Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mei 2011 18:13

Ik ga a.s. zondag jouw route rijden Buzz. Heb 'm al in de Garmin gezet. Ga misschien een paar klimmen van twee kanten doen voor wat extra hm.

In Limburg en Tecklenburg ben ik dit seizoen goed weggekomen met 39x27. Is dat ook hier voldoende? Of steek ik beter mijn 34x27 ?

goodriddance
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:42

goodriddance 26 mei 2011 18:34

Ga je prima halen. Alleen de Widdauer Mauer is steil maar niet steiler dan de heuvels in limboland. Wel langer :-).

Have fun.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 mei 2011 20:39

[quote="havana"]Ik ga a.s. zondag jouw route rijden Buzz. Heb 'm al in de Garmin gezet. Ga misschien een paar klimmen van twee kanten doen voor wat extra hm.

In Limburg en Tecklenburg ben ik dit seizoen goed weggekomen met 39x27. Is dat ook hier voldoende? Of steek ik beter mijn 34x27 ?[/quote]
De Rursee-route bestaat inderdaad grotendeels uit (lange) lopers. Alleen op de Mauer zal je flink op de pedalen moeten stampen. En dat geldt ook voor het sluipweggetje tussen Brück en Abenden, waar je in het begin op een venijnig steile strook stuit...

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2011 20:32

Als je "Rott" opzoekt in TomTom krijg je 8 plaatsen, waarvan geen enkele de goede is. Het juiste dorpje staat in de TomTom onder de naam "Rotterdell (Roetgen)".

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 28 mei 2011 20:45

Vorig jaar al de route van Buzz gereden, maar over een aantal weken ga ik 'm weer rijden.
Vooral het 1e deel is heerlijk autoluw.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 28 mei 2011 23:03

Vandaag weer die kant op getrokken. Hoewel, nu de auto in Margraten gezet... Daar de Grenslandklassieker 170km opgepakt en op het oostelijkste punt (na de lange klim door het bos bij Eupen en de afdaling) de route uitgebreid met het rondje Eicherscheid, Hammer, Widdau, Rohren, Monschau en Imgenbroich. Op de terugweg bij Plombieres de route verlaten en het 3-landenpunt, Camerig en de Eyserbosweg opgezocht. Uiteindelijk ruim 170km op de tellert. Het was weer genieten met veel zon!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mei 2011 20:35

Buzz for president!

Wat een heerlijke dag en route! Vanochtend rond 6h15 in de wagen gaan zitten vanuit Zeist; 2 uur later was ik in Rott. Geparkeerd bij het supermarktje waar ook een terras zit. Had de rit als course in mijn Garmin gezet. Voor het eerst helemaal zonder enige aanwijzingen (gewoon lijntje volgen) gereden en dat is me goed bevallen. Veel rustgevender dan al dat gepiep en al die irritante pop-ups met aanwijzingen. Geen enkele keer ook maar getwijfeld over de route.

's Ochtends was het nog erg grijs en bovendien zeer koud (10 gr). Bij wijze van gewoonte gooi ik mijn beenstukken altijd in mijn tas zelfs als de weersvoorspelling 30 graden is en dat heeft me dit keer geen windeieren gelegd! Lang-lang gestart dus.

Eerste uurtje een paar lopers afgewerkt en genoten van de schitterende route. Niet alleen de klimmen zijn mooi, ook de snelle (en soms technische) afdalingen, vaak met schitterend wegdek, mogen er wezen. Goede test ook voor mijn nieuwe fiets. En wat een rust, in de eerste helft kwam ik bijna niemand tegen.

Eenmaal bij het meer even de bidons gevuld bij het openbare toilet bij de P (ook op zondag gewoon open), daarna snel weer verder. Na een uur of wat was ik aan de andere kant van het meer en was het inmiddels goed opgewarmd naar 20 graden. Beenstukken dus afgedaan en verder gefietst. Vanaf dat punt stikte het trouwens van de motoren, heb er denk ik wel meer dan 100 gezien.

Kreeg echter helaas een soort dipje, en dat net voor de twee lastige Mauers. Kreeg op Mauer 2 zelfs wat krampen. Gelletje erin gegooid en flink wat water en daarna gewoon doorgezet onder het motto "niet lullen maar poetsen" en uiteindelijk vormde de lange afdaling naar Rott een fijne beloning. In Rott nog even een "grosses bier" gedaan op het terras en daarna weer 360 km naar Groningen gereden.

155 km met 2900 hm

Afbeelding

Echt een topdag, Buzz nogmaals bedankt.

Ter info: bevoorrading is op deze route helemaal geen probleem. Je komt langs zeker 10 terrassen, waarvan een aantal ook op zondag open is. Ook kom je langs diverse supermarkten, waarvan ik er twee heb gezien die gewoon open waren. Verder zijn Duitsers erg vriendelijk, en altijd bereid je van water te voorzien. Dat had ik in Tecklenburg trouwens ook al ervaren.

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 29 mei 2011 22:30

Ik wil deze route, die ik al een tijdje bij mijn bladwijzers heb staan, ook gaan doen de komende dagen. Speciaal een Garmin 800 voor aangeschaft. Klein dingetje, hoe download ik het gps-bestand zodat mijn Garmin hem kan lezen. Kan enkel een CSV en een XML bestand downloaden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mei 2011 23:50

Klik hier, vervolgens op tabblad "summary" en daar kun je 'm downloaden als TCX of zelfs rechtstreeks naar je Garmin versturen.

Als je 't handmatig wil doen moet je de TCX downloaden in de map newfiles op je Garmin zetten.

Als je nu je Garmin aanzet, zou de route onder "courses" moeten staan.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 30 mei 2011 16:46

[quote="havana"]Buzz for president!

Wat een heerlijke dag en route [...][/quote]
:D Dat doet me goed, Havana. Leuk verslag!

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 04 jun 2011 01:32

Even zitten twijfelen of ik morgen (zaterdag) toch voor de 'wilde' WP zou gaan of voor de Eifel.
Het gaat Eifel worden deze keer (WP en omgeving is en blijft mooi, maar al heel vaak gedaan / Eifel redelijk fiets nieuw voor mij)

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 05 jun 2011 14:15

Geweldige route. Heel goed samengesteld! De natuur is op sommige stukken heel mooi. Wat deze route voor mij vooral zo anders maakt dan bijv. tochten in de Ardennen zijn de geweldige wegen. Overal super glad asfalt. Je hoeft niet bang te zijn zoals in de Ardennen om kuilen en hobbels tegen te komen tijdens een afdaling die je niet kent. Vooral de klimliefhebbers zullen aan hun trekken komen. Voortdurend op en af met het betere bochtenwerk. Helaas moesten we aan het einde zelf wat verzinnen omdat de Edge 800 veel sneller leeg was dan verwacht.

Buzz, heb jij deze route zelf bedacht?

Plaats reactie