Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 29 mei 2020 17:23

Koev schreef: 29 mei 2020 10:37 Zeker een goeie tip, maakt het qua mooie routes en klimmetjes nog uit of je noordelijker of zuidelijker in de Eifel moet zijn of is dat overal gelijk? 't scheelt toch z'n 50km.

(Bij Landal kunnen we een beetje op jou routeboeken afgaan en dat ziet er sowieso goed uit)
Maakt niet zo heel veel uit. In principe kan je overal wel mooie routes en beklimmingen rijden. Zoals gezegd, is het in de zuidelijke regio's wat rustiger. En ja, vanuit noordelijke richting (bijvoorbeeld Eindhoven) ligt Dahlem circa 50 km verder dan Hasenfeld. Echter, volgens ViaMichelin is de reistijd ernaartoe slechts 1 minuut langer. Overigens komen de 8e, 9e en 10e route (uit vorenstaande 'aanraders'-lijstje) redelijk in de buurt van Dahlem. Voor wat het waard is. ;)

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 03 jun 2020 22:23

Woehoe, binnenkort 4 dagen vanuit uitvalsbasis in Schleiden als vervang van een trip naar Italië welke niet doorgaat.
Als er nog échte verplichte nummers opgereden moeten worden hoor ik het graag, ik ga de routes van Buzz eens even op een rijtje zetten en wat moois plannen.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 05 jun 2020 07:11

Ik krijg bij alle routes op de vorige pagina een 404 melding van Alltrails: Page not found. Ligt dat aan mij of aan Alltrails?
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 jun 2020 14:48

Nee, ligt niet aan jou, 't ligt aan mij, of eigenlijk aan Alltrails... ;)

Even vooropgesteld dat ik het uiteraard prima vind dat mijn zelfverzonnen routes gedownload worden, met name als ik naderhand nog iets hoor of het wel/niet bevallen is. Echter, bij Alltrails kan eenieder mijn routes ook compleet — inclusief (uitgebreide) routebeschrijving, waypoints (veelal met lengte en stijgingspercentage van beklimmingen), foto's, et cetera — kopiëren naar een eigen Alltrails-account. En dat zonder enige referentie naar de 'owner'. Kan heel eenvoudig met één druk op de knop.

Prima als er op die manier gekopieerd is door iemand, die ik 'in real life' of van het www ken. Dat er inmiddels ook talloze keren gekopieerd is door anderen, vind ik toch niet zo'n fijn idee. Met name niet, als het commercieel gebruikt zou worden. Of dat degene (stilzwijgend) op Strava bedankt wordt voor zijn/haar prachtige route(s) en/of complimenten krijgt voor zijn/haar terreinkennis (hetgeen inmiddels meerdere keren geconstateerd is).

Lang verhaal, iets korter... Momenteel overweeg ik om betreffende routes op een andere routeplanner te publiceren. Nog even geduld dus. :winkthumb:

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 05 jun 2020 16:45

Dank voor de uitleg. Alltrails maakt maar weinig vrienden als ik het her en der zo lees. Laat vooral weten als je iets plaats. Ik wilde volgende week naar de Eifel en zou graag 1 van de rondjes doen. En als het later wordt zoek ik iets anders :-) Succes met de keuze van het platform
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 05 jun 2020 16:57

Ah, nu snap ik het. Probeerde vandaag ook de routes van de noord Hollandse strade bianche eens te bekijken., maar zonder succes. Dit maakt wel wat duidelijk. (En @Buzz, begrijpelijk overigens)

hbassi
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:05

hbassi 07 jun 2020 06:28

De brug over de Roer (Rur) in de Grünentalstraße (K21) nabij Widdau is op 3 juni 2020 weer opengesteld voor verkeer (zie: https://www.staedteregion-aachen.de/de/ ... ruenental/ ).

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 jun 2020 17:04

Zojuist zijn onderstaande routes (vooralsnog) naar Komoot verhuisd, en de betreffende linkjes daartoe aangepast...
  1. S'born – Bergstein – S'born (100 km, 2100 hm). Start/finish in Steckenborn.
    Zie betreffende topic-bericht.
  2. Rott – Rursee – Rott (150 km, 2800 hm). Korte versie van de 'klassieke' Rursee-route.
  3. Simmerath – Rurberg – Simmerath v4.0 (110 km, 2200 hm). Compact rondje met rustieke landwegen, mooie sluipweggetjes, een drietal steile wanden en Eifelblick Mützenich als het 650 meter hoge dak van de route.
    ...
  4. Der Schwarzer Mann v3.0 (157,5 km, 3000 hm). Start/finish in Imgenbroich.
    Zie betreffende topic-bericht.
  5. Die Frauenkrone (127,5 km, 2400 hm). Start/finish in Imgenbroich. Is een verkorte versie van bovenstaande Schwarzer Mann-route.
    Zie betreffende topic-bericht.
    ...
  6. Nöthen – Effelsberg – Nöthen v4.0 (152,5 km, 3300 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  7. Nöthen – Obliers – Nöthen (122,5 km, 2600 hm). Is een verkorte versie van bovenstaande Effelsberg-route.
    Zie betreffende topic-bericht.
  8. Nöthen – Nonnenbach – Nöthen (125 km, 2000 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  9. Nöthen – Weiswampach (Lux) – Nöthen (188 km, 3200 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  10. Nöthen – Schlausenbach – Nöthen (120 km, 2000 hm). Is een verkorte versie van bovenstaande Weiswampach-route.
    Zie betreffende topic-bericht.
    ...
  11. Bad Neuenahr – Gänsehals – Bad Neuenahr (135 km, 2900 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  12. Bad Neuenahr – Weinberg – Bad Neuenahr (160 km, 3300 hm). Is een kopie van bovenstaande Gänsehals-route met een extra 'panorama'-lus van 25 km.
    Zie betreffende topic-bericht.
-------------------------------------------------------------------------------
'Simmerath – Rurberg – Simmerath'-route... Update 10 juni 2020 [v4.0]: Betreffende brugwerkzaamheden zijn onlangs voltooid. De beklimming van de Grünentalstraße is dan ook weer terug in de route (i.p.v. de Widdauer Mauer).
-------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door buzz op 10 jun 2020 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 jun 2020 17:07

Bovenstaande route(s) aanpassen?
Als je een (gedownloade) route wilt aanpassen, dan is het sterk af te raden om dat met Komoot te doen. Als je namelijk aangeeft de originele route te willen plannen/aanpassen, gaat het nogal eens fout bij trajecten, waarvan Komoot 'denkt' dat een ander traject 'handiger' is, of dat er gewoonweg niet gefietst mag worden, terwijl dat in de praktijk juist wel toegestaan is. In dergelijke gevallen worden er impliciet allerlei wijzigingen doorgevoerd door Komoot.

Zie ter illustratie onderstaande haarspeldbocht van de Widdauer Mauer. De originele routelijn wordt in het rood weergegeven, de nieuwe Komoot-routelijn in het blauw. Duidelijk is dat Komoot de haarspeldbocht afsnijdt middels een niet-bestaand pad (!?!) naar een parkeerterrein... :roll:

Afbeelding

Overigens levert het aanpassen van (gedownloade) gravel- en mtb-routes doorgaans nog veel meer problemen op. Eventuele discussies hieromtrent lijken me evenwel handiger in een Komoot-topic, of zoiets. ;)

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 07 jun 2020 17:19

Bedankt voor de moeite, buzz!

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 07 jun 2020 18:00

Top Buzz.
Dank voor de moeite.
Heb al veel gebruik gemaakt van jouw bijzonder mooie routes.
Uiteraard gebruik ik ze enkel voor mijn alleen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 jun 2020 21:19

Bedankt Buzz voor het delen op Komoot 👍
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie