Alles over vakanties op én met de fiets

Meer van Annecy

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 28 mei 2014 21:13

henkv schreef:Gorges de fier om te wandelen, mwoa, niet speciaal is een beetje ardennenachtig (omgeving Malmedy) (veel bos, weinig uitzicht).
Als je een wandeling met fraaie uitzichten zoekt is de Gorges du Fier waarschijnlijk niet wat je zoekt, maar het is gewoon een fraaie kloof waar je flink de diepte in kijkt. Is gewoon een heel leuk uitje in deze streek. Je loopt heen en terug dus je kunt zelf bepalen hoe ver je gaat. Volgens mij heb ik dit ook ooit eens gedaan met mijn dochter van 2 in de buggy. Was prima te doen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 31 mei 2014 01:40

Dit jaar gaan we weer er naar toe maar hier een verslag van 2013...

Vakantie Verslag 2013 - en nog nooit geklommen.... :shock:

Het is vrijdag 30 juni en we kijken of het weer goed is in Annecy. We hebben namelijk van te voren wat info ingewonnen bij een kennis en natuurlijk Frankrijk kenner van het forum : Le Grimpeur.

Op zaterdag reizen we af richting Annecy en aangezien alles meezit ( geen file – vertraging ) kunnen we in 1 dag rijden wat weer een overnachting scheelt en dus veel gesjouw met spullen. Zaterdagavond komen we aan op de camping in Doussard – en helaas voor ons is de receptie al een uur dicht. De vriendelijke eigenaar doet de deur voor ons open en we mogen nog kiezen uit diverse plekken die nog vrij zijn voor een week. We hebben ook nog 12 dagen Gap in de planning dus blijven we hier een week.

Er is nog wat miezer regen maar de verwachting gaat de goede kant op – veel 9’s en 10-en zien we op de weer planning staan. De volgende dag al we onze ogen open doen is het stralend weer – de lucht is blauw en de kinderen gaan op onderzoek uit wat er te doen is. Onze oudste zoon Mink kijkt me aan en zegt dat hij me er nog even wil af fietsen deze dag…… Ik zeg dat we wellicht nog een rondje gaan doen, eerst de voortent opzetten met mijn vrouw en tentje voor zoonlief ( als hij zo technisch was als hij kan fietsen komt het wel goed ) We staan nog wat te praten met Marcel en zijn vrouw Marjolein die ook uit Zeeland komen – en waar we later nog mee gaan fietsen.

Nadat alle zooi een beetje staat en we iets hebben gegeten gaan we de fietskleding eens aantrekken en gaan we op pad. De 9 of 10 volgens weer online klopt als een bus, het is Hot like Hell zeker zo’n overgang van koud naar warm in 2 dagen – 1000 kilometer gereden met caravan – en nog niet goed uitgerust op pad is niet goed voor een mens.

We rijden richting Annecy over het prachtige fietspad en komen na wat zoeken aan de voet van de Col de Leschaux ( de zware kant gelukkig :? ) Mijn hartslag gaat snel in de hoogte en ik moet af en toe toch even bijkomen van de warmte. Het is de eerste keer voor ons in de bergen – tenminste als we Limburg niet meerekenen. Langere klimmen dan bijvoorbeeld de Camerich zijn ons vreemd, en dus is dit een mooie opwarmer met ca 8 kilometer klimmen.

http://app.strava.com/activities/68234420

Als we terug komen op de camping ben ik toch wel redelijk over mijn theewater…..Mink nog niet. Het excuus door het zeggen van dat ik nog niet uitgerust was is geen reden voor hem om medelijden te kweken voor zijn ouweheer.

De dag erna zal ik toch wel uitgerust zijn zeker ….. niet dus er is meer rust nodig blijkt later. We rijden rond het meer van Annecy , dat is de bedoeling en we beklimmen de Col de Forclaz – een pittige rotzak , geen supercol maar geen regelmaat en flinke stukken van 10-13% doen de hartslag flink de hoogte ingaan. Ik neem ook een paar keer een kleine pauze om even op adem te komen. Mijn zoon is zeker al 5 minuten boven als “ opa” aankomt, en hij kan een kleine lach niet bedwingen.

Het uitzicht is prachtig en na een kleine rust dalen we af en gaan we verder rond het meer. We komen terug op de camping – en na herstellen en eten gaat het een stuk beter.

http://app.strava.com/activities/68234425

We komen in gesprek met wat Zweden die vlak naast ons staan en die de Ettape du Tour gaan rijden. Een tourtocht die op 20 juli voor de TdF op het programma staat. Samen met ons willen ze in de trainingsweek vooraf wel met ons wat rijden en we besluiten samen zeker te gaan rijden. Ze stellen voor om dan maar gelijk de volgende dag te gaan, dus daar gaat het herstel wat voor mij gepland stond. Onze zoon herstelt van de zonneschijn, ik niet meer helaas – die leeftijd heb ik gehad.

De Zweedse gasten vragen hoe het beste te rijden en wij hebben voor vandaag de Col de Tamié in gedachte samen met de Col de L’ Epine die ook in de Tour de France gedaan worden. We gaan een beetje op tijd weg want ook vandaag wordt het warm – en we besluiten eerst richting Albertville te rijden om af te slaan richting de Tamié te rijden vanaf Faverges. De col is ongeveer 8 kilometer maar niet te steil dus een fijne starter van de dag.

De Zweden zijn er ook in categorieën , de een klimt beter dan de ander – en vandaag rij ik eens niet achteraan. De beste Zweed rijd samen met mijn zoon en ik zit dus in de Chasse Pattat met de oudste Zweed achter me aan. Na wat zoeken in Albertville naar het fietspad terug naar Ugine gaan we richting de Col de L’Epine – een pittige klim van de 1e categorie zoals in het Tourboek staat.

Ik kom boven – en het gaat zowaar iets beter dan de voorgaande 2 dagen – de hartslag is weer rustiger en ik kan de klim goed doen op eigen tempo – alleen is het ontzettend warm geworden zo midden op de dag.

http://app.strava.com/activities/68234429

De dag erna besluit ik toch maar een rustdag te doen en een beetje langs de waterkant de benen te laten afkoelen, en ook de rest van het lichaam krijgt wat rust. Onze 2 dochters en de hond zijn ook in het water en mijn vrouw en ik genieten van onze kinderpracht en gezondheid.

We besluiten nog een rondje met de Zweden te doen ( er is er nog eentje bijgekomen maar die gaat later pas mee ). Ze willen rond het meer en aangezien wij de Forclaz al gedaan hebben besluiten ze met ons wat andere klimmen te doen. We beginnen weer langzaam met de Col de Marais en daarna wat stevigers te nemen met de Col de Croix Fry – ook weer een 1e categorie col uit de Tour de France. Helaas raken we een Zweed kwijt halverwege de Col de Croix Fry en besluiten we met z’n drieën de ronde af te maken , en dat gaat voorspoedig.



Het is inmiddels zaterdag 6 juli en de Zweden rijden nog wat rond en moeten morgen aan de slag tijdens Etappe du Tour. Een van de Zweden is de verzorger van de mannen en deze besluit met ons de Semnoz te verkennen waar de Finish ligt van de Tour etappe.

We rijden een stuk samen op met de andere Zweden die hun nummer gaan halen en wij slaan af naar de Col de Leschaux waar we nu eens de makkelijke kant pakken omhoog. Mink is niet eens veel sneller dan mij , en een uurtje later zal blijken waarom. Als we een kilometer of 2 hebben gedaan van de Semnoz is hij misselijk en moet hij bijna overgeven. We besluiten dan ook terug te gaan en wat te herstellen, en wat af te koelen want het weer is in een woord SUPER – elke dag rond de 28 graden en tijdens het klimmen en uit de wind nog wat warmer.

Op zondag rijden we over de Route Napoleon naar Gap waar we de volgende 12 dagen zouden verblijven ….. zouden, want onze autistische dochter krijgt wat teveel input en het gaat niet zo best met haar. Als dan ’s avonds ook nog eens de onweer losbarst is het hek van de dam en slaapt ze ook nog eens slecht.
Gelukkig doet de camping eigenaar niet rottig voor wat betreft de boeking en we besluiten dan ook terug te gaan naar Doussard aan het meer van Annecy. We kunnen niet meer op de eerste camping terecht maar de camping ernaast heeft nog wel plekken over en we zijn welkom. Onze dochter voelde zich daar perfect en dat is ons veel meer waard dan de Tour de France zien. Dat komt wel een andere keer – we hebben het tenslotte al 2 keer mee mogen maken.

Als we terug komen op de camping op maandag zijn er al wat mensen die de Etappe du Tour reden van de camping vertrokken. Zo ook een paar toffe Engelse gasten die beide bij de top 500 reden van de 13.500 deelnemers – petje af dus. De Zweedse gasten zijn er nog wel en we gaan samen uit eten – een heerlijke avond met een goed biertje en fijne mensen.

Op 9 juli besluiten we de Forclaz eens van de andere kant te doen – die zou een stuk makkelijker zijn – maar de laatste 3 kilometer zijn echt geen makkie. Meer dan 10% voor de laatste 3 kilometer, en zeker zo in de zon ..pfffff was ik maar gaan voetballen.

http://app.strava.com/activities/68234396



Als we Marcel spreken wil hij best mee gaan fietsen. Hij is ook hersteld van Etappe du Tour en we besluiten de Col de Colombiere te doen. Als voorafje nemen we de Col de Marais en de Col de Croix Fry. Het is zoals eerder flink warm en nadat we de Col de Colombiere hebben beklommen willen we maar 1 ding en dat is een koude cola. We komen dan ook moe en voldaan terug op de camping en de avonden zijn heerlijk zwoel. De BBQ snort … maar niet goed, het probleem is goede briquetten … die kennen ze helaas niet, alleen van die Franse snert kolen.

http://app.strava.com/activities/68234428



Na weer een rustdag – ook Mink blijkt die nodig te hebben – gaan we weer op pad en besluiten we toch weer de Semnoz te doen. De eerste keer waren we omgedraaid en dat kon natuurlijk niet, 25 kilometer klimmen wacht ons, 12 van de Leschaux en dan nog 13 van de Semnoz en het wordt vervelend…. 28 graden.


Het weer blijkt stabiel, alhoewel er slechter weer voorspeld wordt als de Tour hier komt. De beklimming gaat redelijk en het is goed te merken dat er gewoon fijn gefietst kan worden zonder de hartslag te hoog te laten worden. Genieten van het uitzicht is ook belangrijk , zo niet belangrijker dan kotsend over het stuur hangen. De afdaling naar Annecy is prachtig en overzichtelijk en als het zo soepel gaat is er bijna niets leukers dan met 70 kilometer/uur naar beneden glijden.

http://app.strava.com/activities/68234402

Het einde nadert van de vakantie, maar ook de Aravis willen we beklimmen en we rijden vanuit Ugine waar het richting Chamonix gaat en de weg al aardig omhoog kruipt. Als we bij Flumet komen gaan we linksaf en gaan we daadwerkelijk de Col de Aravis beklimmen. Een prachtige klim zoals bijna alle klimmen die we gedaan hebben, en als toetje krijgen we ook nog eens uitzicht op de Mont Blanc !

http://app.strava.com/activities/68234407

We hebben veel leuke mensen leren kennen deze vakantie , en niet alleen fiets liefhebbers. Ook nog een stel uit onze woonplaats waarvan de beste man nog nooit een Col had beklommen en die wel eens mee. Hij paste gelukkig op de fiets van Mink en hij wilde wel het echte werk doen…. Dus de Col de Forclaz op. Nu kon ik gelukkig op het gemakje naar boven – alleen het middenstukje met de zwaardere procenten gaat de hartslag omhoog. Maar respect voor het klimmen, hij heeft het geflikt.

http://app.strava.com/activities/68234385


Op donderdag zijn we weer thuisgekomen na een lange dag rijden , en kijken we vandaag en morgen de Tour de France. Ze rijden over een aantal collen die wij beklommen hebben – mijn zoon is trots dat hij het heeft gedaan, en ik ben trots op mijn zoon dat hij mij eruit gereden heeft. We hebben voor het eerst echte beklimmingen gedaan – Limburg is echt een stuk eenvoudiger vergeleken met dit. Helaas ben ik er niet eerder aan begonnen dan op mijn 45-ste anders was ik nu net zo goed als Ten Dam – Mollema – of zelfs wel Contador of Froome. Voor mijn zoon Mink zeg ik: Zet hem op – blijf van de drank en smerige sigaretten en er gaat een prachtige wereld voor je open !

Tot de volgende vakantie maar weer.

René

@Le Grimpeur : bedankt voor je input, je verhalen en tips voor Frankrijk - Ik heb er van geleerd je ziet het.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Eindbaas
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:58

Eindbaas 02 jun 2014 12:08

Ga in juli ook die kant op (Doussard). Ik hoop ook af en toe 2 of 3 uurtjes in de ochtend of savonds te kunnen gaan en heel misschien 1 lange rit. Als lange rit zat ik te denken om vanuit Doussard heen en weer naar de Cormet de Roselend te rijden. Zo'n 130-140km schat ik zo. De rit naar de voet van de Roselend lijkt over drukke N-wegen naar Albertville te gaan. Is die weg te doen voor iemand zonder deathwish?

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 05 jun 2014 20:21

Zou zeker de Col de L'Arpettaz proberen, een van de mooiste en rustige cols die ik ben op gefietst. Ligt vrij oostelijk van het meer. Bovenop prachtig uitzicht naar het Mont Blanc gebied. Alleen maar bochtjes en veel schaduw. En goeie bakker in Ugine :-)
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 jun 2014 21:18

Eindbaas schreef:Ga in juli ook die kant op (Doussard). De rit naar de voet van de Roselend lijkt over drukke N-wegen naar Albertville te gaan. Is die weg te doen voor iemand zonder deathwish?
Van Doussard naar Albertville kan je geheel rustig afleggen via het fietspad, daarna weet ik het niet meer uit m'n hoofd. Wel kan je ook via de Col de Tamie vanaf Faverges rijden - en dan kom je na een makkelijke col en leuke afdaling in Albertville.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 06 jun 2014 00:20

Eerst inderdaad een fietspad daarna vanaf Albertville een drukkere weg. Ik heb vanaf Doussard al eens de Madeleine beklommen. Dat was volgens mij een dikke 160km.... De Cormet de Roselend heb ik ook een keer gereden vanaf Beaufort. Lijkt me wat ver vanaf Doussard. De Fransen houden gelukkig meer rekening met fietsers dan de Nederlandse vakantiegangers... Voor 120/140 km zijn er ook andere cols te beklimmen.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 14 jun 2014 13:19

Op deze site/blog staan ook nog een 10-tal leuke tips/suggesties: http://www.cycling-challenge.com/top-5- ... ke-annecy/. En nog een handig kaartje.
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 21 jun 2014 22:59

Ben net terug van een weekje Annecy, ook in Doussard gezeten.
Ik was hier al eens geweest maar had nog wat open staan.
Buiten de tips die er al staan nog de volgende:
1 Richting Ugine en daarna de D67 naar de Col de la Forclaz (Ja, deze heet ook zo maar is niet die van de Montmin), een mooie col van 870 meter hoogte, afdalen naar Queige, via de D925 naar Villard Sur Doron en dan de Signal de Bisanne (mooi en zwaar, zeker de laatste 2 km), afdalen richting col de Saisies, en richting Flumet, dan naar Ugine maar niet via de D 1212 maar via de klim naar Hery-Ugine (afgelopen week kon je overigens niet anders, de D1212 was afgesloten), terug naar Doussard.
2 Vanuit Doussard richting St. Jorioz, naar Col de Leschaux (kan ook via de D10 en dat is veel mooier, afdalen naar St Martin, dan via de D911 naar Col de Plainpalais en de D913 naar de Mont Revard, niet vergeten even naar het uitzichtpunt te fietsen, dan afdalen maar voor Trivernin rechtsaf de D211a op en terug naar de D911 (ik moest hier toch even zoeken) dan terug richting St Martin en via de Leschaux weer terug.
3 Mocht je gelegenheid hebben ga eerst een stukje met de auto richting Albertville en richting Aiguebelle om drukke saaie wegen te vermijden. Doe daar een rondje met de Col du grand Cucheron. Gewoon een mooi natuurgebied en een hele mooie col. Op de top stond een camper in vergaande staat van ontbinding met planten voor de ramen, zal daar dus nog wel staan.

De rest is volgens mij allemaal al voorbij gekomen.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 22 jun 2014 00:12

De Col des Glieres ligt daar in de buurt en is ook echt mooi!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 jul 2014 22:55

Zo! Net terug van 3 weken meer van Annecy (Lathuile). Mooie plek, misschien iets te druk naar mijn smaak. Helaas wel heel erg veel regen gehad, en daardoor minder op de fiets gezeten dan ik zou willen, maar toch een 6-tal aardige tochtjes kunnen maken (over het algemeen kleine tochtjes, ivm maximaliseren quality time met gezin).

Mijn eerste tochtje was een klimmetje "om in te komen". Dacht ik tenminste... Niet helemaal goed het hoogteprofiel van de Forclaz bekeken. Was behoorlijk pittig, met lange stukken boven de 10%, en tot 2x toe liep de hellingsmeter richting de 20%.
http://www.strava.com/activities/166369264

Boven (zoals al eerder gemeld) mooi uitzicht op het meer:
Afbeelding

Rondje 2 ging de Col de Leschaux op, vanaf Saint Jorioz, en dan via de D10B (niet de hoofdweg). Vooral het eerste deel van de klim was leuk, paar mooie uitzichten over het meer, daarna een stukkie afdalen tot de D10A en dan door naar de Col. Vanaf daar kun je nog doorklimmen naar de Cret de Chatillon, maar daar had ik toen geen tijd meer voor. Vrij gemakkelijke klim al-met-al. Afdalen naar Sevrier (bijtrapafdaling) en terug over het fietspad.
http://www.strava.com/activities/166369261

Rondje 3 ging weer de Forclaz op, maar nu via de "makkelijke" kant. Die kant is niet echt heel erg makkelijk, want zowel de eerste km als de laatste 3(?) km zijn rond de 10%. Bovenaan stond de rest van de familie om te lunchen en naar het parapenten te kijken.
http://www.strava.com/activities/166369775

Rondje 4 wilde ik rustig aandoen. Dus de Leschaux nogmaals, maar nu vanuit Sevrier, vanwaar de klim gemiddeld maar iets van 4% is. Op 2/3 werd ik echter ingehaald door een landgenoot. Dat kon ik niet op me laten zitten, dus ernaast gaan fietsen en een gesprek aangeknoopt (zonder dat mijn medefietser het tempo liet zakken), om maar vooral net te doen alsof het geen moeite kostte.. :oops:
http://www.strava.com/activities/166369337

Rondje 5 ging naar de Cret de Chatillon, vanuit Annecy. Is ooit een klimtijdrit geweest in de Tour heb ik me laten vertellen. Op een paar steile stukjes na geen echt moeilijke klim, de eerste driekwart kom je het bos niet uit en is de klim vrij saai eigenlijk. Dat wordt 100% goedgemaakt in de laatste kwart (en de afdaling aan de andere kant daarna), vanwaar het uitzicht prachtig was (oa op de Mont Blanc). Heul veul spierpijn van het wandelen, dus niet echt hard kunnen fietsen.
http://www.strava.com/activities/170831255

Mooi uitzicht, met in de verte de Mt Blanc
Afbeelding

Rondje 6, de laatste, wederom de Forclaz op, omdat ik het idee had dat ik een stuk harder zou moeten kunnen. Vreemd genoeg maar 11 sec sneller, ondankt gemiddeld dik 10W meer vermogen geleverd (teveel gegeten/bier gedronken zeker? :shock: )
http://www.strava.com/activities/170831199

Graag had ik nog de Chatillon vanaf de Leschaux beklommen. Ook een uitgezet rondje over de Col de la Croix Fry en Col de Aravis kwam er niet meer van. Maybe next time...

Tenslotte, omdat volgens mij een aantal anderen daar ook in geinteresseerd zijn, in het kort mijn wandelervaringen (wederom minder dan gewenst vanwege matig weer). Let wel, met kind van anderhalf in de rugzak en eentje van 4 die zelf moest lopen (en dus de bepalende factor voor lengte en zwaarte van de tocht was). Een aantal routes als gpx zijn hier te downloaden (als het exporteren vanuit basecamp tenminste goed is gegaan)

Gorges du Fier. Diep uitgeslepen kloof, voor het grootste gedeelte loop je over een tegen de rotswand aangeschroefde loopbrug. Entreegeld betalen. Nauwelijks hoogtemeters, ca 3 km heen-en-terug, zeer goed te doen, best mooi

Cascades d'Angon (vanuit Angon), ca 6,5 km (inclusief doodlopend pad naar watervallen), ca 350 hm. Watervallen zijn spectaculair, meteen in het begin flink stijgen, wat voor met name dochterlief best pittig was, maar ze sloeg zich er goed doorheen.

Sambuy, naar de top. ca 4 km heen-en-terug. Start vanaf de bovenkant van de stoeltjeslift. Erg mooie tocht, met als beloning bovenop de berg de meegebrachte stokbroodjes opeten met prachtig uitzicht. Nadeel vond ik de stoeltjeslift, waar mijn anderhalf jaar oude zoontje op schoot moest. Plaatsvervangende hoogtevrees. Zo erg dat ik besloot de 6 km/700 hm maar terug te lopen met zoonlief in de rugzak. Dat heb ik de dagen daarna moeten bekopen met enorme spierpijn. Onderaan de stoeltjeslift kun je rodelen (leuk! :-D)

Chatillon: na daar op de fiets geweest te zijn wilde ik daar ook wandelen. Dat viel nogal tegen. Echt mooie paden zijn er volgens mij niet, maar we konden ze vooral niet vinden omdat we nu midden in de wolken zaten en het zicht slechts 50m was..!

Col de Bluffy: Aardig rondje in een zijdal van het meer. Niet moeilijk (6km, ca 200 hm). Dochterlief de inschuifbare wandelstokken meegegeven, en die ging daarmee als een speer omhoog (harder dan d'r papa..). Rondje iets ingekort vanwege onweer

Tenslotte zijn we vanaf de col de la Forclaz 2 keer omhoog gelopen naar het afspringpunt van de parapenters (de 2e keer omdat mevr 53x11 daar omlaag ging springen!). Ca een km (heenreis)/150 hm en hoofdzakelijk over asfalt, dus goed te doen (tenzij je net die ochtend met leip veel spierpijn van een eerdere wandeling de Chatillon opgefietst bent en een kind op je rug hebt! 8-) )

(Als er behoefte aan is wil ik wel wat wandelfoo's plaatsen. Heb ik voorlopig maar ff achterwege gelaten op dit fietsforum.)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 06 aug 2014 10:52

Ook wij zijn dit jaar terug geweest naar het Meer van Annecy. Helaas kan ik het weergenot van 53x11 niet delen. Wij zijn op 11 juli aangekomen en 2 augustus weer thuis gekomen. Het weer was inderdaad niet zo als vorig jaar ( 3 weken strak blauwe lucht ) , maar al met al viel het ons nogal mee.

We hadden 8 dagen echt mooi weer / 8 dagen wisselend bewolkt met af en toe een drup 's nachts of later in de avond en we hadden 5 regendagen met meer dan 50% van de dag regen.

Dus voor ons was het glas halfvol en heb ik ondanks dat ik nog 2 dagen ziekjes was een 10-tal ritten kunnen doen. Dit was ook ongeveer mijn doelstelling aangezien ik 1 dag voor mijn dochters/vrouw plan en 1 dag fietsen met mijn zoon. Tijdens de fietsdagen niet 1 keer regen gehad - en redelijke tijden kunnen rijden. Na mijn 2 dagen ziek was het helaas niets meer - en kwam ook amper vooruit.


Voor volgend jaar nog genoeg te ontdekken. Zo is mijn zoon de Col L' Arpenttaz gaan doen ( 36 ste Overall met z'n 16 jaar ) en wil ik die klim ook nog doen. Ook de Col de La Madeleine vanuit Albertville en Comet de Roseland staan nog op de wensenlijst.

http://www.strava.com/activities/164817476
http://www.strava.com/activities/165322789
http://www.strava.com/activities/166253520
http://www.strava.com/activities/166677442
http://www.strava.com/activities/167564068
http://www.strava.com/activities/167945943
http://www.strava.com/activities/169762041
http://www.strava.com/activities/170853006
http://www.strava.com/activities/173366963
http://www.strava.com/activities/174457378
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 aug 2014 11:43

rene schreef:Ook wij zijn dit jaar terug geweest naar het Meer van Annecy. Helaas kan ik het weergenot van 53x11 niet delen. Wij zijn op 11 juli aangekomen en 2 augustus weer thuis gekomen. Het weer was inderdaad niet zo als vorig jaar ( 3 weken strak blauwe lucht ) , maar al met al viel het ons nogal mee.
"Helaas" of "Gelukkig"?
Je timing was beter, wij waren er een week eerder en hebben 4-5 dagen extra regen gehad :-(
Gelukkig wel een fijne vakantie gehad!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie