Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 03 mar 2011 08:08

Ik vond de omgeving rond Gerolstein mooier dan Monschau. Het is iets verder maar ook veel rustiger op de wegen. De Hunsrück is ook een mooi gebied, maar nog iets verder (en hoger). Dat ligt net voorbij Trier.

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 03 mar 2011 11:11

@Gaisdergerman, zitten jullie in een huis met z'n allen? Heb je daar wat meer informatie over?
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 03 mar 2011 18:48

[quote="Walliebal"]Ik vond de omgeving rond Gerolstein mooier dan Monschau. Het is iets verder maar ook veel rustiger op de wegen. De Hunsrück is ook een mooi gebied, maar nog iets verder (en hoger). Dat ligt net voorbij Trier.[/quote]

Dank je! Ik zal eens gaan zoeken. Weet iemand of er mooie uitwijkmogelijkheden zijn naar belgie? Op zich ook wel leuk om een dagje naar toe te gaan. Of is dat niet de moeite?

@ben: pm

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 03 mar 2011 20:02

In de buurt van Spa is het ook leuk fietsen. Of vannuit Monschau naar Belgie fietsen de
Hautes Fagnes ( hoge Venen ) in.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 mei 2011 22:24

Ben even anderhalve dag in de Eifel geweest om 220 stevige km's te trainen. 's Middags bij aankomst 90km + 1700hm, en de volgende dag 130km + 2000hm. Blijft toch een mooie locatie om wat hoogtemeters mee te pikken! En dit topic weer een beetje op te poetsen. :))

Startlocatie in Rurberg, pal aan de Rursee...
Afbeelding

Vanuit Woffelsbach langs de oever steil omhoog (max 21%) en dan verder over de doodstille noordoost-flank — verboden voor gemotoriseerd verkeer (!) — naar Steckenborn. Totaal 4km lang, 6% gemiddeld en zoals gezegd: doodstil...
Afbeelding

De strak-slingerende afzink naar Brück...
Afbeelding

Op de pedalen naar Bergstein en Brandenberg, direct gevolgd door de beboste afzink en het weidse uitzicht richting Obermaubach...
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard wordt de Müllenberg meegepikt. De laatste loodjes...
Afbeelding

Met fraai uitzicht bovenop...
Afbeelding

Afbeelding

Door de mooie Dedenborn-kloof, op weg naar Widdau...
Afbeelding

Afbeelding

De Widdauer Mauer mag natuurlijk niet ontbreken. De eerste steile stroken door het bos (max 19%) zitten erop...
Afbeelding

En zeurt nog lekker 'n kilometer door. Gemiddeld 11%, altijd fijn...
Afbeelding

Stevig stampen op de stille Hubertushöhe...
Afbeelding

Met een ansichtkaart aan de linkerzijde...
Afbeelding

Kalterherberg in zicht...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding De in totaal 220km zitten bijna in de knip. Lekker getraind. En nee, zulke doorkijkjes vervelen niet gauw...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 mei 2011 22:50

@Buzz. Inspirerende foto's! Als je dat ziet (en leest) begint het behoorlijk 'te jeuken'... Ik houd deze reportage in mijn achterhoofd voor het geval ik eens een locatie zoek voor een korte trip niet te ver van huis;)!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 mei 2011 17:46

[quote="Le Grimpeur"]@Buzz. Inspirerende foto's! Als je dat ziet (en leest) begint het behoorlijk 'te jeuken'... Ik houd deze reportage in mijn achterhoofd voor het geval ik eens een locatie zoek voor een korte trip niet te ver van huis;)![/quote]
Dank! Enne... niet alleen in je achterhoofd laten zitten, hoor. ;))

Afbeelding Ook curieus... Zit ik zojuist even wat te zoeken op internet, en beland uiteindelijk op een site van een hotel in de Eifel, met daarin een speciaal fiets-arrangement. Op zich niks vreemds, ware het niet dat er 2 fietstochten in het arrangement zitten, die me bekend voorkomen... Die heb ik namelijk 'n paar jaar geleden zelf uitgestippeld voor een fietsweekend met een stel vrienden! Deze ritten reden we in oktober 2007, waarna ik het e.e.a. beschreven en (ook hier) gepubliceerd heb.

Dit zijn m'n ritprofielen van destijds, met de zelfverzonnen routenamen: ‘Monschau Runde’ en ‘Hellberg Runde’...

Afbeelding Afbeelding

Nou zit er uiteraard geen copyright op die routes, maar een beetje brutaal lijkt het me wel om ze — ongevraagd — te verstoppen in het onderstaande arrangement. Toch? Niettemin vind ik het ook best wel leuk, hoor! Misschien binnenkort maar eens een weekendje boeken met de opmerking dat ik reuze benieuwd ben naar m'n eigen routes. :))

SPORTIEF FIETS-ARRANGEMENT IN DE EIFEL

Ons hotel is sinds onze opening in November 2007 reeds verschillende malen het logeeradres geweest van het Rabobank Pro Team en Rabobank Continental Team. Voor de sportieve wielrenner hebben wij een 3-daags arrangement samengesteld:

• 2 Overnachtingen.
• Iedere ochtend een uitgebreid ontbijtbuffet.
• Op de eerste avond een 3-gangen diner en op de avond van vertrek een 4-gangen diner.
• Onbeperkt gebruik van fitness ruimte; zwembad en de diverse sauna's.
• De eerste dag fietst U de “Monschau-Runde”, een schitterende tocht van ruim 90 kilometer met 1500 meter hoogteverschil met onder andere de beklimming van de Widdauer Mauer. Een typische klim waarvan Krabbé zou zeggen: "Je kan erg uitkijken naar een klim, net zoveel als dat je tijdens een klim kan uitkijken naar het einde ervan."
• De tweede dag een mooie tocht: De “Rursee-Hellberg Runde” over 95 kilometer met ruim 1600 meter hoogteverschil.

Prijs voor dit Walhalle fiets-arrangement € 140,00 per persoon.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 mei 2011 18:28

Manman, om jaloers te worden, Buzz!

peter-1981
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 mei 2011 12:58

peter-1981 06 mei 2011 18:37

Komende zondag (mits het weer zo blijft) zal ik van Adenau naar Cochem fietsen.
Uiteraard met een stop in het begin am Ring and terug zal ik ook weer op diverse plaatsen stoppen am Ring.
Zo zie je geweldige autos en prachtige natuur in 1 dag :D

nielsfeijen
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2009 01:13

nielsfeijen 15 mei 2011 14:02

Prachtige reportages, wil er snel een keer een kijkje gaan nemen. Asfalt ziet er beter uit dan Wallonie :)
Hebben mensen die ze gefietst hebben nog wat rustige wegen(waar mogelijk) GPX-jes van 80-120km?
De auto-rustige wegen zijn altijd het mooist om te fietsen...

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 26 mei 2011 00:50

[quote="litespeed"]Manman, om jaloers te worden, Buzz![/quote]
Vandaag deze prachtige dag aangegrepen om in de Eifel rond te rijden. Je hebt niets te veel gezegd, Buzz. Het was schitterend. We waren met zes man en het werd een lekkere rit, met een kleine 209km op de tellert. Die Widdauer Mauer is een bitch! ;)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 mei 2011 18:07

[quote="litespeed"][quote="litespeed"]Manman, om jaloers te worden, Buzz![/quote]
Vandaag deze prachtige dag aangegrepen om in de Eifel rond te rijden. Je hebt niets te veel gezegd, Buzz. Het was schitterend. We waren met zes man en het werd een lekkere rit, met een kleine 209km op de tellert. Die Widdauer Mauer is een bitch! ;)
[/quote]
Altijd leuk om te horen! En ja, de Eifel is best mooi, hè. Toevallig zijn wij er afgelopen weekend nog met z’n zevenen wezen trainen. Enne... mijn voorband rolde zowaar als eerste over de top van die bitch. :))

Plaats reactie