Alles over vakanties op én met de fiets

Mallorca

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 19 jul 2016 22:27

Binnenkort ga ik naar El Arenal.
Zijn er hier nog fiets verhuur zaken aan of juist af te raden?

Wil graag de fiets dag van te voren ophalen om zo optijd te kunnen vertrekken en huur voor één of twee dagen.

Wellicht iemand recent nog hier in de buurt geweest en gebruik gemaakt van een verhuurbedrijf?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 jul 2016 09:58

Ik ben in april op Mallorca geweest en mijn ervaring is dat er heel veel fietsverhuurdbedrijfjes zitten en dat het heel makkelijk is om aan een fiets te komen. Als je echt echt echt zeker wilt weten dat je op de dag dat je gaat fietsen een fiets hebt kan je natuurlijk altijd van tevoren reserveren maar mijn ervaring is 15 minuten van te voren naar binnen lopen en ik had ook een fiets.
Btw, ik zat in Can Pastilla, dat ligt vlak naast El Arenal. Ik huurde mijn fiets bij Berganti Bikes in Can Pastilla, prima zaak. Maar er zitten er genoeg daar.

(btw, het moet toch niet gekker worden, ik kan zowaar een reisadviesje geven...)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 31 jul 2016 10:22

Ik wil graag in oktober nog een weekje naar Mallorca. Vrouw en kinderen gaan mee, waar kan ik het beste naartoe? Rond Palma? Wil graag de bekende klimmetjes doen, maar de rest van het gezin wilt graag naar het strand.

wietske
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2016 12:39

wietske 31 jul 2016 19:44

Afgelopen juni een week in Paguera geweest. leuk en rustig dorp, aan het strand(vooral Duits georiënteerd).
Prima fiets verhuur en leuke omgeving om te fietsen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 31 jul 2016 20:30

Serge du Temps schreef:Ik wil graag in oktober nog een weekje naar Mallorca. Vrouw en kinderen gaan mee, waar kan ik het beste naartoe? Rond Palma? Wil graag de bekende klimmetjes doen, maar de rest van het gezin wilt graag naar het strand.
Vanuit Port Soller zit je onmiddellijk in de fiets-speeltuin, kan je ook mooie routes langs de kustlijn rijden, je hebt er een mooi strand en ben je op een half uurtje in Palma met de wagen.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 03 aug 2016 01:01

Vanuit Platja de Palma en El arenal zijn alle klimmen bereikbaar maar je moet dan door of rond Palma. En het hele jaar door is dat een weekend zuipschuit paradijs, ik weet niet of je familie dat wil.
Alcudia vind ik ongeschikt voor "alle bekende klimmetjes" maar wel als je perse Sa Calobra of Formentor wil doen. Buiten hoofdseizoen is het daar snel uitgestorven.
De oostkust is ongeschikt voor klimritten.
Palmanova, Santa Ponca en Paguera zijn buiten het hoofdseizoen aangenaam rustig maar niet uitgestorven en de meeste klimmen zijn heel goed te bereiken vooral vanuit Palmanova. Maar Sa Calobra is eigenlijk niet te doen en Puig Major is ook behoorlijk ver (150km heen via Coll de Soller en andere weg terug en met Sa Calobra kom je dan op 180)
Gallilea, Col de Se creu, Col de Tords, Es Grau, Valldemossa en de kustweg met meerdere colls ligt vlak in de buurt an deze plaatsen en Coll de Soller, Col de Honor en Puig de Randa zijn rondjes van om en nabij 100 km waarbij je bijna altijd nog wat andere colletjes kan meenemen.


Regards From EP
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 aug 2016 08:47

ericpeters schreef:Vanuit Platja de Palma en El arenal zijn alle klimmen bereikbaar maar je moet dan door of rond Palma. En het hele jaar door is dat een weekend zuipschuit paradijs, ik weet niet of je familie dat wil.
Je kan vanuit Platja de Palma en El Arenal toch ook een stukje noordwaarts en dan pas richting bergen. Via Inca. Zo groot is dat eiland nou ook weer niet. Bovendien, zuipschuitenparadijs...beetje overdreven hoor. Ik heb er igg niks van gezien. Ik heb welgeteld één Duitse (of Engelse?) bierkroeg gezien bij El Arenal die vermeend een zuip- en hos tent voor pubers zou zijn maar dat werd me verteld toen ik langs fietste anders had ik het niet eens gezien.
Veni. Vidi. Fietsie.

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 20 sep 2016 16:01

Beste forumleden,
Wij, fietsgroep van ca 10 personen, gaan medio oktober vier dagen fietsen op Mallorca. Nu heb ik voor routes al zitten kijken op o.a. gpsies.com, maar ik zie daar door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij helpen met een aantal leuke routes. Wij zitten in El Arenal en willen vandaar uit graag het gebergte aan de westkust in. Routes van ca. 100/150 km met 2000/2500 hm. Wij zijn een redelijk goed getrainde groep, dus kunnen wel wat aan.
Alvast dank voor jullie hulp en meedenken!

LethalP
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 13 okt 2016 12:59

 https://www.strava.com/activities/66406 ... 1470689071


Wellicht dat je het laatste stuk via palma anders kunt doen (zmal fietspad) maar de rest is prachtig.

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 17 okt 2016 13:13

@guver:

Zie hier een paar voorbeeld ritjes die wij daar eerder dit jaar hebben gemaakt:

https://www.strava.com/activities/575956359
https://www.strava.com/activities/573713025
https://www.strava.com/activities/578181066
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

CFVerweij
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 22:09

CFVerweij 08 nov 2017 22:32

Op gpsies heb ik m'n 19 GPX routes vanuit El Arenal (Grupotel Taurus Park / Fred Rompelberg) geplaatst:: www.gpsies.com/mapUser.do?username=FrederikV

Maestro
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 mar 2016 12:57

Maestro 27 jan 2018 16:46

Last-minute besloten om aantal dagen naar Mallorca te vertrekken. Waarschijnlijk overnacht ik in El Arenal (student-budget optie :lol: ). Om de Sa Calobra te bedwingen, en als je er toch bent ook de Puig Major, ben je in totaal al 150+ kilometers verder en 3000+ hm. 150+ kilometer kan ik wel overleven, maar de combinatie lijkt mij nogal enthousiast.
Iemand die ervaring heeft met het meenemen van de fiets in de bus? Dan zou ik eventueel 50 vlakke kilometers met de bus afleggen, scheelt misschien wat energie die ik op de klimmetjes kan gebruiken. Mocht iemand nog verder do's and don'ts hebben die nog niet in een topic genoemd zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Plaats reactie