Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Bourg d'Oisans

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 27 mei 2016 13:17

Dank je, precies wat ik zocht.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2246
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 27 mei 2016 13:40

Kuch, zocht, kuch.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 06 jun 2016 15:15

Woefdram schreef:
vincent75 schreef:Iemand een idee of het mogelijk is om via de RS1091 om het Lac du Chambon te fietsen om van Bourg via de Lautaret de Galibier op te fietsen?
Andere opties?
Neem aan dat je deze al gevonden had
http://www.hautes-alpes.fr/evenement/75 ... ualite.htm, of ook
http://www.hautes-alpes.fr/include/view ... ON-WEB.pdf.

Op diezelfde pagina de korte versie:
"The backup road is dedicated to local traffic with many restrictions : weight (less than 3.5 T), width and length of the vehicle (less than 8 m), alternating circulation… This road can be closed at any time for safety reasons. It will certainly be possible for the bicycles to use it in june but the van driver is invited to go to Bourg d’Oisans by Gap / Col Bayard and wait for the riders at the beginning of the climb."
Het is gelukt. Afgelopen week via de RS1091, noodweg langs de zuidkant van Lac du Chambon heen gefietst om naar de top van de Galibier te fietsen.
Laatste stukje naar de top Galibier was nog afgesloten d.m.v. slagboom maar straat was verder redelijk schoon, dus maar onder de slagboom door gekropen en de top bereikt. Schitterend uitzicht, brrrrrr.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jun 2016 21:19

En jij denkt weg te komen zonder foto's? ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 06 jun 2016 21:46

amclassic-fan schreef:En jij denkt weg te komen zonder foto's? ;)
Sorry.... ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1989
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 06 jun 2016 23:21

Wauw, die sneeuw op de Galibier!

stijndef
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2016 11:29

stijndef 12 dec 2017 16:12

Iemand tips voor een verblijfplaats (hotel of chalet) voor een groep van 6 personen in deze omgeving?
Thanks!

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 16 mei 2018 08:54

Schopje omhoog.

Komend weekeinde verblijven we in Bourg d'Oisans voor wat fietsdagen. Risico'tje in deze tijd van het jaar is natuurlijk het wel/niet geopend zijn van bepaalde cols.

Als ik https://uk.bike-oisans.com/cycling/open ... in-passes/ is er nog niet bijster veel geopend.

Vraag aan de experts: wat zijn mooie rondjes, rekeninghoudend met de beperking dat Glandon, Croix de Fer, Galibier, Sabot en Sarenne nog gesloten zijn...?

Ik wilde sowieso maar een keer de Lauteret over en dan wellicht door tot Briançon, zelfde weg terug. Of een rondje de Ornon over en via Morte weer naar Bourg. Maar verder... heb het idee dat we door al die sluitingen enigszins "opgesloten" blijven.

En in de praktijk... dat zo'n col formeel nog gesloten is, wil niet per se zeggen dat je niet kunt proberen om toch boven te geraken met de fiets lijkt me? Althans, als ik wat posts hierboven mag geloven kan dat best eens lukken.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 mei 2018 09:09

D530 naar la berarde ..., schitterende vallei, geen idee of/hoe ver die open zal zijn.
D211a, begin aan de alp d'huez, en bij la garde (5e bocht oid) sla je af en heb je een mooie weg naar de voet van de sarenne. Gaat niet heel hoog, dus misschien is deze weg wel open. Geen idee of ze hem open houden/maken.
Je kunt nog wel een rondje maken langs villard reculas als het mee zit, en je kunt kijken hoe ver je omhoog kunt bij les deux alpes, bij Oz en bij Vaujany.. maar dan heb je wel echt wat heen en weer klimmetjes te pakken.

Je hebt ook een rondje langs de D210 en D219. zie hier: http://www.cycling-challenge.com/col-du-solude/
Maar dat lijkt niet eens volledig verhard te zijn (klein stukje) en gaat naar 1600m hoogte ongeveer. Dus je zou daar ook zomaar nog eens besneeuwde wegen tegen kunnen komen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 16 mei 2018 10:40

@MarkVeenstra Thanks, bruikbare info.

Net zelf onderstaande rit getekend, komt volgens mij overeen met de 1e route uit de openingspost van dit topic. Eerst La Morte, dan Col de Parquetout en via de Ornon weer terug naar BdO.

Los van of er ergens wel/geen sneeuw ligt zou dit ook een optie kunnen zijn toch? Of zie ik iets over het hoofd? (onverharde wegen etc.)

Afbeelding
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

bastiaan
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 mei 2005 14:30

bastiaan 16 mei 2018 13:21

Prima rondje lijkt me. En gezien de hoogte geen sneeuw te verwachten (tenzij ze nog sneeuw verwachten daar..). Alles verhard, al vind ik het eerste stuk naar de voet van de La Morte altijd even een "investering": over de doorgaande provinciale weg richting Grenoble. Maar prima asfalt en licht dalend. En het zal er nog niet heel druk zijn. Veel plezier !

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 03 jul 2018 19:29

Welke campings liggen vlakbij Bourg?
Ik zat eerst aan Rcn Belledone te denken maar dat ligt 7 km van het centrum nu willen we graag wat dichterbij het centrum zitten
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie