Alles over vakanties op én met de fiets

Fietstochten omgeving Monschau?

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 23 okt 2013 10:57

Als er mensen zijn die toch graag in ons eigen landje willen verblijven/starten en wel de Eifel en Ardennen willen aandoen zijn er ook volop mogelijkheden. Zelf rij ik met regelmaat richting Spa of Monchau waarbij het nodige klimwerk onderweg wordt meegenomen. Routes die ik rij gaan veelal over hele rustige wegen... Hier twee linkjes ter inspiratie.

150 km. Met o.a. Rosier Nord, Cote de Neuville, Barraque Michel vanuit Malmedy en Cote de Bilstain
http://app.strava.com/activities/90636203

200 km. Met o.a. Bemelerberg, Gulpenerberg, Camerig, Pas van de Wolfhaag, Weserberg, Rurberg, Der Hammer, Widdauer Mauer en de Ulvend
http://app.strava.com/activities/55512729
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 23 okt 2013 14:14

Interessante routes "dapoker", hier probeer ik er deze herfst nog 1 van te rijden!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 okt 2013 11:41

dapoker schreef:...200 km. Met o.a. Bemelerberg, Gulpenerberg, Camerig, Pas van de Wolfhaag, Weserberg, Rurberg, Der Hammer, Widdauer Mauer en de Ulvend
http://app.strava.com/activities/55512729
Er zitten wel een paar vreemde heen-en-weertjes in deze route, die wellicht niet goed ‘begrepen’ zijn door Strava? Zo lijkt het bijvoorbeeld bij de voet van de Widdauer Mauer (na de afdaling van de Grünentalstraße) of je eerst abusievelijk rechtdoor reed, vervolgens een vergeefse poging op het grote mes gedaan hebt, en uiteindelijk de ketting op het binnenblad deponeerde om succesvol omhoog te kunnen fladderen... ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 24 okt 2013 16:53

buzz schreef:
dapoker schreef:...200 km. Met o.a. Bemelerberg, Gulpenerberg, Camerig, Pas van de Wolfhaag, Weserberg, Rurberg, Der Hammer, Widdauer Mauer en de Ulvend
http://app.strava.com/activities/55512729
Er zitten wel een paar vreemde heen-en-weertjes in deze route, die wellicht niet goed ‘begrepen’ zijn door Strava? Zo lijkt het bijvoorbeeld bij de voet van de Widdauer Mauer (na de afdaling van de Grünentalstraße) of je eerst abusievelijk rechtdoor reed, vervolgens een vergeefse poging op het grote mes gedaan hebt, en uiteindelijk de ketting op het binnenblad deponeerde om succesvol omhoog te kunnen fladderen... ;)

Afbeelding
Scherp gezien Buzz!
Bij de Widdauer Mauer inderdaad vanuit de afdaling eerst snoeihard rechtdoor gekacheld na een hachelijk bochtje bij de brug :o Na omgekeerd te zijn, begonnen aan de klim maar al snel het bordje met de hellingsgraad tegengekomen. Daar wilde ik een plaatje van schieten dus weer omgedraaid om op m'n gemak een kiekje te maken.

Tip voor de mensen die de route eens willen fietsen... tekenen 'm even na in gpsies. Niet in bikeroutetoaster want die is wel heel zuinig met de hoogtemeters :P (scheelt zo'n 20% met de werkelijkheid)

0-ja... dat doorsteekje naar Signal de Botragne heb ik van jou en Havana gepikt... Mooi maar niet het beste wegdek. En als fervent Walonië-ganger ben ik toch wel wat gewent ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaspersteverink
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2018 14:27

Jaspersteverink 10 sep 2018 22:12

Beste collega-fietsfanaten,

Ook wij zijn van plan naar de Eifel af te reizen om de benen een laatste keer er van langs te geven voor de winter. Het forum door lezen zorgt voor meer dan genoeg voorpret!

Wij zouden graag twee routes van @Buzz rijden waar iedereen zo enthousiast over is, maar Bikeroutetoaster lijkt niet meer te werken. Heeft iemand de routes nog ergens anders staan? Strava? Gpsies? Of een gpx file?

Alvast veel dank!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 10 sep 2018 22:27

De Vennbahn loopt pal langs Monschau/Montjoie. Kun je zowel naar Aachen als naar Troisvierges. Enige verkeer: fietsers en soms wat wandelaars.

Gebruikersavatar
OldSchoolBMX
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 okt 2012 13:17

Gebruikersavatar OldSchoolBMX 11 sep 2018 10:46

@Jaspersteverink

Op Gpsies is Buzz ook actief onder de naam Hexx. Als je daar even zoekt vind je ook een aantal van zijn ritten in de Eifel.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 11 sep 2018 11:35

Jaspersteverink schreef: 10 sep 2018 22:12 Beste collega-fietsfanaten,

Ook wij zijn van plan naar de Eifel af te reizen om de benen een laatste keer er van langs te geven voor de winter. Het forum door lezen zorgt voor meer dan genoeg voorpret!

Wij zouden graag twee routes van @Buzz rijden waar iedereen zo enthousiast over is, maar Bikeroutetoaster lijkt niet meer te werken. Heeft iemand de routes nog ergens anders staan? Strava? Gpsies? Of een gpx file?

Alvast veel dank!
Bikeroutetoaster is inmiddels een stille dood gestorven. Op GPSies staan nog wel een achttal Eifel-routes van me. Zie deze Eifel-map, waarbij alleen de 2e en 3e route niet in de buurt van Monschau komen, de andere zes wel.

Jaspersteverink
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2018 14:27

Jaspersteverink 17 sep 2018 10:58

Veel dank allemaal!
Dat wordt genieten!

Jaspersteverink
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2018 14:27

Jaspersteverink 18 sep 2018 13:24

Hebben jullie toevallig ook nog een rondje van zo'n 100-120km op de plank liggen dat meer richting het zuidwesten gaat vanuit Monschau / Hammer?

We wilden 1 dag de Mutzenich-Rursee-Mutzenich rijden vanuit Monschau (dus richting noordoost) en de andere dag dan richting zuidwest om beide kanten van het gebied eens te hebben gezien.

We zijn uiteraard niet vies van een paar hoogtemeters ;)

Ik hoor het graag!
Jasper

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 18 sep 2018 17:52

Dus je bedoelt dan een zuidwestelijk rondje in de Belgische Ardennen?

Jaspersteverink
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2018 14:27

Jaspersteverink 21 sep 2018 14:10

Ah, die Duits-Belgische grens loopt meer in de richting van zuidoost dan ik dacht zie ik nu. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het Belgisch asfalt, zeker niet nu ik het Duitse laatst heb geprobeerd.

Een rondje vanuit Monschau in de richting Kall / Hellenthal / Stadtkyll? Of is die omgeving aanzienlijk minder mooi?

Excuus voor de verwarring en alvast hartelijk dank.

Plaats reactie