Alles over vakanties op én met de fiets

Organiseren van FietsForumdag 2014 incl. 2e hands markt?

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 30 apr 2014 19:12

Is ook een mogelijkheid om ervaringen te delen met de verkoper

rendier410
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40

rendier410 30 apr 2014 19:18

De beleving van de gebruikers is inderdaad belangerijk remco1b maar ik denk dat een wat kleiner evenement in de zomer periode ook voor fabrikanten aantrekkelijk kan zijn om er voor hun meteen een soort van test dag aan te kunnen koppelen.
Als je vrijwillegers nodig heb voor opbouw van dingen count me in

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 30 apr 2014 21:31

@SebastiaanHorn:
De redactie ga ik binnenkort benaderen wanneer ik al verder ben met het uitschrijven van het concept. Goed dat je er ook aan denkt.

@Gastheer: super bedankt voor je kostbare tijd! Jij bent precies de persoon die ik stiekum voor een nog niet genoemd idee in gedachte had ;)

@Rendier410:Ook jij heel erg bedankt voor je aanbod!
Zodra ik concreter kan zijn zal ik jullie als eerste via een PB berichten.
Voor ideeën of wat dan ook kunnen jullie mij natuurlijk ook bereiken via een PB.

En natuurlijk iedereen weer bedankt voor de positieve feedback. Voor mij een signaal om verder mee te werken...
Rest me nu voorlopig nog een vraag aan eventuele geïnteresseerden: 'waar ligt volgens jullie het "meest" centrale gebied van NL? Is dat de "driehoek " Zaltbommel-Apeldoorn-Utrecht?' Rekeninghoudend dat de forumleden uit alle uithoeken van Nederland komen en ook uit België. Ideaal zal het niet voor iedereen zijn maar ik probeer er wel alvast zoveel mogelijk rekening mee te houden voor het bepalen van de locatie.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 apr 2014 21:40

Het middelpunt van Nederland is op de Lindenboomsberg, nabij de Goudsberg te Lunteren gelegen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 30 apr 2014 21:59

Even snel omgeving Lunteren gegoogled (niet specifiek op de Lindenboomsberg :D ).
Mooie omgeving én locaties ;) Thanks.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 30 apr 2014 22:10

nijkie schreef:Het middelpunt van Nederland is op de Lindenboomsberg, nabij de Goudsberg te Lunteren gelegen.
Ik weet niet hoe dit middelpunt bepaald is, maar waarschijnlijk is dit het meetkundig middelpunt. Je moet echter de bevolkingsdichtheid ook meenemen wil je het totaal aantal gereden kilometers minimaliseren. Dit zal het middelpunt meer naar het zuidwesten trekken.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 mei 2014 07:32

RMB schreef:
nijkie schreef:Het middelpunt van Nederland is op de Lindenboomsberg, nabij de Goudsberg te Lunteren gelegen.
Ik weet niet hoe dit middelpunt bepaald is, maar waarschijnlijk is dit het meetkundig middelpunt. Je moet echter de bevolkingsdichtheid ook meenemen wil je het totaal aantal gereden kilometers minimaliseren. Dit zal het middelpunt meer naar het zuidwesten trekken.
Ik zat er al op te wachten;)
Maar geef jij maar een locatie aan.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 01 mei 2014 08:07

Mooi initiatief.
Omgeving van Zaltbommel is wel een goede lijkt me. Genoeg intercitystations op fietsafstand en genoeg rustige wegen voor een mooi rondje zonder dat het voor de minder getrainden te zwaar wordt.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zondag, ik moet regelmatig op zaterdag werken. Bommel kan ik mooi combineren met een wat langer rondje, dan komen de kilometers ook niet in het gedrang ;).

rendier410
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40

rendier410 01 mei 2014 08:49

Hier begint het al met middelpunt ergens anders heen als je meer naar het zuidwesten gaat komt er niemand meer die boven pakweg gelderland woont
Meer naar het zuiden of het oosten sluit je ook een deel kop van noord-holland uit.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 mei 2014 09:38

Leuk idee. Ik zou 't ZONDER fietsen doen. Dit kost namelijk extreem veel geregel: om te beginnen ontstaat er ongetwijfeld discussie over de afstand en route. Dan heb je nog te maken met het niveauverschil. Er zullen forumleden bij zitten die nauwelijks 1000 km in de poten hebben, als ook lieden die het 10-voudige op de klok hebben staan. Na afloop moet er gedoucht worden. En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat groepen extreem traag zijn. Eer dat iedereen ter plekke is ben je 30 minuten verder. Onderweg lek rijden, wachten - het e.e.a. zorgt ervoor dat een ritje van nog geen 60 km zo maar 3 uur duurt. Wat bij betreft zonde van de tijd.

Dan zie ik veel minder in een "meeting" achtig evenement zoals in de TS beschreven staat. Als mensen per se willen fietsen, komen ze maar op de fiets naar de meeting...

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 01 mei 2014 09:48

Leuk initiatief Flores! Ik volg het met interesse.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 mei 2014 10:58

havana schreef:Leuk idee. Ik zou 't ZONDER fietsen doen. Dit kost namelijk extreem veel geregel: om te beginnen ontstaat er ongetwijfeld discussie over de afstand en route...
Van het begin af aan had ik voor mezelf al besloten om er geen rit in te verwerken (iemand moet het doen ;). Het past gewoon niet bij de insteek/het idee van de dag. En zoals jij @havana ook al terecht opmerkt: gaat het ook "ten koste" van de overige activiteiten van de dag. Ander voorbeeldje; denk bv ook maar aan de personen die meedoen aan de 2e hands markt (interessante en leuke activiteit lijkt me). Die personen kunnen hun spullen niet zomaar onbeheerd achterlaten.
@ultra_ivo: jouw opmerking over een goede aansluiting mbt station is er ook een waar ik zeker iets mee kan.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie