Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 17 sep 2010 23:45

Mooie fotoreportage.

Geweldig daar.
Zij is ook tegen

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 18 sep 2010 02:03

Inderdaad een hele mooie fotoreportage. Roept allerlei mooie herinneringen op. Realiseer ik me ineens dat ik een heleboel van de genoemde hellingen opgefietst ben, maar dat ik de namen niet kende. Weer wat geleerd!
Ik heb een week lang gelogeerd in een hotel in Schmidt (aan de noordkant van het Rursee gebied). Maar volgens mij zijn er in het gebied zeer veel mooie hotelletjes met een acceptabele kwaliteit en prijsstelling.

Ik heb van GPsies een aantal tochten geplukt in lengte variërend van 70 tot 145 km (1000 tot ruim 2000 hm). Op de Edge heb ik ze ook als GPX route, maar geen idee hoe ik dat beschikbaar zou kunnen maken.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 18 sep 2010 09:17

[quote="ALwarrior"]

Ik heb van GPsies een aantal tochten geplukt in lengte variërend van 70 tot 145 km (1000 tot ruim 2000 hm). Op de Edge heb ik ze ook als GPX route, maar geen idee hoe ik dat beschikbaar zou kunnen maken.[/quote]

Of de links van de route vinden op GPSies of ze opnieuw intekenen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 19 sep 2010 12:23

Ben er ook net geweest. Had als uitvalsplaats Stadtkyll en heb een drietal tochten gereden.
Wat me opviel was dat je er totaal geen andere (race)fietsers tegenkomt.

Ook vond ik het scary dat je vaak gewoon op B-wegen rijdt terwijl het verkeer je soms met 100 km verschil inhaalt.....Het went echter wel snel.

Als toetje heb ik de hoogste berg van de Eifel beklommen (Hohe Acht op 745m). Deze was zeer goed te doen (39 x 23). Echt lange steile klimmen (> 15%) heb ik helaas niet kunnen vinden.....:-(
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 20 sep 2010 13:58

Iemand nog een aanrader voor een goedkoop vakantiehuis in de eifel voor minimaal 12 personen?

Als ik die foto's van Buzz zie moeten we daar ook maar eens een weekendje heen gaan :-).

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 20 sep 2010 21:20

Super reportage Buzz! Voor mij de reden dat ik volgende week deze route ook ga rijden.
Het asfalt lijkt op de foto's erg goed te zijn, klopt dit?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 21 sep 2010 15:01

[quote="rene-koga"]Super reportage Buzz! Voor mij de reden dat ik volgende week deze route ook ga rijden.
Het asfalt lijkt op de foto's erg goed te zijn, klopt dit? [/quote]
Dank! Yep, het asfalt in Duitsland is over het algemeen prima, zo ook op deze route. Het wegdek vanuit het dorpje Hausen naar de top van de Müllberg is weliswaar niet al te goed, maar omdat je daar omhoog rijdt, is dat uiteraard van minder belang. Alleen bij de afdaling naar Simonskall liggen zo hier en daar wat mindere stroken asfalt, waar je evenwel makkelijk omheen kan rijden. Die stroken bevinden zich vanaf de afslag middenin de haarspeldbocht — zie 4e foto in het verslag — tot het dorpje Simonskall.

Zou leuk zijn als je deze Rursee Runde binnenkort al gaat rijden! Zoals gezegd, zit nagenoeg al het fraais van de Nord-Eifel hierin verstopt. Dus als je er een mooie droge dag voor uitpikt, ga je er (hoogstwaarschijnlijk) geen spijt van krijgen! Bovendien heb je dan vermoedelijk een primeurtje te pakken... ben je de eerste die deze route (in z'n geheel) rijdt. Nou ja, de eerste ná mij natuurlijk. ;))

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 21 sep 2010 20:58

Zal volgende week onderweg een aantal foto's maken.Nog een tip om de auto nabij Rott neer te zetten? Op Google Earth kwam ik niet veel tegen
3 weken geleden heb ik de Steven Rooks Classic 2010 nog eens na gefietst.Maar het asfalt in België was zeer slecht, en de Walen rijden op een meter met 100 km/h langs je.Dit gaf gewoon geen veilig gevoel.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 sep 2010 21:47

Ik ben erg benieuwd. Laat maar even weten hoe het is bevallen.

Deze route staat al een tijdje op mijn to do list maar het zal zeer waarschijnlijk volgend seizoen gaan worden.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 sep 2010 01:45

@Rene: Alles nog even op een rijtje...
• Autoroute: via de Königsberger Straße
• Parkeervakken: langs de Lammersdorfer Straße
• Start: noordelijk via de Quirinusstraße
• Finish: oostelijk vanuit de Lammersdorfer Straße

Afbeelding Afbeelding

@Bottecchia: 't Zou voor jou natuurlijk ook een prima trainingsrondje zijn. Geldt uiteraard ook voor Gerard!

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 02 okt 2010 16:15

Zo net weer terug van een mooi weekje fietsen.
Gisteren de tocht van Buzz gefietst.
Prachtige tocht met veel variatie.
Hoogtepunt vond ik de klim van Heimbach naar Abtei Mariawald, waar je onderweg een schitterend uitzicht op Heimbach had.
Verassend vond ik de mini weg tussen Bruck & Abenden (hoe heb je deze kunnen vinden?)Helaas moest kort daarna ongeveer 500 meter gelopen worden over een grind / stenen pad.
Bij het merencomplex was het erg rustig met toeristen, maar de klim vanaf Hasenfeld vergoed een hoop.Daarna een aantal saaie stukken rechtdoor.
Door de behoorlijk afdaling over de K21 begon ik redelijk koud aan Widdauer Mauer.Daar voor het eerst matig asfalt meegemaakt.
Voor het eerst ook een mede wielrenner tegengekomen (dat na 110 km!).
Via de Belgische grens weer omhoog.Daar ook het "heggen mysterie"deels opgelost (ze zetten de ladder trap er tegen aan).
Al met al een aanrader, welke ik zeker nog eens ga rijden.



Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 03 okt 2010 19:16

@Rene: Leuk dat je de Rursee Runde gereden hebt, en mooi natuurlijk dat je onderweg ook even het ‘heggen’-mysterie wist te ontrafelen! Heb je er niet toevallig wat bewijsmateriaal van geschoten? Het lijkt me hoe dan ook een mega-klus om zo'n giga-heg te snoeien. Telkens die ladder verplaatsen, pfft. Dan trap ik toch liever 150km in de Eifel. :))

Wat betreft de exotische weggetjes/klimmetjes... dat is eigenlijk gewoon een kwestie van pionieren. De ene keer stuit je dan op een geitenpad of loopt het dood, en de andere keer levert dat een fraaie route op, zoals die tussen Brück en Abenden, of de Müllenberg (de beklimming voordat je naar Heimbach afdaalt). En het leuke is vaak dat dergelijke wegen niet terug te vinden zijn op de bekende ‘landkaarten’-sites, doorgaans ook niet als je een paar keer inzoomt. Zo blijft het toch een beetje privé allemaal... totdat je het e.e.a. op het www gaat publiceren. ;))

Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd waar jij op dat grindpad stuitte. Was dat vanwege wegwerkzaamheden, of ben je toch ergens verkeerd gestuurd?

Plaats reactie