Alles over vakanties op én met de fiets

Wielrennen Trentino (levico en omgeving)

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 08 jul 2015 19:14

Even dit topic een kickje geven. Na vier jaar afwezigheid zijn we dit jaar weer ruim een week naar Levico geweest. We hebben nog genoeg nieuwe gebieden te ontdekken, maar ja, Levico ;-). Overigens hebben we in Levico ook weer een paar mooie stukken en klimmen ontdekt.

Eerst hebben we vijf dagen een stukje zuidelijker gezeten, nabij Vicenza. Alhoewel dit een laagvlakte is, kun je er prima hoogtemeters maken. In de heuvels achter Vicenza, maar ook op de Monte Grappa. De Monte Grappa is trouwens ook vanuit Levico te doen, Niet bepaald de makkelijkste klim en zoals altijd de eerste klim van de vakantie was ik na 5kilometer al moe en werd het een lange weg naar de top. Maar wel een mooie!

Eerst door Bassano:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met het eten in deze streek is trouwens ook niets mis....

Afbeelding

Afbeelding

Maar ontopic. Na vijf dagen luieren. lekker eten, shoppen en mooi fietsen, was het tijd om naar Levico te gaan. Na aankomst vrijdag een rondje om het meer gereden, heerlijk om hier weer te zijn!
Afbeelding


Zaterdag een tochtje naar het Val di Sella. Eerst over het fietspad naar Borgo, vanaf daar naar Olle en dan in Olle linksaf om vervolgens de alternatieve route naar Sella te pakken (tip van de eigenaar van ons appartement). Heerlijk rustig weggetje, maar in het begin wel steil. Daarna via Roncegno weer naar huis, toch goed voor 750hm.

Zondag zijn we eerst door het dal naar Grigno gereden en vanaf daar de Strada Barricata op. Een klein weggetje, maar een pittige klim: 11km a ruim 9% . Maar heerlijk rustig en een geweldig utzicht.
Afbeelding

Afbeelding

Bovenop kom je in een soort Alpen gebied.
Afbeelding

Vanaf daar zijn we afgedaald. Hebben we een stuk door een eveneens mooi dal gereden naar Asiago, waar we gelunched hebben. Vanaf daar via de Passo Vezzena, Lavarone en Centa San Nicolo terug naar huis: 138km 2150hm.

Maandag zijn we naar Trento geweest, ook daar weer iets nieuws ontdekt: ijssalon Grom waar ze onder andere karamel-zeezout smaak hadden. 8-)

Dinsdag werd ik wakker met erg veel last van mijn bovenrug, toch maar even gaan fietsen in de hoop dat het beter werd. Een klein rondje naar Roncegno en via Telve en Borgo weer terug. Dit was toch ook weer goed voor 834hm. 's Middags hebben we heerlijk bij het Caldonazzo meer gelegen op een rustig stuk. De rug werd niet bepaald beter, maar dat had wel als voordeel dat ik de hele dag volledig verzorgd werd :mrgreen:

Woensdag wilde PFW de Panarotta hard oprijden, die wilde ik ook wel doen, maar aangezien ik nog geeneens fatsoenlijk uit bed kon komen, hebben we eerst een rondje om het meer gereden om te kijken hoe het fietsen ging. Op de fiets stappen was een drama, maar fietsen zelf ging op zich wel. Dus ben ik maar mee gegaan de Panarotta op. Wel redelijk rustig, want ik wilde niet forceren, maar dat ging gelukkig pijnvrij. Niet de mooiste, wel een fijn lopende klim.
Afbeelding

Donderdag voelde alles wel weer aardig aan dus gingen we eindelijk naar de Manghen! Het was ontzettend heet die dag dus ondanks rustig starten, werden de laatste kilometers alsnog erg zwaar. Maar wat genoten weer van deze mooie klim.

Afbeelding

Even koeknuffelen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna afdalen en via het Val di Cembra weer terug
Afbeelding

Zaterdag onze laatste dag :cry: . Via het fietspad zijn we weer naar Grigno gereden. Het is absoluut geen straf om hier voor de tweede keer in een week te fietsen

Afbeelding

Hierna via de Murello di Grigno naar Castello Tesino en daar de Passo Brocon op
Afbeelding

Bovenop hebben we dezelfde foto gemaakt als vijf jaar terug :)
Afbeelding

Aangezien we allebei nog erg fit waren, zijn we niet terug gedaald naar Castello, maar naar Canal san Bovo. Om vervolgens door te rijden naar Primolano, Grigno en naar huis. Dit tochtje was goed voor 160km en 2150hm.

's Avonds samen nog heerlijk uit eten geweest en een tijdje bij het meer gezeten en toen was de vakantie alweer om.
Afbeelding

Afbeelding

Het blijft een geweldig gebied, qua fietsen zijn we er nog niet uitgekeken, beide meren zijn heerlijk om een middag/avond aan door te brengen (alhoewel ik er niet in het hoogseizoen zou willen zitten), het dorpje zelf is wel schattig, steden als Trento en Verona zijn aan te rijden en als je van wijn houdt, zit je hier ook goed.
~live fast, die young ~

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 jul 2015 19:59

Mooie plaatjes! Nog 3 weken..

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 09 jul 2015 14:32

Ik ben er ook ik denk 4 keer ofzo geweest 2 keer de hele drie weken en 2 keer een weekje. Inderdaad een prachtig gebied om te fietsen. Zelf heb ik daar toen ik 11 was de panerotta opgefietst op mijn mountainbike. Ik voetbalde toen nog dus een zwakke conditie en ik weet nog wel dat ik helemaal dood was.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 10 jul 2015 14:58

jaloers, ik wil er ook wel weer heen! Veel plezier :D
~live fast, die young ~

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 10 jul 2015 15:02

Na de regenbuien van eergister is het zicht op het moment geweldig, adembenemende uitzichten naar en op de Panarotta vandaag. En rustig.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 jul 2015 20:21

Mooi gebied, absoluut de moeite waard en als je met de auto een klein uurtje richting het noorden rijd zijn er weer tal van routes mogelijk.

De andere kant van het meer is ook aardig met de smalle en stijle kaiserjagersweg. dat is een beetje de laatste bergkam voor het vlakke zuiden.

Gebruikersavatar
joenuh
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 aug 2011 10:07
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar joenuh 12 jul 2015 18:19

As vrijdag ook richting levico, ben benieuwd! Iemand nog routes die ik kan uploaden in m'n garmin??

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 12 jul 2015 21:52

joenuh schreef:As vrijdag ook richting levico, ben benieuwd! Iemand nog routes die ik kan uploaden in m'n garmin??
Van de door girlinred beschreven ritjes kan ik van de Strava activiteiten heel makkelijk routes maken (gpx/tcx). Laat maar weten.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 jul 2015 23:09

Posten! De foto's zijn echt super. Ben daar als tiener ook wel eens geweest (fietste toen nog niet) maar zou deze rondjes graag hebben, evt september die kant op.
Afbeelding

thijsreinen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2011 20:50

thijsreinen 27 jul 2015 21:21

In 2012 en 2014 hier 2 weken aan het Caldonazzo meer gezeten. 1 van mijn favoriete fietsgebieden. Passo Manghen=must. Fantastische klim met loodzware laatste 6 km. Panarotta van 3 kanten te doen. Kaiserjagerstrasse natuurlijk bv combineren met Forcella Valbona. Passo del Redebus en terug via Baselga. Monte Bondone en nog een pareltje, Rufigio Baricata. Dit schijnt een eenrichtingsweg te zijn kwamen wij tijdens dalen achter. Paar boze italianen langs de kante van de weg. Verder nog diverse klimmetjes die geen naam hebben maar er flink in kunnen hakken. GPS tracks beschikbaar.
Als je nog gaat, veel plezier daar.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 27 jul 2015 23:52

Eenrichtingsverkeer?! Maar je wil toch ook ooit weer eens naar beneden :-D. Het kunnen nog steeds evt de meren worden, rest is nog niet overtuigd.
Afbeelding

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 28 jul 2015 10:11

Sieper schreef:Eenrichtingsverkeer?! Maar je wil toch ook ooit weer eens naar beneden :-D. Het kunnen nog steeds evt de meren worden, rest is nog niet overtuigd.
Het is gelukkig niet doodlopen. Je kunt daar prima doorrijden en dan via Enego of Asiago weer in het Valsugana dal terecht komen.

Heb je nog argumenten nodig om 'de rest' te overtuigen? (mooie omgeving, je kunt er lekker eten, leuke steden in de buurt, etc.).

Hier alvast een paar routes. Barricata Assiago is een mooie manier om via Barricata een ronde te maken.

Plaats reactie