Alles over vakanties op én met de fiets

La Chouffe of JN Classic op 24 mei

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 mei 2014 08:49

Forumleden, graag jullie wijze raad.

24 Mei staat een zaterdag vrij gepland voor een tocht in de heuvels als voorbereiding op de marmotte. Nu heb ik er twee geselecteerd die in aanmerking komen, maar ik kan er helaas maar één rijden. Beiden zijn nieuw voor mij:

La Chouffe, 175 km, Houffalize
JN Classic, 180 km (evt 220), Vianden.

Beiden redelijk wat hoogtemeters, etc. Wie van jullei heeft ervaringen met deze tochten en wat is jullie mening?

mvrgr
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 07 mei 2014 09:35

Geen ervaring met La Chouffe, maar ik ken de omgeving wel. Die is fraai. De tochten van organisator Golazo zijn echt piekfijn georganiseerd. Goed uitgepijld, perfecte, riante bevoorrading en goede seingevers. Het parcours ziet er ook uitdagend uit met enkele steile hellingen.

De JNC is ook een prachtige tocht. Luxemburg is schitterend om te fietsen en de wegen zijn in ieder geval een stuk beter dan in de Waalse Ardennen. De tocht bevat nogal wat hellingen waarvan de meeste lange lopers zijn. De bevoorrading vind ik weer wat minder. Typisch Nederlands allemaal, erg afgepast.

Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Ga je voor de perfecte organisatie dan zou ik La Chouffe nemen. Ga je voor de omgeving en goede wegen zou ik de JNC nemen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 07 mei 2014 10:09

Beide schitterende tochten die je allebei ooit gereden moet hebben :-).

Bevoorrading van JC is idd wat minder.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 mei 2014 10:11

Pak lekker die 220km tocht. Dan zit je ergens tussen de 8 en 10 uur op de fiets vermoedelijk. Komt qua tijdsduur het meest in de buurt van de Marmotte. Juist die tijdsduur van inspanning is (was in mijn geval), misschien wel t belangrijkste om de Marmotte goed door te komen.
Type beklimmmingen: veel stijle klimmen kunnen goede training zijn. Maar is dat niet voor het gevoel van klimmen zoals je dat in de Alpen doet. (dus fysiologisch goed maar voor je gevoel/gewenning draagt het niet echt bij). De lange lopers van de JNC waar Herman_N het over had, zullen dan beter passen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 mei 2014 11:10

Goede opmerkingen heren. Ik laat het jullie nog even weten.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 07 mei 2014 11:39

rij zelf de chouffe als voorbereiding op troisballons
maar rijd hem eigenlijk ieder jaar
vind het de leukste van het hele jaar
perfect georganiseerd en, niet onbelangrijk, na afloop het lekkerste biertje :lol:
Allard

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2014 11:42

+1! :)
Hèt argument dat de doorslag geeft:
Afbeelding
...maar je moet het wel verdienen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 07 mei 2014 12:06

Dario, je wordt vast niet boos als ik meld dat de mac mijn voorkeur heeft
Allard

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2014 12:15

Nee hoor: iemand moet die Mac toch drinken?
En tenslotte, da's een blondje meer voor mij! :D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 07 mei 2014 13:29

twee mooie evenementen dus een lastige keuze. Ik lees diverse verstandige opmerkingen in dit topic. Qua training voor de Marmotte is de JNC de beste keuze. Qua evenement (denk ik) La Chouffe. Die heb ik nog nooit gereden (JNC wel) maar de organisatie zal idd perfect zijn. Daarom rijd ik de week ervoor ook de Tour de Namur (zelfde organisatie maar zonder het biertje :D).
Heb je al naar de praktische kant gekeken Tracing_NL? Houffailize is tenslotte toch dichterbij dan Vianden. Al kan dat relatief zijn want ik weet niet waar je vandaan moet komen.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 mei 2014 15:51

@allen; Leuke reacties! Thanks! door jullie reacties blijven beiden wel interessant :D

@ beren040 en Dario; sorry jongens het bier gaat de doorslag niet geven ;)

@ Magoo; houffalize 260, Vianden 300, ook niet doorslaggevend :P Tour de namur staat wel met potlood in de agenda, maar denk niet dat de directie er op zit te wachten dat ik twee weekenden achter elkaar hele dag de hort op ben.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 mei 2014 19:38

En? Weet je het al? Als het de voorbereiding op La Marmotte is sluit ik me aan bij MarkVeenstra. Pak de JNC 220. Die komt er qua inspanning en duur het dichtst bij in de buurt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie