Alles over vakanties op én met de fiets

Opnieuw discussie over wielertoeristen met Belgische burgemeester

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 mei 2011 16:05

Op België één is in het programma Volt opnieuw een discussie geweest
met onze "fietsvriend" de Belgische burgemeester van de Voerstreek.
Er komen ook wielertoeristen aan het woord.
Te zien via de volgende link:

http://www.een.be/mediatheek/452069

Deze week is wtc Grensland met hun Grenslandklassieker
ook al weer op het allerlaatst de dupe geworden van diverse gemeentes die doorkomsten verboden.
Tijd om die gemeentes op de één of andere manier ook eens te boycotten.
Bikers are not alone

fleppestijn
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2010 12:25

fleppestijn 13 mei 2011 16:31

Gemeentes boycotten? Geef is een voorbeeld hoe je dat wou doen dan? Denk niet dat wij als wielrenners iets kunnen uitrichten tegen besluiten van gemeentes en burgemeesters om niet door hun dorp te laten koersen. Als je sommige verhalen ook hoort over een klein deel van de wielrenners die zich belachelijk gedraagd, dan is het wel te begrijpen vanuit een burgemeeester zijn positie om koersen niet door te laten. Daar maakt hij zich ook niet populair mee bij een deel van zijn inwoners...
Fietsen is afzien.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 mei 2011 16:37

Als je ziet hoe sommige wielertoeristen zich gedragen dan vind ik de beslissing om de toertochten te weren helemaal zo gek nog niet.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 mei 2011 16:44

Natuurlijk, de goede moeten het altijd besnieten met de kwade.
Dat zie je met zoveel dingen.
En inderdaad kun je niet veel acties ondernemen.
Ik ben bang dat op den duur de verenigingen geen tocht meer mogen organiseren, of dat ze zelfs door al dat gedoe,
niet eens meer een tocht willen organiseren.
Voor de locals zal dit niet zo erg zijn, die weten toch wel hun routes te vinden.
Maar als je boven uit het land komt, is het toch prachtig als je door het Limburgse/ Belgische land een toertocht kunt fietsen.
Gelukkig is er tegenwoordig ook zoiets als een GPS, maar dat is ook weer niet voor iedereen weggelegd.
Misschien eens een forumtocht houden aldaar, met een heeeeeeeeeeeeele grote groep.
Bikers are not alone

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 13 mei 2011 16:59

Helaas kan ik het goed begrijpen. Een kleine groep verpest het voor de overgrote meerderheid. Om 0.1 km/u hoger gemiddeld op hun teller te krijgen lappen die alle regels aan hun laars, schelden en tieren op alles en iedereen en soms smijten ze zelfs hun bidon in de berm heuvelop, zich een prof wanende.. Het is echt te sneu voor woorden.

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 13 mei 2011 17:26

Volgens mij gaat het de Belgische burgemeesters niet alleen om asociaal wielrenner gedrag, maar ook om het risico van de ongelukken die kunnen gebeuren.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 13 mei 2011 17:34

van mij mogen ze een jaar lang alle toertochten opschorten. Kijken of de wielrenners weer eens normaal gaan doen. Het wordt steeds zotter in toertochten. Ik rij ze niet meer met plezier in ieder geval omdat ik altijd wel iets zie gebeuren wat niet door de beugel kan. Met name het opeisen van de hele weg en het schreeuwen tegen medeweggebruikers die niets verkeerd doen en gewoon aan het verkeer deelnemen. Die wielrenners duw ik het liefst de berm in. Mafkezen!

Al die zogenaamde toerfietsers moeten maar eens in de spiegel gaan kijken.
Ik geef die burgemeester groot gelijk!

eelcoz

eelcoz 13 mei 2011 17:37

[quote="Moustache"]
Al die zogenaamde toerfietsers moeten maar eens in de spiegel gaan kijken.
Ik geef die burgemeester groot gelijk![/quote]

Eens, alleen begrijp ik niet waarom steeds een paar dagen van te voren de vergunning wordt ingetrokken. Dat riekt naar 'fietsertje pesten'.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mei 2011 18:00

[quote="Moustache"]van mij mogen ze een jaar lang alle toertochten opschorten. Kijken of de wielrenners weer eens normaal gaan doen. Het wordt steeds zotter in toertochten. Ik rij ze niet meer met plezier in ieder geval omdat ik altijd wel iets zie gebeuren wat niet door de beugel kan. Met name het opeisen van de hele weg en het schreeuwen tegen medeweggebruikers die niets verkeerd doen en gewoon aan het verkeer deelnemen. Die wielrenners duw ik het liefst de berm in. Mafkezen!

Al die zogenaamde toerfietsers moeten maar eens in de spiegel gaan kijken.
Ik geef die burgemeester groot gelijk![/quote]

Denk dat we autorijden dan ook maar eens een jaartje moeten verbieden, al die mensen die maar te hard blijven rijden...

Laat ze lekker bekeuringen uit gaan schrijven daar in België ipv dit uitermate kinderachtige gedrag waarmee ze verenigingen proberen kapot te maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 mei 2011 19:40

[quote="Moustache"]

Eens, alleen begrijp ik niet waarom steeds een paar dagen van te voren de vergunning wordt ingetrokken. Dat riekt naar 'fietsertje pesten'.
[/quote]

Ja, echt fietsers en verenigingen pesten.
Hij heeft het zo toch al bij een paar tochten gepresteerd.
Zeg dat dan meteen tegen al die organiserende verenigingen.
Bikers are not alone

cornelli
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:13

cornelli 13 mei 2011 20:21

Hier in de buurt kunnen ze er ook over mee praten vraag de inwoners van Groesbeek maar eens !!!!!!!!!!!!!!!
Ze zie ons liever gaan dan komen.
En dat allemaal in dienst van ons gemiddelde.
Dit is vaak de oorzaak denk ik.
NEOS

dolk
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 apr 2006 23:27

dolk 13 mei 2011 20:28

Deze burgemeester stond wel op zijn vrije dag tijdens de toerversie van de Amstel Gold race het verkeer te regelen. Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij staat er wel voor "zijn" bevolking! Vergis je niet, er gaat bijna elk weekend een toertocht door deze gemeente. Ik kan me voorstellen dat de inwoners de fietsers kotsbeu zijn!
Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet erg als er toertochten zouden verdwijnen.
De dolk staat op scherp!

Plaats reactie