Alles over vakanties op én met de fiets

Mallorca

Janar
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 10:18

Janar 12 feb 2018 21:26

Zuid Spanje is weertechnisch volgens mij ook beter., vandaar dat veel oudjes daar ook overwinteren en veel minder op Mallorca.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 21 apr 2018 10:07

Ik vertrek volgend weekend naar Mallorca, zit in het noorden (Pollensa). In NL fiets ik vrijwel altijd alleen, en ook daar heb ik niemand bij me die mee gaat fietsen (familie ligt liever aan het zwembad...). Maar ik vroeg me af hoe verantwoord dat is, om er daar alleen op uit te trekken? De bergen in gaan is natuurlijk wel wat anders dan een rondje Nederlandse polder in m'n eentje. Iemand ervaringen?
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 21 apr 2018 10:13

Ik heb halverwege februari een week alleen gereden in Mallorca. Gaat prima. Ook in de bergen. Ik neem dan wel iets minder risico's. Over het algemeen kom je veel mensen tegen onderweg dus ik ga er maar van uit dat ik gevonden wordt mocht er iets gebeuren. Ook vertel ik mijn vrouw altijd welke route ik ga rijden en hoe laat ik terug moet zijn. Ben ik er dan niet dan belt ze mij eerst een aantal x in een kwartier. Neem ik dan niet op, dan schakelt ze hulptroepen in. (Is gelukkig nog nooit gebeurd)
Biking is Living!

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 21 apr 2018 11:45

Beacon van Strave of live track van garmin gebruiken. Kun je live gevolgd worden. Gebruik zelf altijd live track.
o'7o

marsvos
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2017 23:58

marsvos 21 apr 2018 13:11

Google maps heeft het ook

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 21 apr 2018 21:16

Erikkie, eind april is op Mallorca ongeveer fietshoogseizoen. En dat betekent hordes, en ik bedoel h.o.r.d.e.s. fietsers. De kans dat je alleen rijdt is nagenoeg nul. Haal bij de receptiebalie van je hotel een visitekaartje en neem dat mee als je gaat fietsen en sla het telefoonnummer van je achterban op in je telefoon onder ICE (In Case of Emergency), mocht er iets vervelends gebeuren dan weten de hulptroepen waar ze je familie kunnen vinden.

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 21 apr 2018 22:34

Of de app life 360 downloaden op je telefoon.
Je vrouw kan je dan overal volgen op kaart.

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 22 apr 2018 08:56

Via Whatsapp kan je nu ook live locatie delen voor 1 of 8 uur

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 24 apr 2018 21:16

erikkie39 schreef: 21 apr 2018 10:07 Ik vertrek volgend weekend naar Mallorca, zit in het noorden (Pollensa). In NL fiets ik vrijwel altijd alleen, en ook daar heb ik niemand bij me die mee gaat fietsen (familie ligt liever aan het zwembad...). Maar ik vroeg me af hoe verantwoord dat is, om er daar alleen op uit te trekken? De bergen in gaan is natuurlijk wel wat anders dan een rondje Nederlandse polder in m'n eentje. Iemand ervaringen?
Wij zijn vorige jaar de laatste week van april in Alcudia (NO Mallorca) geweest. Je moet geen schrik hebben, je zal niet alleen zijn. De dag dat wij de rit naar Cap Formentor hebben gereden, heb ik minstens 1.000 andere fietsers tegengekomen.
Dus dat van die h.o.r.d.e.s is geenzins overdreven. succes bij het vinden van een weg, waar je geen andere fietsers tegenkomt.

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 25 apr 2018 13:47

Ik ben meermaals per jaar te vinden op Mallorca. In zowel de drukke als niet drukke periodes. Ook tijdens de drukke periode (maart t/m eind mei) kun je prima fietsen en als je een beetje de weg kom je op wegen terecht waar je zo goed als alleen kan fietsen :)

@errikkie39,
Wat andere al aangeven het is prima te doen. De wegen zijn verder ook op en top voor fietsers.

lochtejans
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 nov 2014 12:59

lochtejans 08 mei 2018 10:16

De tweede week van juni ga ik samen met vrouw en kind (is dan net een paar weken 1 jaar) 7 dagen naar Mallorca. Vrouwlief heeft een appartement uitgekozen in Playa de Muro (iets onder Alcudia). Nu hoop ik haar te kunnen overtuigen dat ik 2 dagen ('s morgens) mag gaan fietsen. Nu heb ik al enkele verhuurbedrijven gevonden voor een goede fiets. Alleen nu moet ik route keuzes gaan maken aangezien ik maar 2x keer (misschien toch 3 keer bij een groot moederdag cadeau) kan gaan fietsen.

Nu graag jullie advies welke routes ik zeker moet gaan fietsen. Naar Cap Formentor moet ik zeker gaan lijkt me?
De routes liever niet langer dan 100 km, hoogtemeters mogen er voldoende in zitten aangezien ik niet vaak in de bergen kom. Liefst ook mooi uitzichten e.d.

EDIT
Nu twijfelt ze nog tussen Alcudia en Cala D'or....

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 08 mei 2018 14:34

Verreweg de mooiste klim van Mallorca (vind ik) is Sa Calobra (ook wel La Corbata of Coll dels Cals Reis genoemd). Je moet dan wel naar de westkust. Maar als je ook naar Cap Formentor wilt is dat waarschijnlijk geen probleem. Je moet eerst afdalen naar het kleine havenplaatsje Sa Calobra. Dan omdraaien en terug omhoog. Geweldige omgeving en een echte dasknoop (Corbata) in de klim.

Afbeelding

Afbeelding
Leef! Fiets!

Plaats reactie