Alles over vakanties op én met de fiets

Fietstochten omgeving Monschau?

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 19 mar 2013 16:43

Wat een superinfo weer buzz.

Ik zit direct aan de 258 (bij het begin van de Reichensteinerweg), dus als die weg nog steeds een gravelpad is, dan zal ik toch een stukje over de 258 moeten. Maar qua lengte valt dat wel mee. En jouw routes ga ik zeker rijden!!!

...werk jij stiekem voor de VVV in de Eifel ofzo? ;)

nibali
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

nibali 19 mar 2013 21:48

Buzz, ontzettend bedankt voor deze routes!
Wat een service, echt top.
Ik laat je weten welke routes we gereden hebben begin mei a.s.
De voorbereiding is op deze manier super geregeld, nu de benen nog...
Specialized Venge Expert 2016

edje1957
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2009 21:20

edje1957 20 mar 2013 09:04

Buzz, bedankt voor de routes.
Als het wat beter weer gaat worden, zal ik ze zeker een keer gaan rijden.

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 20 mar 2013 11:44

Ik zit in juni een weekend vlakbij Malmedy. Ga ik mooi gebruik maken van route nr 3. Thanks!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 mar 2013 13:43

em schreef:Ik zit in juni een weekend vlakbij Malmedy. Ga ik mooi gebruik maken van route nr 3. Thanks!
Misschien dat deze Eifel/Ardennen-route (135km, 2000hm, inclusief Stockeu en Widdauer Mauer), die eveneens door Malmedy gaat, ook iets voor je is? Kijk anders nog even in het Büllingen-topic. Daar staan nog een paar routes die door/langs Malmedy lopen.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 mar 2013 13:49

honza schreef:...werk jij stiekem voor de VVV in de Eifel ofzo? ;)
Nou, da's niet eens zo'n gek idee! Aangezien ik binnenkort — helaas, helaas — m'n baan (en leaseauto) kwijtraak. :(
honza schreef:...En jouw routes ga ik zeker rijden!!!
nibali schreef:...Ik laat je weten welke routes we gereden hebben begin mei a.s.
edje1957 schreef:...Als het wat beter weer gaat worden, zal ik ze zeker een keer gaan rijden.
Ben reuze benieuwd! Ter inspiratie hier nog wat sfeerplaatjes, geplukt uit het Eifel-topic...

Op weg naar de Rursee...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Widdauer Mauer oogt lieflijk. Zo voelt het niet...
Afbeelding
Afbeelding

Via Dedenborn richting Hammer...
Afbeelding
Afbeelding

De Grünentalstraβe, sloper van beroep...
Afbeelding
Afbeelding

Vanuit Woffelsbach via 'n rustieke sluiproute naar Steckenborn...
Afbeelding

Met uitzicht op Woffelsbach en de Rursee...
Afbeelding

Warm welkom in Monschau...
Afbeelding

Vanuit het centrum 2km klimmen naar Mützenich, de eerste 500m over (goed liggende) kasseien...
Afbeelding

Op de Bergstraße verder over een glad asfalttapijtje...
Afbeelding
Afbeelding

Nabij Kalterherberg de Belgische grens over, en dan via Auf dem Hau naar Sourbrodt...
Afbeelding

Vanuit Stavelot via Malmedy naar...
Afbeelding
Afbeelding

nibali
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

nibali 06 mei 2013 22:21

Net terug van een weekendje in de Eifel, waar ik met mijn fietsmaatje vanuit Monschau 2 fantastische tochten van buzz gereden heb.
De 1e was Monschau – Widdau - Monschau: 95km, 1450hm. Halverwege stuk gegaan op de Widdauer Mauer en de Hammer Mauer. Ook de Kirschberg en de Lönsberg waren lastig.
De 2e tocht was Monschau – Malmedy - Monschau: 115km, 1700hm.
Het grootste deel van deze fraaie route is in de Ardennen. Via het heen-en-weertje over Auf dem Hau.
Voor ons Westerse randstad-fietsers een behoorlijke beproeving, maar mbv de uitmuntende routes van buzz en de foto- / reisrapportages van o.a. havana op dit forum dubbelgenoten.
Buzz bedankt!
Specialized Venge Expert 2016

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 mei 2013 01:09

Leuk om te horen dat ‘stukgaan’ en ‘genieten’ het kennelijk prima met elkaar konden vinden. ;)

camille
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:28

camille 05 aug 2013 18:46

Afgelopen weekend 3 daagjes in de Eifel (Monschau) rondgefietst met behulp van de routes van buzz. Moet echt even een compliment maken. Zijn fantastische routes en we zijn zo op weggetjes gekomen waar we anders nooit gereden zouden hebben maar meer dan de moeite waard zijn.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 aug 2013 22:38

camille schreef:Afgelopen weekend 3 daagjes in de Eifel (Monschau) rondgefietst met behulp van de routes van buzz. Moet echt even een compliment maken. Zijn fantastische routes en we zijn zo op weggetjes gekomen waar we anders nooit gereden zouden hebben maar meer dan de moeite waard zijn.
Schön zu hören! ;)

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 08 aug 2013 08:47

Vorige week woensdag de " RURSEE 2.0 " route van BUZZ gefietst.
Wat een geweldig mooie route buzz ,klein stukje verkeerd gefietst maar dit was mijn eigen schuld.
165km en 3090 hoogte meters.
Zat aardig stuk op het eind , was alleen en best wel wat wind tegen.

Volgende week wil ik nog een keer die kant op, welke route van jouw is een echte aanrader "eifel-ardennen-eifel " ?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 08 aug 2013 18:51

jwpcycle schreef:Vorige week woensdag de " RURSEE 2.0 " route van BUZZ gefietst.
Wat een geweldig mooie route buzz ,klein stukje verkeerd gefietst maar dit was mijn eigen schuld.
165km en 3090 hoogte meters.
Zat aardig stuk op het eind , was alleen en best wel wat wind tegen.

Volgende week wil ik nog een keer die kant op, welke route van jouw is een echte aanrader "eifel-ardennen-eifel " ?
Aha leuk, nog een blije Eifel-rijder. Het leger wordt steeds omvangrijker! ;)

De onderstaande routes pakken ook stroken van de Rursee-route mee, maar dan in tegengestelde richting. En ja, uiteraard zijn dit ook echte aanraders... 8-)

Rurberg – Stavelot – Rurberg... 135km en 2000hm. Zowel de Eifel- als de Ardennen-lus wordt tegen de klok in gereden. Smakelijke ingrediënten, waarbij de beklimmingen — afhankelijk van de lengte/zwaarte — met maximaal 3 sterren worden gehonoreerd, zijn met name...

Rurberg (*)
Steinchen Mauer (***)
Kirschberg-Steckenborn (**)
Lönsberg (***)
Mützenich (*)
Eschweide (*)
Auf dem Hau (*)
Vallée de Bayehon (*)
Stockeu (***)
Côte du Château (**)
Côte de Ronxhi (**)
Côte de Chôdes (**)
Route d'Espérence (*)
Auf dem Hau (*)
Höfen (**)
Selfenaul (*)

Rott – Brandenberg – Rott... 150km, 2100hm. Dit rondje slingert vanuit Rott om Monschau en Nideggen heen. Slopers zijn met name de Grünentalstraße, Brandenberg en Kevelaerberg...
Mützenich (*)
Eschweide (*)
Höfen (**)
Widdauer Mauer (afdaling)
Grünentalstraße (***)
Hammer Mauer (afdaling)
Selfenaul (*)
Rurberg (*)
Kirschberg-Steckenborn (**)
Mühlenberg (**)
Berg – Thum – Boich – Üdingen (glooiende hoogvlakte, rustieke boerenlandweggetjes)
Bergheim (*)
Brandenberg (***)
Kevelaerberg (***)

Plaats reactie