Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen In Kroatie

koelekiller
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 jun 2010 13:02

koelekiller 11 mei 2011 15:30

Ga dit jaar op reis naar Kroatië zijn er mensen die ervaring hebben met daar te rijden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 mei 2011 18:15

Waar? Het is een behoorlijk groot land? Zelf wel eens in Istrië geweest, was vooral erg warm in de zomer ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 13 mei 2011 21:23

Ik zit dit jaar in porec. Ben zelf ook wel benieuwd wat de mogelijkheden daar zijn. Schijnt dat je er goed kunt mountainbiken?
Train ze!

koelekiller
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 jun 2010 13:02

koelekiller 16 mei 2011 14:21

ga naar Istrië dus is regio al wat kleiner. Ondertussen gehoord dat het vrij heuvelachtig is met regelmatig kleine hellingen met grote percentages.

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 17 mei 2011 18:35

Ben zelf net terug na een fietsvakantie in Kroatië.
verbleef in Istrië nabij Labin.
De wegen zijn over het algemeen goed met weinig verkeer. Er word netjes gereden en prima rekening gehouden met wielrenners.
Hou er rekening mee dat er vrijwel geen fietsenmakers te vinden zijn, en dat de beklimmingen echt super steil kunnen zijn!

dalmatino
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 00:21
Locatie: 010

dalmatino 26 aug 2014 23:13

Een oud topic maar misschien een goede tip:
Het eiland Pag. Afgelopen zomer daar erg veel fietsers gezien. Een strandvakantie met veel uren op de fiets is daar perfect te combineren. Een paar erg steile beklimmingen, prima asfalt en rustig verkeer.
FM's zal je daar denk ik niet vinden. Op 50km van Pag ligt Zadar, 3 goede FM's maar in die omgeving durf ik het niet aan om op de fiets te stappen. Prima wegen maar men rijdt daar nogal wild en in de zomer is het idioot druk.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 aug 2014 08:16

beetje laat misschien maar heb ooit ( 20 jaar terug) in Porec verbleven, zonder fiets. De omgeving leek mij wel heel geschikt om te fietsen, zelfs met racefiets. Mooie, groene heuvelachtige omgeving en goede wegen. In de dorpjes wel veel kasseien.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 28 aug 2014 21:05

Ik heb vorig jaar augustus in Istrië gefietst vanuit Porec (westkant). Mooi, goede wegen en verkeer dat rekening met je houdt. Van die 3 dagen fietsen staat een verslag in Bike&Trekking #4 van 2013. 2 tochten aan de westkant en 1 tocht aan de oostkant gemaakt (ucka pas).

We zaten in Hotel Pinia met uitstekende verzorging voor wielrenners.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 18 jun 2018 10:03

Wij gaan deze zomer een week op vakantie in Porec. Laatste bericht uit dit topic is van 2014. Zijn er inmiddels meer mensen die fiets ervaringen hebben opgedaan in deze regio?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2018 11:16

El Pistolero schreef: 18 jun 2018 10:03 Laatste bericht uit dit topic is van 2014.
2016 dus ;)

Istrie is verreweg de meest fietsvriendelijke provincie van Kroatië. Omgeving van Zadar (zeker 5 keer geweest) zou ik niemand aanraden met de racefiets te doen en ik ben echt niet flauw op de fiets.

Istrie is prima!

Maar probeer toch een beetje bij de drukke doorgaande wegen weg te blijven.

Zelf vond ik het erg leuk om de heuveldorpen te doen. Doorgaans beklimmingen van 2-8 km met soms relaxe percentages en soms een wat nijdig stukje. Maar met terrasje waar je voor 1 euro mega goede espresso krijgt en een onvergetelijk uitzocht heb.

Verdwalen is er bijna onmogelijk. Goede borden. Ook barst het van de dorpjes en overal is wel een tentje waar je wat te drinken kan krijgen. Begraafplaatsen aan de rand van dorpen hebben ook een kraantje.

Paar jaar geleden geweest en op dit forum een vrij uitvoerig verslag geplaatst
ISTRIE MET ITALIAANS UITSTAPJE (REISVERSLAG EN FOTO'S)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 18 jun 2018 14:47

Gastheerg schreef: 18 jun 2018 11:16
El Pistolero schreef: 18 jun 2018 10:03 Laatste bericht uit dit topic is van 2014.
2016 dus ;)

Istrie is verreweg de meest fietsvriendelijke provincie van Kroatië. Omgeving van Zadar (zeker 5 keer geweest) zou ik niemand aanraden met de racefiets te doen en ik ben echt niet flauw op de fiets.

Istrie is prima!

Maar probeer toch een beetje bij de drukke doorgaande wegen weg te blijven.

Zelf vond ik het erg leuk om de heuveldorpen te doen. Doorgaans beklimmingen van 2-8 km met soms relaxe percentages en soms een wat nijdig stukje. Maar met terrasje waar je voor 1 euro mega goede espresso krijgt en een onvergetelijk uitzocht heb.

Verdwalen is er bijna onmogelijk. Goede borden. Ook barst het van de dorpjes en overal is wel een tentje waar je wat te drinken kan krijgen. Begraafplaatsen aan de rand van dorpen hebben ook een kraantje.

Paar jaar geleden geweest en op dit forum een vrij uitvoerig verslag geplaatst
ISTRIE MET ITALIAANS UITSTAPJE (REISVERSLAG EN FOTO'S)
Gaaf topic zeg. Bedankt voor het delen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2018 15:12

Ik werd ook helemaal blij toen ik terug keek :mrgreen: Nogal een "onhandige" periode gehad en dan zakken leuke dingen te ver weg ;)

Istrie is echt top als je bij de kust weggaat.

Ben zelf nu bezig om cols op Corsica uit te zoeken. Al eens eerder geweest maar toen veel te kort. Gaan we nu even oplossen :D
Plus dat ik toen net uit het herstel van een vrij zware valpartij kwam en alles maar net aan elkaar zat :o

Maar als ik weer naar Istrie zou gaan zou ik dat ook geen straf vinden. Goeie keus :winkthumb:

Plaats reactie