar maakt, hij blijft maar doorlopen omhoog...

Ik was bij toeval zaterdag met verlof in Vielsalm, en bemerkte een heleboel gekke nederlanders op de fiets toen ik de Wanne en de Stockeu opging :D

snoeike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 apr 2010 12:42

snoeike 22 aug 2010 22:24

Dit jaar voor de eerste keer met 2 maten LBL gereden, aangezien we allemaal nog maar 6 maanden serieus fietsen, vonden 22 km per uur gemiddeld over 130 km niet zo slecht. En nergens gelopen!!
Volgend jaar weer...
Volo et Valeo

moiventoux
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 mar 2010 11:32

moiventoux 22 aug 2010 23:42

Ook ik heb de 170 km gereden. Het was een prachtige dag. Heb weinig toe te voegen aan het bovenstaande. Hoop wel dat volgend jaar de bordjes inderdaad beter zijn opgesteld en dat de rustplaats op die stenen verplaatst wordt zodat je ff kunt zitten wanneer je dat wil.
Nu ik het toch over verplaatsen heb: het zou mooi zijn wanneer je na de Redoute nog een stukje mag doorrijden inplaats van direct te moeten stoppen ( door de drukte bij de rustplaats). Doortrekken na een beklimming vind ik juist mooi.
Ben benieuwd of er meer fietsers zijn die deze mening delen.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 24 aug 2010 18:28

Ik deel je mening, maar ik vind het ook altijd wel leuk om anderen boven te zien komen :)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 aug 2010 21:59

[quote="a.herrebout"]Ik deel je mening, maar ik vind het ook altijd wel leuk om anderen boven te zien komen :)[/quote]

Speciaal voor jouw dan.;)
Ik ben de rechter.:(
[img=http://img819.imageshack.us/img819/1600/l10513.jpg]

Plaats reactie