Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2015

Cube29SL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2015 20:22

Cube29SL 09 apr 2015 20:26

Vorig jaar was mijn achterbrug redelijk beschadigd door het klappen van mn ketting. Ik doe dit jaar de achterbrug beschermer van mn mountainbike om de brug om dat te voor komen.

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 11 apr 2015 21:14

Vandaag samen met m'n schoonbroer de (uiteindelijk) 144 gereden. Wat ontzettend gaaf!!
Allebei op de cyclocrosser, met grifo's, en we zijn er achteraf niet over uit of dat nou voornamelijk voordeel oplevert op de kasseien of nadeel op het asfalt.
Wel maf dat je begint met kasseien in het bos van Wallers, man man wat ligt dat slecht. Je hoort dat altijd wel zeggen maar in het echt is het bizar.
Ontzettend veel Engelsen, een aantal Spanjaarden, Italianen en zelfs met een Noor geouwehoerd. Machtige ervaring.
Als het even kan ga ik volgend jaar weer, als absolute anti-klimmer vind ik dit verreweg de gaafste tocht die ik gereden heb tot nu toe. (Schijnbaar moet je klimmen persé leuk vinden :-) )
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 12 apr 2015 19:45

Jaloersmakend om te horen. Volgens jaar ga ik ook meedoen. Op de crosser met 28 of 30mm banden.

Gebruikersavatar
BikerHaarlem
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2013 17:34

Gebruikersavatar BikerHaarlem 12 apr 2015 21:37

Als topic starter heb ik hem uiteindelijk ook gereden, de 144 km. Op een gewone Koga Flyer met 25 mm banden en tot 6 bar opgepompt. Bos van Wallers vond ik verschrikkelijk, de rest was wel oké om te doen. Heb ervan genoten! Echt een evenement dat je eens beleefd moet hebben. Dat het niet de volledige afstand was, heb ik geen moment spijt van gehad. Erg leuk om vandaag de profs hetzelfde laatste stuk te zien rijden!

brownie
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:10

brownie 13 apr 2015 09:42

Ik heb ook de 144 gereden en vond het verschrikkelijk, doe het nooit meer. Wel alle stroken gereden op de kasseien en niet in het gootje, maar ik was blij dat het er op zat.
Als serieuze vraag aan degene die het wel leuk vonden, wát vonden jullie er leuk aan?

jeroenhuizinga
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mei 2013 13:53
Locatie: Texel

jeroenhuizinga 13 apr 2015 14:08

De 144km gedaan. Het Bos ging fantastisch goed, had ik op de vrijdag verkent. Ik vond Carrefour zwaar en heel slecht liggen en dan ook nog windje tegen. Lastige strook hoor. Maar wat een belevenis, ik dacht eerst dat het bij deze keer zou blijven, maar ben stiekem toch al met volgend jaar bezig, in juni. Misschien toch maar de lange tocht doen.

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 13 apr 2015 14:51

Ik heb de 165 km gedaan. Tot aan het Bos ging t super - het bos zelf mag wat mij betreft wel 7 sterren krijgen. Wat een glijpartij was dat, plus dat daar de 144 km deelnemers bijkwamen!
Na een km of 80 nog onderuit geschoven op een stukje klei op het asfalt in een bocht, maar ik kon gelukkig de weg vervolgen. De laatste paar stroken gingen op het tandvlees, maar wat een tocht zeg! Het slechte weer maakte het nog extra mooi!
rule #5

Cube29SL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2015 20:22

Cube29SL 13 apr 2015 19:44

brownie schreef:Ik heb ook de 144 gereden en vond het verschrikkelijk, doe het nooit meer. Wel alle stroken gereden op de kasseien en niet in het gootje, maar ik was blij dat het er op zat.
Als serieuze vraag aan degene die het wel leuk vonden, wát vonden jullie er leuk aan?
Moeilijk uit te leggen wat er nou eigenlijk leuk is aan fietsen over een spekglad bospad. Ik weet het niet, maar ik weet wel dat het een van de leukste dingen is die ik elk jaar op mn fiets doe.

Gebruikersavatar
BikerHaarlem
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2013 17:34

Gebruikersavatar BikerHaarlem 13 apr 2015 20:18

brownie schreef:Ik heb ook de 144 gereden en vond het verschrikkelijk, doe het nooit meer. Wel alle stroken gereden op de kasseien en niet in het gootje, maar ik was blij dat het er op zat.
Als serieuze vraag aan degene die het wel leuk vonden, wát vonden jullie er leuk aan?
Het leuke vond ik denk ik dat ik gaandeweg steeds beter leerde omgaan met die kasseien. Deed de 144 dus bos van Wallers was mijn eerste strook en meteen de ergste natuurlijk maar dat wist ik gelukkig vooraf al. Als alle stroken zo waren geweest had ik het ook zeker niet leuk gevonden. Nu wel blij dat ik weet hoe Wallers is en ongelofelijk als je dan ziet hoe makkelijk die profs er overheen rijden :o
Vond Mons en Pevele ook lastig evenals Carrefour, zijn dan ook niet voor niets alle 5 sterren.
Mooiste moment vond ik wel opdraaien van de velodrome....dat was echt kicken! Al moet ik wel toegeven dat ik bij de bocht aangekomen heel chicken onderaan op de blauwe strook ging rijden omdat ik vreesde onderuit te glijden op de misschien wat gladde
hellende bocht :D

Eerlijk gezegd had ik er wel rekening mee gehouden dat ik deze tocht zo verschrikkelijk zou vinden dat ik blij zou zijn er vanaf te zijn en zou zweren hem nooit meer te rijden. Maar dat pakte dus anders uit en wie weet, volgend jaar :D

Gebruikersavatar
gazelle79
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:03
Locatie: Hoeven

Gebruikersavatar gazelle79 13 apr 2015 21:50

Had me ingeschreven voor de 144km maar omdat m'n lief op 't laatst besloot ook mee te willen doen heb ik slechts de 70 km gereden.

Vooraf nog een lekkere straffe espresso bij de vrienden van Rapha

Afbeelding

Enorm trots op m'n lief.... Fietst sinds mei en nu gelijk al de kasseien op...

Afbeelding

Afbeelding

Camphin en Pévèle vond ik het lastigst in verband met de tegenwind en Hem was spekglad door een wolkbreukje.

Na afloop:
Afbeelding

Materiaal verdient ook nog een eervolle vermelding; een Wind! Cycleworks stalen racer.... Súblieme fiets!
Afbeelding

Volgend jaar doe ik weer mee, op zeker! Denk de 140 km in April om vervolgens op 1 mei de Superklassieker (RVV én Paris Roubaix) te rijden om in juni de 220km Paris Roubaix versie te rijden...
Afbeelding

brownie
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:10

brownie 13 apr 2015 22:12

Bedankt voor de uitleg, daar kan ik me inderdaad wel iets bij voorstellen. Niet dat het mij er toe brengt dat ik het ooit nog een keer ga doen, maar er zit wat in. ;-)
Het velodrome was wel iets magisch inderdaad, en ook ik heb gewoon op het blauwe strookje gereden. :-)

Gebruikersavatar
BikerHaarlem
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2013 17:34

Gebruikersavatar BikerHaarlem 13 apr 2015 22:32

gazelle79 schreef:Had me ingeschreven voor de 144km maar omdat m'n lief op 't laatst besloot ook mee te willen doen heb ik slechts de 70 km gereden.

Vooraf nog een lekkere straffe espresso bij de vrienden van Rapha

Afbeelding

Enorm trots op m'n lief.... Fietst sinds mei en nu gelijk al de kasseien op...
Stoer hoor die vriendin van jou! Grote klasse!

Plaats reactie