Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Vercors

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 aug 2017 21:37

Gisteren even dagje rust ivm onweer/regen.
En vandaag weer lekker ritje gemaakt.
Via Gorges du Nan de Mont Noir opgereden, net geen uurtje lekker afzien en van omgeving genieten.
15,4km 1113m 7%

Vlak voor ik bij de klim was zag ik een ruine tussen de bomen door, dus even kort klimmetje meegepakt om die even beter te bekijken.
Was bij Beauvoir-en-Royans
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna dus lekker klimmen :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1125208789

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 aug 2017 08:48

DDX schreef: 09 aug 2017 21:37 Gisteren even dagje rust ivm onweer/regen.
En vandaag weer lekker ritje gemaakt.
Mooi daar in de Vercors, hoop er volgend jaar te gaan fietsen.

Ik weet niet wat je verder leuk vind maar in de buurt daar zit een waterval incl. wandeling ernaar toe die zeker de moeite waard is ; CHUTE de la DRUISE. (google maar).

Fijne vakantie nog!

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 10 aug 2017 18:17

Mooie omgeving!!
En kan dit topic goed gebruiken voor inspiratie.
Dank DDX!
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 10 aug 2017 19:38

Ben ook net terug uit dit gebied. Wegens gezinsverplichtingen kon ik niet zoveel kilometers maken als stephan... ;) , maar was toch ook erg verrast over de schoonheid van dit gebied en de fietsvriendelijkheid...

Ik heb de volgende cols gedaan:
Pas de Bellecombe (eigenlijk meer geschikt voor mountainbikes)
Col de la Croix-Perrin
Col de Rousset (mooie loper met nieuw asfalt en niet te stijl)
Col de la Machine (beide kanten) en uiteraard via Combe Laval (mooiste weg waar ik tot nu heb mogen fietsen!)
Col de l'Echarasson

Stuk voor stuk mooie cols en niet al te stijl. Een echte kuitenbijter heb ik helaas niet kunnen vinden. Maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar terug en ga ik verder zoeken naar wat stijlere lange klimmetjes a la Ventoux.... :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 aug 2017 20:24

bull schreef: 10 aug 2017 19:38 Stuk voor stuk mooie cols en niet al te stijl. Een echte kuitenbijter heb ik helaas niet kunnen vinden. Maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar terug en ga ik verder zoeken naar wat stijlere lange klimmetjes a la Ventoux.... :mrgreen:
Klimmetjes rond Col du Mont Noir zijn allemaal rond(soms zelfs stukken) over de 8% en je klimt er ruim 1000m
Goed geen Mont Ventoux maar je kan er veel plezier mee hebben naar mijn idee.
En als je vanuit Saint Jean en Royans richting Leoncel gaat kan je halverwege een afslag nemen voor een doodlopende weg die 600m klimmen is met continu boven de 11%.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 aug 2017 20:30

Vandaag Route des Ecouges gedaan met de mooie 500m pikzwarte tunnel op het eind.
Na de tunnel ook nog even gestopt en de afgesloten weg die rond de tunnel loopt op gegaan om wat foto's te nemen.
Erg mooi en opzich prima te fietsen (los van zandheuvels die weg afsluiten) beter eigenlijk beter wegdek dan de klim naar Tunnel du Mortiers die ik afgelopen week heb gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En paar foto's van stukje weg die afgesloten is dus :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen al te groot rondje vandaag, was bovenop best koud vandaag (12 graden) en gisteren al goed gas gegeven.

https://www.strava.com/activities/1126746313

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 11 aug 2017 16:24

DDX schreef: 10 aug 2017 20:24 Klimmetjes rond Col du Mont Noir zijn allemaal rond(soms zelfs stukken) over de 8% en je klimt er ruim 1000m
Goed geen Mont Ventoux maar je kan er veel plezier mee hebben naar mijn idee.
En als je vanuit Saint Jean en Royans richting Leoncel gaat kan je halverwege een afslag nemen voor een doodlopende weg die 600m klimmen is met continu boven de 11%.
Ok, thx, die klimmetjes zal ik op mijn lijstje zetten voor volgend jaar..... :like:
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 aug 2017 21:11

Vandaag via Col de la Machine omhoog en ff allout gegaan, wel leuk dat ik begin 2 nederlanders inhaalde die tegen elkaar riepen aanhaken, maar meer dan even versneller zat er niet in.
Ze kwamen niet eens in mijn wiel.
Wel irritant dat je dan gestopt bent na col bordje om even te eten/bidon bij te vullen en je komt er dan op camping achter dat echte strava segment tot kruising erna loopt.
Naja dan maar herkansing binnenkort 8-)
En ja er is ook een ander segment zoals altijd die wel tot bordje loopt.
(daar sta ik nu 24e van de 1498)

Maar belangrijkste weer lekker gefietst ;)
304W voor 36 minuten nadat ik al flink wat zware ritten achter de rug heb hier in de Vercors.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1129859290

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 aug 2017 22:15

Wilde vandaag herkansing doen op de Col de la Machine maar in het dal was het nog bewolkt en maar 20 graden.
En kreeg totaal geen warmte in mijn benen toen ik begon aan de klim.
Dus maar rustig omhoog gereden met hartslag rond de 120.
Plan was om over de Vercors heen te gaan en dan aan andere kant wat op en neer te gaan en dan weer terug (zo'n 200km), maar met dit tempo ging dat het niet worden.
Dus terug afgedaald en weg richting Bouvante le Haut (doodlopend) eens ingereden.
Daarna terug naar Saint-Jean-en-Royans en richting Leoncel en Col des Limouches geklommen.
De zon was inmiddels doorgebroken en temperaturen waren ook wat aangenamer, dus kon nu wel goed gas geven.
Meteen een KOM gehaald :)
Daarna afdalen richting Valance even pitstop bij een bakker en nog even geklommen naar Saint-Romain-de-Lerps en toen weer terug naar de camping.
200km met 3400hm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1131935646

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 aug 2017 22:23

Gisteren klim naar le Faz gedaan :
Afbeelding

Leuk pijnlijk klimmetje, goed om ff lekker af te zien. (300w, 37 minuten voor mij)
Daarna afgedaald naar Pont-en-Royans
Afbeelding

Afbeelding

En geklommen naar La-Chapelle-en-Vercors/Col de Carri.
Erg jammer dat de Grand Goulets weg afgesloten is en er ook groot hek staat en je dus ook niet stiekum over de weg kan.
Afbeelding

Daarna afgedaald langs Col de la Machine en terug naar de camping.

https://www.strava.com/activities/1133356899

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 aug 2017 22:27

Vandaag stond er pittig windje dus rustig begonnen aan klim naar Col Jérôme Cavalli en aan de achterkant van de Vercors afgedaald.
Daarna terug via Col de Bacchus en weer terug richting de camping.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1134922180

Vakantie zit er weer op, 2650km en 42600hm in goede 2 weken gefietst :
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 jul 2018 14:45

Even kickje van topic maar als niemand anders hier post.
Ik zit eind deze maand/begin volgende maand weer vlakbij de Vercors. (op zelde camping)
Zijn er nog klimmen vanuit Grenoble die de moeite waard zijn om te doen (net aan te fietsen met mooi rondje vanaf de camping) of eventueel als ik de auto pak richting Grenoble een mooie klim ?

Plaats reactie