Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 29 aug 2020 14:46

Het is inderdaad raadzaam om voldoende voedsel mee te nemen. Maar inmiddels ben ik toch ook wel serieus aan het kijken naar (enigszins) toeristische plaatsen met meerdere horecagelegenheden — zoals Blankenheim, Kronenburg, Adenau, et cetera — om die dan als potentiële pitstoplocatie op te nemen in diverse routes...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 06 sep 2020 15:15

buzz schreef: 07 aug 2020 00:58
Verbasterd schreef: 06 aug 2020 22:31 @buzz begin september zal ik ook 2 fietsdagen in de Eifel gaan fietsen en heb toevallig ook Monschau als uitvalsbasis. Zou ik deze routes ook kunnen ontvangen?
Ja hoor, zie deze Monschau-lijst met betreffende 4 routes.
Hoi Buzz, bij deze even een bedankje voor al jouw info! :like:

Heb de afgelopen 2,5 dagen in de Eifel gefietst, uitvalsbasis Monschau. Hierbij gebruik gemaakt van jouw routes als inspiratie. Mijn fietsmaat wilde het niet te zwaar, dus niet al te lange tochten gemaakt. Maar ook dan was het schitterend! Zelfs ondanks de kou (ochtend 11-13 graden en miezerbuien) puur genieten. Ik ga hier zeker nog een keer terug komen.

Er waren voor ons ook voldoende mogelijkheden onderweg om wat te drinken en pauzeren. Alleen avondeten in Monschau zelf was een gevecht, alles vol door reserveringen vooraf en beperkte capaciteit per restaurant...

Voor de geïnteresseerden, dit waren mijn routes;
- Dag 1 54 kilometer.
- Dag 2 100 kilometer.
- Dag 3 102 kilometer, vond ik persoonlijk de mooiste.
"Fietsen is mijn medicijn."

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 sep 2020 22:43

Vandaag de Der Schwarzer Mann route gefietst, hoop nieuwe klimmetjes :)
(Volgens Wandrer 109 nieuwe km's)

2 afdalingen lag best wel wat grind, maar verder top route.
Bij camping schafbachmühle zag ik een bordje 19% dus ging er vanuit dat ik die weg in moest maar die sloeg de route over :lol: (was niet heel duidelijk te zien op garmin)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 08 sep 2020 13:36

@DDX: Heb je nog enig idee bij welke twee afdalingen wat grind lag? Wellicht in het traject tussen Schleiden en Herhahn?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 sep 2020 14:49

Op dat stuk ja.
Iig de afdaling die eindigde bij camping schafbachmühle, volgens mij had riviertje daar grind/aarde over de weg gespoeld.
Gelukkig lag er daarvoor ook best wat grind op midden van de weg, dus reed al redelijk rustig in die steile afdaling.

Blo135
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:29

Blo135 08 sep 2020 19:12

Over 2 weken ga ik een fietstocht maken waar ik start in Keulen en eindig in Frankfurt. Het idee is om in 5 dagen 600 km te fietsen door de eifel en de Belgische ardennen.
Omdat ik eerder in de ardennen heb gefietst zou ik het niet erg vinden om daar maar een deel doorheen te fietsen (of helemaal niet) en voornamelijk door de eifel te fietsen.

Hebben jullie nog tips qua beklimmingen / highlights of leuke plaatsen die ik absoluut moet gaan fietsen?
Ik heb nu een route via Komoot gemaakt, wat ik overigens een hele fijne app vind om routes te maken. Maar tips, suggesties of kant en klare routes sta ik zeker voor open.

Dit is de route zoals hij nu gepland staat:

Afbeelding

Verbasterd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26

Verbasterd 09 sep 2020 15:56

@buzz Afgelopen weekend heerlijk door de Eifel getrapt met mijn vader.
De eerste dag een 110 km met een flink stuk Belgie (vennbahnweg) en de tweede dag je 'Hammer Mauer' route gedaan. Mooi fietsen! De Mauer is ook voor automobilisten berucht; stond een Nederlandse auto in de vangrail geparkeerd. Gelukkig alleen blikschade. Nogmaals dank voor de routes!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 09 sep 2020 19:45

DDX schreef: 08 sep 2020 14:49 Op dat stuk ja.
Iig de afdaling die eindigde bij camping schafbachmühle, volgens mij had riviertje daar grind/aarde over de weg gespoeld.
Gelukkig lag er daarvoor ook best wat grind op midden van de weg, dus reed al redelijk rustig in die steile afdaling.
Naar verluidt is dat wel eens eerder gebeurd. Voor alle veiligheid is het traject vanuit Schleiden naar Scheuren zojuist dan ook aangepast (overeenkomstig de L!ght-route). Drie beklimmingen zijn verwijderd, eentje is toegevoegd in... Der Schwarzer Mann v5.0 (150 km, 2800 hm).

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 09 sep 2020 19:51

@Verbasterd: Leuk om te horen! :winkthumb:

@Blo135: Op basis van het routekaartje valt er weinig zinnigs over jouw geplande route te zeggen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 sep 2020 20:35

Hmms minder klimmetjes is niet goed he, dan is het bijna een light versie ;)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 sep 2020 12:52

DDX schreef: 09 sep 2020 20:35 Hmms minder klimmetjes is niet goed he, dan is het bijna een light versie ;)
Nou, oké dan. Zojuist heb ik nog de mooie Neuenstein-beklimming en bijbehorende strakke afdaling toegevoegd in de 5.0-versie, resulterend in 155 km en 2900 hm. Dat is een kleine 100 hm minder dan in de 4.0-versie zat en nog altijd zo'n 350 hm meer dan in de L!ght-route (waarin o.a. de Mauer von Wittscheid en de Grünentalstraße ontbreken). Verschil moet er inderdaad wel zijn! :winkthumb:

Gebruikersavatar
Reynouts
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2018 21:15
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Reynouts 10 sep 2020 14:18

Alweer ruim een jaar geleden dat ik twee (aangepaste) routes van Buzz gefiets heb, maar komend weekend hoop ik er weer eentje aan toe te kunnen voegen!

Ik had het idee om dit keer de route vanuit Adenau naar de Laacher-see te doen (die heette destijds Adenau – Laacher See – Adenau (115 km, 2500 hm), stuit nu op een 404, reden is bekend.). Ik zie er niet veel over terugkomen in dit topic, dus het lijkt erop dat deze niet zo populair is.

@buzz: weet jij of de route Adenau – Laacher See – Adenau nog steeds "goed" begaanbaar is? Ik heb toen al eens wat uitgestippeld waar jij wat opmerkingen over had gemaakt, die heb ik wel doorgevoerd en opgeslagen in Strava.

Wat zou de reden zijn dat er niet zoveel mensen deze richting op fietsen? Zijn de samengestelde routes vanuit Nöthen gewoon veel leuker? ;-)

Plaats reactie