Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 09 mei 2020 17:50

Vandaag proef op de som maar genomen. Grens overgestoken via de A76. Geen controle, niets te zien. Heb een heerlijke dag in een bijna eng rustige Eifel gereden. Sochtends was er echt niemand te zien, smiddags werd het wel iets drukker, maar 1,5m geen probleem 👍

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 mei 2020 18:54

LethalP schreef: 09 mei 2020 14:46 Helaas zijn de wat oudere tracks niet meer beschikbaar op AllTrails.
Als er iemand nog routesuggesties heeft, met name in de buurt van Einruhr, zie ik ze heel graag voorbij komen!
Van het onderstaande 'aanraders'-lijstje lopen de eerste 5 routes (vlak) langs Einruhr...
  1. S'born – Bergstein – S'born (100 km, 2100 hm). Start/finish in Steckenborn.
    Zie betreffende topic-bericht.
  2. Rott – Rursee – Rott (150 km, 2800 hm). Korte versie van de 'klassieke' Rursee-route.
  3. Simmerath – Rurberg – Simmerath v3.0 (110 km, 2200 hm). Compact rondje met rustieke landwegen, mooie sluipweggetjes, een drietal steile wanden en Eifelblick Mützenich als het 650 meter hoge dak van de route.
    ...
  4. Der Schwarzer Mann v3.0 (157,5 km, 3000 hm). Start/finish in Imgenbroich.
    Zie betreffende topic-bericht.
  5. Die Frauenkrone (127,5 km, 2400 hm). Start/finish in Imgenbroich. Is een verkorte versie van bovenstaande Schwarzer Mann-route.
    Zie betreffende topic-bericht.
    ...
  6. Nöthen – Effelsberg – Nöthen v4.0 (152,5 km, 3300 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  7. Nöthen – Obliers – Nöthen (122,5 km, 2600 hm). Is een verkorte versie van bovenstaande Effelsberg-route.
    Zie betreffende topic-bericht.
  8. Nöthen – Nonnenbach – Nöthen (125 km, 2000 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  9. Nöthen – Weiswampach (Lux) – Nöthen (188 km, 3200 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  10. Nöthen – Schlausenbach – Nöthen (120 km, 2000 hm). Is een verkorte versie van bovenstaande Weiswampach-route.
    Zie betreffende topic-bericht.
    ...
  11. Bad Neuenahr – Gänsehals – Bad Neuenahr (135 km, 2900 hm).
    Zie betreffende topic-bericht.
  12. Bad Neuenahr – Weinberg – Bad Neuenahr (160 km, 3300 hm). Is een kopie van bovenstaande Gänsehals-route met een extra 'panorama'-lus van 25 km.
    Zie betreffende topic-bericht.

WD-40
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 apr 2019 13:16

WD-40 24 mei 2020 20:27

Dit weekend ook toch maar 2 maal de Eifel ingetrokken. Onder andere de Weinberg route maar eens uitgeprobeerd. Wat een prachtige route zeg, overigens geen aanrader als je niet van muurtjes houdt, licht verzetje steken is zeker aangeraden! Aangezien de terrasjes weer open waren ook nog een grote cola kunnen scoren onderweg wat donderdag gezien de temperatuur zeker geen overbodige luxe was. De KOM van Greg heb ik me niet aan gewaagd maar die op de Gänsehals is vanaf heden weer in Nederlandse handen ;).

the_ur
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 aug 2013 23:23

the_ur 25 mei 2020 09:24

Afgelopen vrijdag #7: Nötchen-Obliers-Nötchen gereden. Toproute, weinig verkeer en mooi aan elkaar gelust.
Enige plek waar het wat drukker was met motorrijders was de klim waar je kon stempelen (weet even de naam niet).
Het laatste stukje vanuit het stadje richting Nötchen viel ff tegen, vies dingetje. Ik dacht al dat er iets over geschreven was bij de routebeschrijving.
Bedank buzz! binnenkort eens een andere.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 25 mei 2020 19:52

@WD-40: Mooi dat je de 'gerngesehen' Gänsehals-KOM eindelijk te pakken hebt! Is toch (minimaal) een slordige 7 jaar in Duitse handen geweest. En met 24 seconden verschil een serieuze verbetering ook. :winkthumb:

@The_ur: De Nöthener Tannen is inderdaad een uitermate smerig dingetje. En ja, als er geen ooggetuigen in de buurt zijn, kan je 'm vrij eenvoudig links laten liggen... ;)

Afbeelding

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 25 mei 2020 22:14

Hier vrijdag de route Nöthen-Effelsberg-Nöthen gedaan.
Pracht route, was wel benauwd zeg.
Doe ook jaarlijks mee aan de Euskirchen radmarathon meerdere klimmen zaten ook hier in.
@Buzz, waarom buigt de route op de Hohe Acht na 2/3 af naar links en gaat deze niet door tot de top? Of zie ik dat verkeerd?
Want verder recht door kun je naar links de 412 op en weer links naar beneden en kom je ook in Kaltenborn zag ik later?
Volgende keer ga ik de Weinberg route doen.
Ook al meerdere keren de Rursee route gedaan.

Buzz, dank voor de tijd die je erin stopt en daarbij de bijzonder mooie routes maakt.

Koev
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020 19:45

Koev 26 mei 2020 17:09

Wij zijn met 10 man voornemens om (onder voorbehoud van alle corona zaken) in Juli naar de Eifel te trekken voor een fietsweekend (vr-zo). Nu zijn we alleen nog op zoek naar tips voor accommodatie.
Ik heb hier 2 opties voorbij zien komen, Landal Eifelertor en ook het iets zuidelijker gelegen Roompot Kronenburg. De eerste lijkt qua ligging eigenlijk mooier. Vraag aan jullie, waar moeten we zijn? Zijn er hier mensen met goede referenties (ook evt. voor andere groepsaccommodaties)?

Alvast bedankt.

Buzz, super tof al die routes en het fotomateriaal hier, dank!
Orbea Orca OMX 2020
Cube Attain Race 2017 (@Tacx Neo2)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 mei 2020 19:04

@Jwpcycle: Het heen-en-weertje naar de Hohe Acht-top is in de huidige versie (4.0) verwijderd, evenals de lus over Jammelshofen naar Kaltenborn. Nu ga je na 6,5 km klimmen weliswaar linksaf via de L90 naar Kaltenborn, maar desgewenst kan je uiteraard nog even 700 meter doorrijden over de L10 en vervolgens rechtsaf nog 900 meter omhoog klauteren naar de doodlopende Hohe Acht-top.

Ik heb 'm eruit gehaald omdat de meesten het steile heen-en-weertje naar de top toch rechts lieten liggen. En het vervolgtraject over de Bundesstraße (B412) ben ik niet zo gecharmeerd van. Daarvoor in de plaats is nu — elders in de route — de Freisheim-lus tussen Winnen en Wald toegevoegd, inclusief Meisenberg (500m à 10%, max 19%). Ook best leuk, toch. :winkthumb:

tobiast
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2020 09:46

tobiast 27 mei 2020 09:49

Goedemorgen Allemaal,

@buzz, geweldig wat je allemaal doet.

a.s zaterdag van plan om de rott ronde te doen. Is het een probleem om vroeg in de ochtend Duitsland in te rijden?

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 27 mei 2020 11:01

tobiast schreef: 27 mei 2020 09:49 Goedemorgen Allemaal,

@buzz, geweldig wat je allemaal doet.

a.s zaterdag van plan om de rott ronde te doen. Is het een probleem om vroeg in de ochtend Duitsland in te rijden?
Ben het weekend voor Hemelvaart in de Eifel wezen fietsen. Je kunt vanuit NL de Duitse grens gewoon over, geen probleem.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 mei 2020 11:36

Koev schreef: 26 mei 2020 17:09 Wij zijn met 10 man voornemens om (onder voorbehoud van alle corona zaken) in Juli naar de Eifel te trekken voor een fietsweekend (vr-zo). Nu zijn we alleen nog op zoek naar tips voor accommodatie.
Ik heb hier 2 opties voorbij zien komen, Landal Eifelertor en ook het iets zuidelijker gelegen Roompot Kronenburg. De eerste lijkt qua ligging eigenlijk mooier. Vraag aan jullie, waar moeten we zijn? Zijn er hier mensen met goede referenties (ook evt. voor andere groepsaccommodaties)?

Alvast bedankt.

Buzz, super tof al die routes en het fotomateriaal hier, dank!
Tips voor dergelijke groepsaccommodaties heb ik niet. In de nabije omgeving van Roompot Kronenburg kan je wel rustiger fietsen dan vanuit Landal Eifelertor. Wellicht iets om mee te wegen voor wat betreft de (normaal gesproken) drukke juli-maand?
Laatst gewijzigd door buzz op 29 mei 2020 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Koev
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020 19:45

Koev 29 mei 2020 10:37

buzz schreef: 28 mei 2020 11:36
Koev schreef: 26 mei 2020 17:09 Wij zijn met 10 man voornemens om (onder voorbehoud van alle corona zaken) in Juli naar de Eifel te trekken voor een fietsweekend (vr-zo). Nu zijn we alleen nog op zoek naar tips voor accommodatie.
Ik heb hier 2 opties voorbij zien komen, Landal Eifelertor en ook het iets zuidelijker gelegen Roompot Kronenburg. De eerste lijkt qua ligging eigenlijk mooier. Vraag aan jullie, waar moeten we zijn? Zijn er hier mensen met goede referenties (ook evt. voor andere groepsaccommodaties)?

Alvast bedankt.

Buzz, super tof al die routes en het fotomateriaal hier, dank!
Tips voor dergelijke groepsaccommodaties heb ik niet. In de nabij omgeving van Roompot Kronenburg kan je wel rustiger fietsen dan vanuit Landal Eifelertor. Wellicht iets om mee te wegen voor wat betreft de (normaal gesproken) drukke juli-maand?
Zeker een goeie tip, maakt het qua mooie routes en klimmetjes nog uit of je noordelijker of zuidelijker in de Eifel moet zijn of is dat overal gelijk? 't scheelt toch z'n 50km.

(Bij Landal kunnen we een beetje op jou routeboeken afgaan en dat ziet er sowieso goed uit)
Orbea Orca OMX 2020
Cube Attain Race 2017 (@Tacx Neo2)

Plaats reactie