Alles over vakanties op én met de fiets

Opnieuw discussie over wielertoeristen met Belgische burgemeester

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 mei 2011 20:35

Het feit dat ze vlak voor tijd vergunningen intrekken is natuurlijk extreem kinderachtig.

@ Amclassic-fan

Verreweg de meeste automobilisten gedragen zich gewoon. De ergste overtreding is een beetje te hard rijden. Maar duizenden wielertoeristen die door rood rijden, mede weggebruikers terroriseren en hun troep in de berm gooien is een ander paar mouwen me dunkt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mei 2011 20:39

Dit is gewoon populistisch gedrag, er zijn ook genoeg wandelaars die zich niet gedragen. Maar wandelaars mogen er toch nog komen? Dit is voor hem wel heel erg makkelijk scoren.

Moeten we 'm dadelijk dankbaar zijn dat we er überhaupt nog mogen fietsen (buiten de toertochten)?

Van mij zullen zullen ze iig geen last hebben daar in de Ardennen en de Voerstreek. Ik ga wel naar Duitsland, daar ligt wel fatsoenlijk asfalt, hebben ze wel respect voor elkaar in het verkeer en bovendien hebben ze er in ieder dorp in Konditorei.

@Havana, het is ook maar een klein deel van de toerfietsers wat zich echt misdraagt. Met deze redenatie had er al jaren geen publiek meer bij een voetbalwedstrijd gezeten. Het is altijd een kleine groep die het verziekt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 mei 2011 20:51

Is het echt maar een klein deel vraag ik me af? Als je de verslagen van forumleden die een toertocht hebben gereden leest op 't forum, dan kom je tot de harde conclusie dat ieder forumlid een flink aantal wielertoeristen heeft gezien die zich misdroegen. Dan kun je, alles bij elkaar genomen, niet meer spreken over een kleine groep. Dan heb je het over een substantiële groep.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mei 2011 21:01

Tja, maar een spreekkoor zijn ook geen 25 mensen. Laat ze maar bekeuringen uit gaan delen, maar dan wel op een normale manier. Levert het de streek nog wat geld op ook ;)

De organisaties van de toertochten kunnen hier niets aan doen. Terwijl die wel zwaar de dupe zijn van het kinderachtig late weigeren van vergunningen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 13 mei 2011 21:04

Eigenlijk zouden ze, net als stadioverboden bij het voetbal, toertochtverboden aan sommige wannabe-profs uit moeten delen.:D

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 mei 2011 21:39

wtc Klimmen zou nog stappen gaan ondernemen tegen de "last minute" acties, ben benieuwd.
De Belgische politie moet dan inderdaad maar wat meer bonnetje uit gaan schrijven aan de "slechte" wielertoeristen.
Deze mensen dan op één of andere manier regristeren.
Bij de volgende toertocht kunnen ze helaas wel weer inschrijven onder een valse naam.
Dan maar I.D. kaart laten zien, foto's maken.................................
Mensen, mensen dit gaat toch allemaal te gek worden.
Wat we ook zeggen/ schrijven, het zal vrees ik, toch nooit veranderen, er zitten altijd van die "verpesters" bij.
Bij het girotopic heb ik ook al een bericht geplaatst.
Misschien is de aanzet tot het bericht wel niet zo fraai, maar misschien dat dit bericht "die slechten" stof tot nadenken geeft.
a.herrebout wrote
Vreselijk hoe alles in 1 seconde over kan zijn, word er bang van...
Verschrikkelijk wat er gebeurd is met Wouter Weylandt,
in de bloei van zijn leven en dan zo het noodlot treffen.
Heel de fietswereld opgeschrikt door deze tragische gebeurtenis.

Daarom word ik zo razend bij de gedachte dat mensen 4 a 5 breed langs elkaar fietsen tijdens toertochten,
of gewoon door het rood stoplicht fietsen met alle gevolgen van dien, niet alleen voor hun zelf,
maar ook voor mensen die ze er eventueel bij betrekken, onuitwisbare herinneringen.
Dat allemaal om een iets beter gemiddelde te fietsen of om te zeggen dat ze je er niet af hebben gefietst.

Mensen het is allemaal zo betrekkelijk, laten we vooral genieten en geen onnodige gevaarlijke dingen doen.

Sterkte iedereen met het verwerken van het verlies van Wouter.
Bikers are not alone

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 14 mei 2011 16:05

De grote problemen komen vooral van de wilde tochten die hoge gemiddledes vereisen (cyclo's enzo). Niet van de gewone toertochten van verenigingen die zich aan de regels houden die door de toerbonden gesteld worden. Als ik zie welk gemiddelde je moest rijden om überhaupt mee te mogen doen met de toerversie van LBL, de dag voor de profversie, van de zotte.
Als ik organiseer hou ik me aan de regels rond gemiddledes. Controles gaan niet eerder open dan een gemiddelde van 30km/u, en ze blijven open op basis van een gemiddelde van 15km/u. Zoals voorgeschreven. De grote ellende is begonnen met de semi-koersen als de Steven Rooks Classic en de Shimano Challenge.
En natuurlijk de burgemeesters die met de verkieizingen in aantocht zich willen profileren met stoere woorden. Niet met maatregelen die werkelijk iets oplossen.

jmdegroot
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 jun 2009 12:27

jmdegroot 15 mei 2011 20:34

[quote="Moustache"]van mij mogen ze een jaar lang alle toertochten opschorten. Kijken of de wielrenners weer eens normaal gaan doen. Het wordt steeds zotter in toertochten. Ik rij ze niet meer met plezier in ieder geval omdat ik altijd wel iets zie gebeuren wat niet door de beugel kan. Met name het opeisen van de hele weg en het schreeuwen tegen medeweggebruikers die niets verkeerd doen en gewoon aan het verkeer deelnemen. Die wielrenners duw ik het liefst de berm in. Mafkezen!

Al die zogenaamde toerfietsers moeten maar eens in de spiegel gaan kijken.
Ik geef die burgemeester groot gelijk![/quote]

Helemaal mee eens. Iemand die zonodig de wielrenner wil uithangen moet maar wedstrijden gaan rijden. Op de openbare weg in een toertocht ben je nou eenmaal een gewone verkeersdeelnemer en gedraag je je daarnaar.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 16 mei 2011 14:25

[quote="jmdegroot"]. Iemand die zonodig de wielrenner wil uithangen moet maar wedstrijden gaan rijden. Op de openbare weg in een toertocht ben je nou eenmaal een gewone verkeersdeelnemer en gedraag je je daarnaar.[/quote]

+1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2011 14:27

De SRC heeft 1 hele grote fout gemaakt: uitslagenlijsten publiceren met tijden.
Maar buiten dat om: bij zulke evenementen zal er altijd geraced worden, uitslag of geen uitslag. Dat kun je helaas niet voorkomen. Hooguit door oom agent serieus te laten controleren en de excessen aan te pakken.
Less is bore

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 16 mei 2011 14:34

Ik denk dat zelfs oom agent daar niks tegen kan doen, of je moet een hele armada inzetten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mei 2011 14:54

Mwa de meeste boetes zijn tegenwoordig toch vrij fors. Op het moment dat er 100 man een stevige boete heeft gehad en het weekend erna is het weer hetzelfde verhaal, dan weet iedereen wel dat het een duur fietstochtje wordt als je je misdraagt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie