Alles over vakanties op én met de fiets

8e Dam tot Dam Fietsclassic 21-09-2014

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 21 sep 2014 21:24

DDX schreef:............en Mark die via strava had laten weten mee te willen fietsen ook niet gezien bij start helaas.
Dat moet mijn fietsmaatje Mark uit Zaandam zijn geweest, op zijn vrij nieuwe Kuota? Klein wereldje dat fietsforum, Mark had 't er ook over dat hij met fietsmaatjes zou gaan rijden, maar ze gemist had!

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 21 sep 2014 21:26

evilhomer schreef:Wat we al niet overhebben voor onze hobby ;)

Persoonlijk zou ik nooit (beter gezegd: niet meer) in grieperige, verkouden of net herstelde staat mijn gezondheid te grabbel gooien voor een toertocht. Wat dat betreft +1 voor Zorro.

Maar goed, ik heb dan ook slechte ervaringen daarmee opgedaan. Ieder zijn eigen meug natuurlijk. Veel succes in ieder geval en een behouden vaart!
Met een verkoudheid fietsen kan totaal geen kwaad. Je moet alleen niet koortsig op de fiets gaan zitten, vindt de hartspier niet zo tof.

Lekker gefietst vandaag. 160 km. totaal. En een dikke duim voor de organisatie..

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 21 sep 2014 21:31

Heerlijk gefietst. Om 0800 met een lekkere groep gestart, maar die bleken allemaal de 105km te rijden. Gelukkig daarna met drie andere mannen de rest van de rit kunnen afmaken. Begin van de tocht was erg slecht aangegeven en het was zoeken naar de juiste weg, maar eenmaal buiten Amsterdam/Zaandam alles perfect aangegeven en geregeld.

DDX: volgende keer iets eerder starten, ik heb hem met de andere drie man met 34.7 gemiddeld gereden en we hadden je er graag bij gehad :). Lekker rustig op de wegen en pas bij het terugkeren op de route met de kortere tochten wat meer drukte.

Erikdignum: benieuwd naar de foto's!
Cervélo & Cannondale

Gebruikersavatar
Zeeuw54
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 10 aug 2013 19:56
Locatie: Heinkenszand

Gebruikersavatar Zeeuw54 21 sep 2014 22:07

Net thuis, de Dam tot Dam Classic was een geslaagd evenement. Vanmorgen om 8 uur gestart en met een leuke groep redelijk doorgereden, tot dat de zaak splitste 145/105 even de weg kwijt en dus ook de groep. Een heel stuk tegen de wind alleen gefietst, tot dat ik ene Rinus uit Amsterdam inhaalde, hij had het moeilijk met de wind en dus besloten samen te rijden. We zijn samen de hele route verder gereden. De verzorgingsposten waren goed, de wegen af en toe wat minder, zeker de laatste 20 km, smalle fietspaden. Wat hier al eerder is geschreven kan ik beamen, zeker het begin. Bij Zaanstad uitgekeken naar Erik met zijn camera, zat iets verder dan gedacht en toen ik het besefte dat hij het was, was het al te laat om te groeten. Erik ik heb je gezien! Al met al een geslaagde dag en weer eens gefietst in een andere omgeving. Kan ook weer bijna 160 km bijschrijven. Ik ben erg blij dat ik geen noemenswaardige last van mijn val (4 weken geleden) heb gehad. Overnachting bij mijn zoon dit weekend was super, heb ik mijn kleinkind ook weer eens gezien en verwend, ook ik ben verwend met heerlijk eten, vooral pasta. Mijn zoon heeft de 10 mijl gelopen.

:D

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1408924
Laatst gewijzigd door Zeeuw54 op 22 sep 2014 10:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 sep 2014 22:47

Mooi dat je geen last hebt gehad van je val!

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 22 sep 2014 00:06

Zeeuw54 schreef:......... Erik ik heb je gezien!
:D
:P :mrgreen: Mooi verslag, Zeeuw! Leuk!

Djona
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 jul 2013 18:17

Djona 22 sep 2014 08:35

Matthijs1973 schreef:nog meer mensen verkeerd gereden in Zaandam, wat een drama daar zeg....begin je de dag lekker mee...verder was het wel ok, lekker windje ;-)
Handig hè, dat kuddegedrag :lol: Ik kwam uit op 153 km i.p.v. 145.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 22 sep 2014 09:35

Djona schreef:
Matthijs1973 schreef:nog meer mensen verkeerd gereden in Zaandam, wat een drama daar zeg....begin je de dag lekker mee...verder was het wel ok, lekker windje ;-)
Handig hè, dat kuddegedrag :lol: Ik kwam uit op 153 km i.p.v. 145.
yup, denk dat we met een paar honderd man zijn fout gegaan daar, eerst in het centrum bij een kinderloop uitkwamen, toen terug en westenlijk om Zaandam heen gereden, langs het spoor.....ach ja, die 10km extra compenseren weer het lange wachten bij het centraal station om weer over te steken richting de Dam :lol:

Djona
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 jul 2013 18:17

Djona 22 sep 2014 10:31

Hadden we toch beter 'per ongeluk' fout kunnen rijden in Amsterdam :P

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 22 sep 2014 12:03

Geen noemenswaardige last gehad in Zaandam. Thanks to Garmin!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Gebruikersavatar
Kimera22
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 mar 2014 11:28
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Kimera22 22 sep 2014 13:10

Ondanks dat ik me fit voelde gisterochtend toch maar het advies van velen hier opgevolgd en niet van start gegaan. Mijn maten vonden het een geslaagde tocht, alleen waren ze niet te spreken over de logistieke obstakels die je moet nemen om van de auto naar de dam te komen. Ze zijn dan ook ergens ten noorden van de dam ingehaakt en daar ook weer van de route afgeweken en hebben de Dam dus helemaal niet gezien :P Al met al vonden ze de rest van de route erg geslaagd. Volgend jaar zorg ik dat ik er bij ben.

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 22 sep 2014 15:37

Ik heb gisteren de 145 km gereden, nou ja...ietsjes langer omdat ook ik in Zaandam verkeerd gereden was en dat terwijl dit toch mijn 'eigen' terrein is. Waar ik mij echter over blijf verbazen is het aantal testosteronbommen dat luidkeels roept "tegenligger" en je dan alsnog gaat inhalen op het moment dat de tegemoet komende auto langsrijdt en je half de berm in duwt :roll:

Wat ook wel opvallend was; in Alkmaar was de koffie gratis (en dat werkt bij mij beter dan een bekertje AA) maar in Obdam diende je EUR 1,50 achter te laten voor een bekertje koffie.

Maar verder blijft het een leuke tocht alhoewel de bewegwijzering een punt van aandacht blijft, zeker bij de splitsingen.

Plaats reactie