Alles over vakanties op én met de fiets

Mijlpalen als wielrenner

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 20 aug 2019 20:29

EmPeHa schreef: 20 aug 2019 19:10
Dat is al een heel groot verschil in hoe ver je je hoofd achteruit houdt.

Dus dat kan onze nieuwe mijlpaal worden. Een volledige rit je hoofd niet te hoog houden 😁
Zou er niet teveel een ding van maken...
Onlangs nog een serieus ongeval voorkomen toen ik een camper met één of ander dom w**f aan het stuur tegemoet kwam op de parallelweg van de Philipsdam die heel ergens anders zat te kijken dan op de weg en daarbij compleet een flauwe bocht in de weg miste, terwijl ik daar net uit tegenovergestelde richting aan kwam op de fiets (bergaf, vrij zicht). Ik dacht nog "het zál toch niet zeker...".
Een heel harde schreeuw van mij maakte dat ze weer voor zich keek en corrigeerde waardoor ik er net langs kon over de weg.
Backup was de berm geweest voor mij, daar was ik op voorbereid maar wel omdat ik iets meer dan vijf meter voor me uit keek.

Als je dan zo gecombineerd met zo'n 100 per uur op elkaar aankomt gaat het toch wel snel allemaal hoor.

Of die keer met die (jonge) vrouw op de e-bike die ook totaal niet met het fietspad bezig was en eventuele tegenliggers, maar meer met de omgeving terwijl ze toch op max ondersteuning 25 per uur deed. Ik kom uit het bos bergaf dus het gaat best hard, maar ik hield al in en zie haar slingerend om zich heen kijken, en ik roep nog (bellen had geen zin).
Ze schrikt en probeert te corrigeren maar slingert daarbij nog meer heen en weer over het pad. Ik kon een botsing vermijden door via de berm te gaan, maar ook hier geldt echt dat ik zeker niet m'n hoofd naar beneden had.

Dus slecht idee, toch zeker gezien de mate waarin onze mede weggebruikers afgeleid zijn.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 21 aug 2019 14:23

Afgelopen zomer een leuke mijlpaal. Een rondje Nederland waarbij ik alle provincies heb aangeraakt. En dat solo in 1 rit zonder te slapen. Totaal 662km.

Nu maar eens bedenken wat de volgende mijlpaal gaat worden.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 aug 2019 16:27

Mijn “mijlpalen” waren;

IJsselmeer rond fietsen
Drenthe 200 fietsen (MTB)
500 km rit aan 1 stuk
Solo 300 km fietsen op 34 km gemiddeld
100000 km fietsen

Tot nu toe allemaal afgevinkt.

Momenteel heb ik geen doelen. Gewoon lekker fietsen. Ik haal altijd veel voldoening uit mijn woon-werk ritten

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 aug 2019 17:20

RVV schreef: 21 aug 2019 16:27 Mijn “mijlpalen” waren;

IJsselmeer rond fietsen
Drenthe 200 fietsen (MTB)
500 km rit aan 1 stuk
Solo 300 km fietsen op 34 km gemiddeld
100000 km fietsen

Tot nu toe allemaal afgevinkt.

Momenteel heb ik geen doelen. Gewoon lekker fietsen. Ik haal altijd veel voldoening uit mijn woon-werk ritten
Ondanks dat je toch echt aansprekende doelen gehaald hebt, ben je een gezegend mens dat je ook plezier beleeft aan het fietsen zonder grote doelen. :like:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 aug 2019 20:55

Dank je Jans! Wat ook in belangrijke meespeelt is dat ik naar mijzelf toe me ook niet mee zonodig hoef te bewijzen. Ik heb het gedaan weet dat ik kan en prima. Met hardlopen heb ik precies hetzelfde. 2 keer een marathon gelopen, mooie uitdagingen maar vaker hoeft van mij niet. Of eerder liep ik elke maand wel een hardloop wedstrijd. Maar ook daar ben ik mee gestopt. Nu gewoon regelmatig voor mij plezier een stukje rennen. Voor de ontspanning.

limburgia
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:00
Contact

limburgia 09 sep 2019 14:12

ik behoor (denk ik) niet tot het meest fanatieke sort fietser. Na een aantal Jaren achtereen de Ventoux te hebben gedaan (voor het goede doel) kies ik nu elk jaar een doel. Dit jaar doel 1: col de la Bonette.
volgend jaar: RVV
verder denk ik aan de Stelvio en een rondje waarbij ik duitsland-zwitserland-liechtenstein-oostenrijk aandoe.
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 sep 2019 18:04

afgevinkte mijlpalen: rondje ijsselmeer gefietst, 100, 200, 300, 400km gefietst. Naar Santiago, Naar Alpe d'Huez fietsen, Stelvio fietsen. Alpe d'Huez onder 60:00, Criterium uitfietsen en nog 100 andere mijlpalen gerealiseerd.
niet afgevinkte mijlpalen: geen, maar wat niet is kan nog komen

Plaats reactie