Alles over vakanties op én met de fiets

Wielrennen Trentino (levico en omgeving)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 03 aug 2015 23:55

Hah, ik zie camping Mario. Mijn eerste sigaretten daar op het muurtje aan het meer en gelijk ook de laatste, wat smerig en who am I kidding, ik ben toch niet stoer :-) ). Ja die kaiserjaegerstrasse kan ik me nog goed herinneren, en dat was nog maar in de auto. Je hebt flink geklommen zeg! Bedankt voor je verslag en de foto's.
Afbeelding

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 04 aug 2015 20:29

Mooi verslag en mooie fotos inderdaad! Passo Brocon moet ik ook nog eens een keer doen, vanuit Trento ga ik over het algemeen niet zo ver Valsugana in.

Als je nog een keer routes nodig hebt ten noorden van Trento, dan kan ik je denk ik wel wat tips geven. Ik heb overigens gelezen dat wel meer mensen moeite hebben om de weg vanuit Trento naar Valsugana te vinden zonder op de autoweg te komen :D

thijsreinen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2011 20:50

thijsreinen 04 aug 2015 22:54

Mooi verslag Herman, heel herkenbaar allemaal. Passo Manghen een vd mooiste klimmen in Italie. Om nog ff terug te komen op de klim naar Rufigio Baricata. Het is inderdaad een eenrichtingsweg, kijk maar op de OFM kaart van Europa. Je moet aan de andere kant verder en met een grote boog kun je terug naar Levico/Caldonazzo. Maar er was regen op komst en dus wij snel naar beneden terwijl de eerste druppels vielen en toen in de stromende regen door het dal terug.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 06 aug 2015 07:38

Nice! En inderdaad heel herkenbaar! Heimwee...
~live fast, die young ~

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 aug 2015 10:58

Net 1,5 week terug thuis maar de volgende vakantie Trentino is reeds gepland. Wij gaan volgend jaar eind april weer terug. Fantastische vakantie gehad, wat is het hier magnefiek fietsen zeg! Verslagje van Herman N net doorgelezen (had ik gemist), en dat was nog wel even een fijne trip down memory lane. Alleen de Kaiser was geen tijd meer voor, maar dat is alleen maar een mooi excuus om dus terug te komen.. Mijn persoonlijke favoriet is overigens de Monte Bondone. Heerlijke klim vanuit Trento (43 haarspelden geloof ik) en een prachtige afdaling over de zuidkant..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2015 11:21

Eind april is te laat om te skiën, maar waarschijnlijk te vroeg om te fietsen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 aug 2015 11:40

dickygiovanni schreef:Mijn persoonlijke favoriet is overigens de Monte Bondone. Heerlijke klim vanuit Trento (43 haarspelden geloof ik) en een prachtige afdaling over de zuidkant..
Gaaf he? Eerste keer dat ik hem was opgereden ben ik de dag erop gelijk weer gegaan.
Heb van die keer nog steeds een speldje van Vason (top)..................maar dat is wel een sneeuwvlokje en die kunnen er in april nog genoeg vallen. Maar ze houden de pistes niet meer open. Meestal is het weekend van de Ronde van Vlaanderen het laatste weekend dat er geskied wordt. Op de Italiaans-Zwitserse grens kan je meestal 2 weken langer op de skis terecht zoals in Super Nendaz.

Maar in april is het nog niet echt lekker om de Bondone op te fietsen. Op een mooie dag kan dat wel maar spaarzame vakantiedagen zou ik het niet gokken om dat als hoofddoel te nemen.
Strikt genomen is het de komende 3 weken het lekkerst om de Bondone op te fietsen. Blijft een van m'n favoriete bergen met heerlijke vergezichten!

En rondom goed eten :mrgreen:

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 27 aug 2015 12:19

Nog een tip voor degenen die buiten het fietsen een zeer bijzonder snuifje cultuur kunnen waarderen:

http://www.artesella.it/en/

Ik was hier in 2012 en vond de ArteNatura route en de Malga Costa zeer de moeite waard, mede vanwege de bijzondere setting midden in een natuurgebied.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 aug 2015 13:11

amclassic-fan schreef:Eind april is te laat om te skiën, maar waarschijnlijk te vroeg om te fietsen.

Nju, moet ik in augustus dus ook nog weer..

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 08 jan 2018 21:59

Wat zijn jullie camping voorkeuren in dit gebied en waarom?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 jan 2018 22:23

robbiey schreef: 08 jan 2018 21:59 Wat zijn jullie camping voorkeuren in dit gebied en waarom?
Misschien eerst even kenbaar maken wat je zoekt. Ik stond op Camping Levico. Die is best groot en redelijk geanimeerd. Maar verder ok, ik heb me daar prima vermaakt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 08 jan 2018 22:27

Excuus zoek iets rustigers qua grootte maar ga wel met kleine van 4, dus wat vertier is een pre.
Nette sanitair en niet te commercieel. Goede bereikbaarheid van restaurants.

Plaats reactie