Alles over vakanties op én met de fiets

Bike motion 2013

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 okt 2013 22:10

146 redelijke foto`s van de 260

http://www.mijnalbum.nl/Album=XZCHUXTV
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 13 okt 2013 10:27

Ik ben er gisteren ook geweest, voor een 'nieuweling' best leuk om rond te lopen en te kijken. Vooral een erg leuk gesprek gehad met iemand van bikepassion en de wijze waarop hij zijn bikefitting doet. Niet met de getallen die uit iemands lichaamsmaten komen rollen, maar vanuit de persoon(lijkheid) die op de fiets zit en zijn of haar fysieke mogelijkheden en beperkingen. Klonk in elk geval goed en neem ik zeker in oveweging in mijn speurtocht naar een 'stapje-hoger' fiets.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2013 10:55

Wij zijn gisteren ook geweest. Gelukkig benader ik het vooral als een leuk dagdeel op stap, zonder al te spectaculaire verwachtingen. Want ook dit jaar viel dat best tegen. Wat mij opviel was dat een aantal merken toch echt nog veel moeten leren en dat anderen het juist wel heel goed snappen:
- Scott had vrijwel geen topmodellen meegenomen (sowiso qua atb niet)
- Dames worden nog steeds benaderd als hobbisten die niet veel geld uitgeven aan een fiets (veel tiagra en pisbakken-alu frames)
- Toegankelijkheid van veel stands is zeer slecht. Bijv Pina ,Campa, Shimano. Zeer opgesloten met muurtjes etc.
- Fantastische standbemanning bij Wolvenberg (oa. Fizik). Alle maten Fizik schoenen aanwezig en op een leuke manier kon je alles passen en uitproberen (ik ben om :) ).
- Opvallend veel mensen die de prachtige wit-blauwe De Rosa Idol stonden te fotograferen (ook voor mij een van de beurshighlights)
- heel veel lelijke kleurstellingen op frames (imho)

En overal het gevoel dat er weinig vernieuwing is. Veel grote merken blijven beetje in hun eigen patroon hangen (voor mij meest aansprekende voorbeelden sidi en pina).
Maar overall leuk ochtendje Utrecht weer!
Less is bore

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 13 okt 2013 11:26

a3 schreef:Wat ik trouwens wel een nadeel vind is dat (bijna) alle modellen in maat M tentoongesteld worden. Bij sommige merken (GIANT o.a.) zijn vaak de L en XL veel minder mooi in de grotere maten. Dan heb je dus nu ook geen idee hoe ze er in het echt uit zien..
Vond ik ook jammer inderdaad! Al de fietsen in maat 56 ongeveer. Op zich wel logisch dat ze de maat laten zien waarbij de fiets er het mooiste uit ziet maar toch.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 13 okt 2013 11:32

a3 schreef:Wat ik trouwens wel een nadeel vind is dat (bijna) alle modellen in maat M tentoongesteld worden. Bij sommige merken (GIANT o.a.) zijn vaak de L en XL veel minder mooi in de grotere maten. Dan heb je dus nu ook geen idee hoe ze er in het echt uit zien..
Het is net een modeshow hè, daar worden meestal ook de mooiste maatjes naar voren geschoven

:mrgreen:

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 13 okt 2013 11:33

Wat ik ook niet snap (wat vooral de laatste jaren erg geworden is) is het 'spelen' met je tablet of telefoon als er niemand bij je stand staat. Dan moet je juist (al is het alleen maar begroeten) de mensen uitnodigen om te komen kijken.

Als ik zo iemand zie zitten denk ik meteen: Doorlopen, deze stand is niet interessant, want zo denkt de medewerker er zelf ook over...

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 13 okt 2013 11:34

kxlight schreef:Het is net een modeshow hè, daar worden meestal ook de mooiste maatjes naar voren geschoven

:mrgreen:
Tsja, het geeft een 'mooi scheef beeld' op de fietsen...

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 13 okt 2013 11:41

Bij Wolvenberg heb ik trouwens bijna moeten lachen.
Er stond een nieuwe Lazer Genesis met HR in de helm en ik dacht nou dat wil ik eigenlijk ook wel.
Ik dus vragen of die ANT+ was en najah die mensen daar allemaal hoorde iets totaal nieuws en wisten echt niet wat ANT+ was
Na een hoop uitleg van mijn kant kon die alleen vertellen dat die wel met een Garmin werkte :mrgreen:
Echte kleding verkopers daar
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 okt 2013 12:00

En zijn er nog forumleden die zich op de stand van "Fiets" hebben laten fotograferen met de ronde missen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 13 okt 2013 12:03

Ben gisteren geweest en heb mij best vermaakt. Vond het echter vergeleken bij voorgaande jaren een beetje tegenvallen.
Het kwam op mij over of er minder was, niet alle merken, sommige stands hadden gewoon minder uitgepakt dan voorgaande jaren, het lijkt wel of een aantal merken de BM zijn gaan beschouwen als een verplicht (vervelend) nummertje. Ook hier crisis?
De gadget store was een complete aanfluiting. De sleutelsessie van Fiets was wel heel erg leuk en had veel langer mogen duren hoewel ik na de gemaakte opmerkingen aldaar van Menno bijna niet meer durfde te vertellen dat ik al meer dan 20 jaar met Campa rijd.
Al met al heb ik mijn dag goed kunnen vullen en ben zelfs een paar zaken vergeten te gaan bekijken. Zo had ik de nieuwe Look Keo 2 pedalen nog willen zien.
Laatst gewijzigd door Arjan op 13 okt 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 13 okt 2013 12:23

arjan schreef:De sleutelsessie van Fiets was wel heel erg leuk en had veel langer mogen duren hoewel ik na de gemaakte opmerkingen aldaar van Menno bijna niet meer durfde te vertellen dat ik al meer dan 20 jaar naar met Campa rijd.
Wat waren z'n opmerkingen dan?

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 13 okt 2013 13:37

olleranip schreef:
arjan schreef:De sleutelsessie van Fiets was wel heel erg leuk en had veel langer mogen duren hoewel ik na de gemaakte opmerkingen aldaar van Menno bijna niet meer durfde te vertellen dat ik al meer dan 20 jaar met Campa rijd.
Wat waren z'n opmerkingen dan?
Diverse, die eigenlijk allemaal in de categorie campa - Shimano discussies terug te vinden zijn. Overigens niet met een vervelende ondertoon. Hoort er misschien allemaal wel een beetje bij.

Plaats reactie