Alles over vakanties op én met de fiets

Landal Rehrenberg Oostenrijk

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 04 jan 2015 11:38

Wij (vriendin en kinders) zijn voornemens om van de zomer een dag of 10 naar dit park te trekken voor de vakantie. Heeft iemand ervaring met dit gebied qua fietsen? Ik wil wel een paar rondjes (km'tje of 75) in de omgeving (Zell am See) maken, maar ik zit zeker niet te wachten op hopeloos zwaar gedoe als de Grossglockner o.i.d...... Wie...??

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 04 jan 2015 12:43

Hoi

Ik ga al een paar jaar naar stumm in oostenrijk
Dat is niet zo heel ver van rehrenberg vandaan
Het is er goed te fietsen vindt ik
En ik ben ook niet heel goed getraind ofzo

Maar ze zegt dat je de grossglokner te zwaar vindt?
Heb je deze al eens eerder gereden
Of denk je dat hij zwaar is

Het valt best wel mee hoor
Omdat er best wat vals platte stukken in zitten heb je tussen door genoeg tijd om te herstellen
Dat maakt de klim vrij eenvoudig

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 04 jan 2015 14:58

Me dunkt....

http://www.salite.ch/grossglo1.asp?Mappa=

http://www.salite.ch/grossglo.asp?Mappa=

Ik ben nog nooit in die omgeving geweest, maar ik heb meer dan genoeg bergervaring om te weten dat ik dit ruimschoots niet leuk ga vinden... En ik ben behoorlijk getraind.

Maar zeker bedankt voor je reactie en voor de link!

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 04 jan 2015 15:40

Ja als je die link bekijkt dan ziet dat er indrukwekkend uit ja
Maar ik heb het niet zo ervaren

Je zou bijv op Strava je route uit kunnen zetten en dan kun je de stijging zien en de hoogte meters
Er is er echt genoeg te fietsen het is er prachtig

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 jan 2015 13:43

de grossclockner is tot de toll (vanaf zell am see kant) op en neer stijgend. Vanaf de tol is het 13km aan 10%. Je hebt inderdaad wel erg veel vlakker stukken, namelijke elke haarspeltbocht hebben ze vlak gehouden ;-).
Dus zeker zwaar, maar je kan goed van bocht naar bocht rijden. En qua uitzicht een absolute aanrader! man man man, wat is dat mooi fietsen.
Tip: ga je omhoog midden in de zomer, ga vroeg (~7u vertrek), want na 9u begint het knap druk te worden met verkeer. Ga je vroeg, kan je lekker klimmen, en ben je boven voor de drukte, kan je ook vrij makkelijk omlaag. Verder breed genoeg en goed wegdek.

Verder heb ik het idee dat echt rondjes maken in de buurt van zell am see vrij lastig is. Ja je kan om dat meer heen natuurlijk. En je kan 3 kanten op het dal een beetje in. En beklimmingen rond zell am see gaan vaak halverwege over in onverhard.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 07 jan 2015 16:44

Misschien iets te ver, maar ik ben twee keer op wintersport geweest in Königsleiten. Dat ligt op de Gerlospass. Die Gerlosspass is een prima berg om te doen. Vooral vanuit de westkant, dan gaat die in twee stukken, met tussen in een paar kilometer nagenoeg vlak. Ik vond het een prettige klim met goed wegdek ook.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 07 jan 2015 21:19

lnnrtlnnrt schreef:Misschien iets te ver, maar ik ben twee keer op wintersport geweest in Königsleiten. Dat ligt op de Gerlospass. Die Gerlosspass is een prima berg om te doen. Vooral vanuit de westkant, dan gaat die in twee stukken, met tussen in een paar kilometer nagenoeg vlak. Ik vond het een prettige klim met goed wegdek ook.

Heb je de gerlospass ook gedaan op de fiets ?
Of heb je hem alleen s winters gezien
Ik heb hem wel gedaan van uit de krimml kant en de zillertal kant
Maar als je zuinig op je fiets bent moet je deze niet op de racer doen
Maar kun je beter een mtb huren.
Er zitten zomers veel gaten in de weg van het winterverkeer

En als je niet van klimmer houd moet je hem niet gaan proberen
Hij is zwaar en de weg is smal

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 jan 2015 21:45

Kogaflyer105 schreef:
lnnrtlnnrt schreef:Misschien iets te ver, maar ik ben twee keer op wintersport geweest in Königsleiten. Dat ligt op de Gerlospass. Die Gerlosspass is een prima berg om te doen. Vooral vanuit de westkant, dan gaat die in twee stukken, met tussen in een paar kilometer nagenoeg vlak. Ik vond het een prettige klim met goed wegdek ook.

Heb je de gerlospass ook gedaan op de fiets ?
Of heb je hem alleen s winters gezien
Ik heb hem wel gedaan van uit de krimml kant en de zillertal kant
Maar als je zuinig op je fiets bent moet je deze niet op de racer doen
Maar kun je beter een mtb huren.
Er zitten zomers veel gaten in de weg van het winterverkeer

En als je niet van klimmer houd moet je hem niet gaan proberen
Hij is zwaar en de weg is smal
Ik heb vaak gereden van Krimml naar Gerlos met de touringcar is 14 meter lang en de weg breed genoeg,slecht wegdek? kan nooit zo slecht zijn als in Italië daar gaat er nieuw asfalt op als de Giro komt.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 07 jan 2015 22:08

Met een bus? brrr :(

http://youtu.be/rWEjMUIpyJg

Misschien bedoel jij een andere weg

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 08 jan 2015 14:16

Ik ben er in de winter geweest én met de racefiets. Althans, het was beide keren half maart en schitterend weer 2010 en 2011. Ik heb met name de kant van Zell am Ziller gedaan, dat is een prima tweebaansweg en was toen ook prima asfalt. De kant van Wald im Pinzgau was toen ook prima te doen, wel steviger klimmen, maar wegdek was ok en breed. Je moet wel de Gerlossstrasse nemen, en niet die 165 (dat is de oude weg) zoals in het filmpje nee.

Als je op cyclingcols googled, en dan zoekt op Hoch Krimml dan vind je de profielen. Als je zoekt op Gerlosspass, vind je aan de oostkant hetzelfde profiel, en volgens mij aan de westkant die 'dodemanskant' van het filmpje hierboven.

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 11 jan 2015 13:12

Iedereen bedankt voor de respons, echter...... de plannen zijn gewijzigd... Wel Landal, maar niet in Oostenrijk, maar in Duitsland (Mont Royal, Kröv)!
Als iemand dit draadje wil voortzetten, prima!
En tips voor mijn nieuwe bestemming zijn uiteraard welkom (maar voordat ik een nieuw topic open, zal ik eerst even het forum afspeuren).

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 jan 2015 13:50

Kogaflyer105 schreef:Met een bus? brrr :(

http://youtu.be/rWEjMUIpyJg

Misschien bedoel jij een andere weg
Gewoon de Gerlosstrasse rijdt ook de lijndienst.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie