Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 15 okt 2013 12:06

@Puffdaddy: Zodra jullie een logeeradres gevonden hebben, wil ik wel een poging wagen. Overigens is het dan wel handig als dat adres een beetje centraal in die contreien ligt, grofweg zo tussen de denkbeeldige lijnen van Monschau - Lammersdorf - Schmidt - Rurberg - Dedenborn - Rohren - Monschau.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 okt 2013 23:45

@ buzz Erg vriendelijk, ik wilde je al een PM sturen maar dit ging niet.
Inderdaad werkt het wel zo handig als je een vertrekadres (ongeveer) hebt.
Ik zal al vast eens wat gaan oriënteren, het gaat nu de winter in,
tijd om al weer wat plannen te smeden voor volgend jaar :)
Misschien weet jij nog wel een leuk adresje, ik denk dat we met drie of vier mensen gaan.
Het liefst allemaal een aparte slaapkamer.
Alvast bedankt dat je straks eventueel wat routes wil maken.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 nov 2013 00:13

@ buzz, Eifel/ Ardennen kenner en genieter bij uitstek.

We gaan toch weer een weekend naar de Ardennen met ons groepje, waar we overigens ook drie "korte" zware ritten op het programma hebben staan.
Maar de plannen voor een rit in de Eifel zijn volop aanwezig.
Zoals gezegd de veelal geroemde Eifelroute lijkt me wel wat, zeker omdat je dan start vanuit Rott.
Maar ik heb toch nog eens het hele topic doorgespit en vraag me af of jij een keer een route uit zou kunnen stippelen met vertrekplaats Rott en dan daarin de onderstaande "uitdagingen".
Misschien is dit wel helemaal niet te doen qua geografische ligging, maar voor jou als "route- uitzetter", wellicht een leuke uitdaging.
Komen ze:

* Uiteraard de Widdauer mauer en Hammer mauer.
* Steinchen Mauer.
* Kirschberg-Steckenborn.
* Lönsberg.
* dat zeer steil stukje Bergstraße (200m) lijkt me gaaf.
* Dat mooie "vriendelijke" stuk: Mühlenberg geloof ik, is ook welkom.
* Vennbahnradweg.
* Meuchelberg.
* Ook dat stuk kasseistrook omhoog (ik geloof in Monschau) dat overgaat in goed asfalt
(Bergstraße) lijkt me heel mooi.

Eventueel alvast bedankt ;)
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 nov 2013 14:03

@Puffdaddy: Al die smakelijke ingrediënten in een route stoppen, moet op zich uiteraard wel kunnen. Probleempje is alleen dat ik mijn routes altijd zó uitstippel dat ik — in principe — nooit 2x op eenzelfde locatie kom (tenzij het niet anders kan, zoals bij een aantrekkelijke, doodlopende klim). Dus ja, dat wordt nog even puzzelen. Ga ik waarschijnlijk vanavond doen. Denk overigens dat deze ‘Mauer’-route zo'n 150 à 170km lang gaat worden. Geen probleem toch? 8-)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 nov 2013 18:46

@ buzz, de lengte is geen probleem,
maar straks de lengte met de hoogtemeters wellicht wel :lol:
Fijn dat je een route wil maken en nu weet je waarschijnlijk al dat dit ook nog gaat lukken.
Ik herken je enthousiasme om een route te willen maken.
Ikzelf zet de routes ook altijd uit bij ons groepje, ik heb er dus al heel veel liggen,
maar toch wil ik elk jaar een bepaalde route weer en beetje veranderen, zit er eenmaal in.
Als ik het topic zo allemaal doorlees, zijn al veel mensen gelukkig gemaakt met jou routes en tips.
Mooi dat dit allemaal kan, als ik volgend jaar op de Widdauer mauer aan het klauteren ben, denk ik daar misschien anders over :P maar na afloop van de rit geeft het dan toch weer een goed gevoel.
Misschien een tip :idea: om de diverse Eifel routes die je al hebt uitgezet gewoon te nummeren,
er zijn inmiddels zoveel varianten dat je soms in de war zou kunnen raken,
ook in combinatie met de Monschau ritten.
Je zou bijv. een tabel kunnen maken met nummer van de route, naam van de route, afstand,
hoogtemeters, link naar de route, moeilijkheidsgraad, schoonheidswaardering enz.
Ook zouden er natuurlijk routes van andere mensen kunnen worden toegevoegd.
Uiteindelijk krijg je dan een mooi overzicht in een tabel, dan zou het topic zelfs misschien wel een sticky kunnen gebruiken.
De prachtige foto's en verhalen blijven natuurlijk altijd leuk om te volgen ;)
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 nov 2013 22:22

Zoals beloofd, een straffe route met een tiental stijlvolle slopers. Totale afstand: 165km, waarin een slordige 2400 hoogtemeters overbrugd worden...

Afbeelding

Goed te doen, lijkt me. ;)

‘Mauer’-route... 165km, 2400hm. Smakelijke ingrediënten...
Vennbahnradweg (Roetgen - Lammersdorf)
Lönsberg (**)
Vennbahnradweg (Konzen - Kalterherberg)
Höfen (**)
Bergstraße (***)
Grünentalstraße (afdaling)
Widdauer Mauer (***)
Forsthaus Rothekreuz (afdaling)
Hammer Mauer (***)
Tiefenbachtalstraße (*)
Rursee
Steinchen Mauer (***)
Kirschberg-Steckenborn (**)
Meuchelberg (***)
Mühlenberg (**)
Kevelaerberg (***)

Afbeelding Ook de stijgingspercentages vallen eigenlijk wel mee...

Afbeelding

P.S. Voor eenieder met tijd, zin en goeie herfstbenen... Vooralsnog voorspelt Weeronline een mooi Eifel-weekend!
Laatst gewijzigd door buzz op 02 dec 2013 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 nov 2013 22:35

Geweldig buzz, bedankt voor de snelle service.
Mooie afstand, mooi aantal hoogtemeters.
En inderdaad, als ik al die sterretjes zie achter de beklimmingen,
dan lijkt het wel mee te vallen :roll: :shock: dat wordt weer Puffen.
Welk nummer route is deze "Mauer" route :idea:
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
roeliooo
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2013 19:21

Gebruikersavatar roeliooo 14 feb 2014 14:56

Na aanleiding van een vraag naar leuke klimmetjes net over de grens van NL ben ik ook op de Eiffel gestuit via een ander forum ;) . Helaas is Bike Route Toaster uit de lucht voor de meeste routes die hier vemeld staan, maar gezien de vele foto's, verhalen en af en toe eens een route van een andere site en de vele tips in dit topic kan ik er een mooi dagje van maken :D Dus iedereen alvast bedankt voor de input :D (ook al heb er nog geen meter gefietst ;) )
Hier staat niks

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 14 feb 2014 19:45

roeliooo schreef:Na aanleiding van een vraag naar leuke klimmetjes net over de grens van NL ben ik ook op de Eiffel gestuit via een ander forum ;) . Helaas is Bike Route Toaster uit de lucht voor de meeste routes die hier vemeld staan, maar gezien de vele foto's, verhalen en af en toe eens een route van een andere site en de vele tips in dit topic kan ik er een mooi dagje van maken :D Dus iedereen alvast bedankt voor de input :D (ook al heb er nog geen meter gefietst ;) )
Bike Route Toaster Offline - 7th January 2014

Unfortunately BikeRouteToaster.com is currently offline. This is due to version 2 of the Google Maps API no longer being available.
Upgrading to version 3 is not a simple process and will require an almost complete rewrite of the application. For this reason the site will remain offline for the next few weeks.

We are working hard to get he site up and running again as soon as possible, and we are sorry for the inconvenience this has casued.

Thank you for supporting Bike Route Toaster.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 feb 2014 13:03

roeliooo schreef:Na aanleiding van een vraag naar leuke klimmetjes net over de grens van NL ben ik ook op de Eiffel gestuit via een ander forum ;) . Helaas is Bike Route Toaster uit de lucht voor de meeste routes die hier vemeld staan, maar gezien de vele foto's, verhalen en af en toe eens een route van een andere site en de vele tips in dit topic kan ik er een mooi dagje van maken :D Dus iedereen alvast bedankt voor de input :D (ook al heb er nog geen meter gefietst ;) )
Het is inderdaad wel vervelend dat Bikeroutetoaster al een tijdje uit de lucht is. Maar goed, sinds 7 januari zijn ze kennelijk volop aan het werk om de site weer up and running te krijgen. So, let's hope. ;)

De 200km-route die op het Wielertoerist-forum getipt werd, is overigens een kopietje van de ‘Rott-Rursee-Rott’-route hier op pagina 15 (met start/finish in Rott, dus niet in Roetgen, zie beschrijving).

jvbeijsterveld
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011 01:08

jvbeijsterveld 16 apr 2014 13:12

Mooie routes allemaal. Ik ga dit weekend met een paar vrienden fietsen in de Eifel en we willen starten vanuit Rott (kortste autoreistijd). We willen een ronde door de Eifel doen van 100-110 km met lekker veel hoogtemeters (Lekker steil kan geen kwaad :). Hierbij willen we over leuke, mooie weggetjes fietsen en niet de standaard hoofdwegen.

Heeft iemand een GPS-bestand van een route die hier goed bij past? Ik heb er al aardig wat gezien op dit forum, dus ben benieuwd welke we het beste kunnen rijden?

Ben benieuwd naar jullie suggesties.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 16 apr 2014 13:34

Stuur "Buzz" eens een pb als hij niet al uit zichzelf reageert..

Plaats reactie