Alles over vakanties op én met de fiets

Leuke Camping rond Gardameer ??

nick2013
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2013 13:53
Locatie: Oosterhout N.B.

nick2013 03 dec 2013 12:08

Beste Forum leden ,

Ik ben op zoek naar een leuke camping rond het Gardameer waar ik een stacaravan kan huren .

Ik ben nog nooit in Italie geweest vandaar jullie hulp , wil om de dag gaan fietsen ( om vrouw en kind ook nog tevreden te houden ) .
Ik zou hier een weekje of 2 willen verblijven .

Dank jullie wel !!!

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 03 dec 2013 13:12

Het zuidoosten is massaal, het noorden niet zoveel zewmgelegenheid en meer voor surfers, het westen is minder massaal.

innuendo
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:39
Locatie: Oldenzaal
Contact

innuendo 03 dec 2013 13:34

Ik heb er nog nooit gefietst maar misschien interessant voor jou? http://www.gardameer.com/gardameer-foru ... -t440.html

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 03 dec 2013 15:07

Ga een aantal kilometers naar het westen: het Comomeer. Rustiger, mooier, schoner en fietstechnisch véél aantrekkelijker (Splügen, Maloja, San Marco, Madonna di Ghisallo om er maar een paar te noemen)

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 03 dec 2013 15:23

Andere tip, tussen Garda en Como in: het meer van Iseo. Veel minder toeristisch dan Garda. Camping d'Iseo is klein maar heel fijn, brandschoon en top onderhouden. Ze verhuren geen stacaravans maar wel appartementjes. Aan het water en loopafstand van het dorp/stadje. Er zijn ook andere, grotere campings in de buurt die wel stacaravans verhuren. Fietsen in de omgeving is een feest. Een vlak rondje om het meer (60 km) of pittig bergop naar San Fermo, Polaveno, etcetera. De Gavia en Mortirolo zijn ook vlakbij, Edolo is een klein uurtje rijden vanaf Iseo.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 03 dec 2013 16:31

joopi schreef:Andere tip, tussen Garda en Como in: het meer van Iseo. Veel minder toeristisch dan Garda. Camping d'Iseo is klein maar heel fijn, brandschoon en top onderhouden. Ze verhuren geen stacaravans maar wel appartementjes. Aan het water en loopafstand van het dorp/stadje. Er zijn ook andere, grotere campings in de buurt die wel stacaravans verhuren. Fietsen in de omgeving is een feest. Een vlak rondje om het meer (60 km) of pittig bergop naar San Fermo, Polaveno, etcetera. De Gavia en Mortirolo zijn ook vlakbij, Edolo is een klein uurtje rijden vanaf Iseo.
Afgelopen zomervakantie in zo'n huisje gezeten. Gewoon helemaal top.

hier de link van het rondje iseo met de racer

http://app.strava.com/activities/67443135

kenicky
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 sep 2012 12:24

kenicky 03 dec 2013 20:04

nick2013 schreef:Beste Forum leden ,

Ik ben op zoek naar een leuke camping rond het Gardameer waar ik een stacaravan kan huren .

Ik ben nog nooit in Italie geweest vandaar jullie hulp , wil om de dag gaan fietsen ( om vrouw en kind ook nog tevreden te houden ) .
Ik zou hier een weekje of 2 willen verblijven .

Dank jullie wel !!!
Wij zijn vorig jaar op camping Piantelle geweest. Heeft goede referenties, en ons is het ook prima bevallen. Gaan in 2014 weer.

De excellent caravans van Roan zijn ruim voor 4 personen (moeten er 6 in kunnen, maar dat is erg krap). De caravans van Roan zijn ook ruim opgezet. Niet hutje mutje op elkaar.
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

Triple A
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 nov 2011 20:19
Locatie: arnhem

Triple A 03 dec 2013 20:44

In de nabijheid, lago di caldonazzo, camping Mario
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 05 dec 2013 09:00

Ik raad je ook aan naar het Iseo meer te gaan: minder massaal en je rijdt zo de bergen in. Dagje Verona en dan is ook moeder de vrouw weer helemaal happy ;-)
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 05 dec 2013 09:41

Persoonlijk zou ik ook eerder naar Lago di Caldanazzo gaan dan Garda. Garda is DRUK... Wij zijn van het zomer bij Caldanazzo geweest en konden zowel met het hele gezin fietsen (door dal en met treintje terug) als prachtige pittige tochten op de racer...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Dennis31
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 18:38

Dennis31 05 dec 2013 12:45

Ben daar twee jaar geleden geweest. Zuid-oosten zoals al gezegd is, is behoorlijk druk met toeristen. Maar zodra je meer het binnenland in fietst, valt het heel erg mee! Ik zat aan de oost-kant en daar kun je als je op tijd vertrekt gewoon goed fietsen (kijk wel goed uit op de weg rondom het meer, die is erg druk met verkeer en ook veel wielrenners!)
Ga zeker een keer naar de Monte Baldo keten vanaf Caprino Veronese, lekkere klim van 23km, ongeveer 5-6% gemiddeld, met steile stukken tot 16%. Ook vanaf Torri del Benaco kun je omhoog fietsen, van daaruit kun je naar Lumini fietsen als je van echt hele steile stukken houdt.

Het zuiden van het Gardameer is nagenoeg vlak en niet erg spannend om daar te fietsen. West-kant ben ik maar kort geweest, maar dat leek me ook erg mooi om te wielrennen.

Veel plezier!

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 18 jan 2014 02:30

Ik ga dit jaar al voor de 3e keer naar La Quercia (www.laquercia.it) in Lazise . Een hele mooie schone camping met mooie staancaravans. Een van de weinige campings met een zandstrand aan het Gardameer. Er zijn diverse mooie tochten te fietsen van daaruit zoals de beklimming van de Monte Baldo. Mocht je er tegelijkertijd met mij zijn (of in de buurt) ik wil dit jaar een dag naar de Stelvio rijden (met de auto haha) om die te gaan beklimmen. Mss blijf ik 2 dagen daar om zodoende ook nog de Mortorillo en de Gavia te doen. Ik ben daar van 3 augustus t/m 16 augustus
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

Plaats reactie