Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2013

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 24 jan 2013 16:51

In 2013 organiseren we al weer voor de zevenentwintigste keer een uniek evenement in de Flevopolder. Een evenement waarin het uiterste van de deelnemers wordt verwacht wanneer zij in een individuele tijdrit over 122,55 km tegen zichzelf, tegen anderen en de wind strijden.

Afbeelding

Het maximum aantal deelnemers is 120. Wees er dus snel bij!

Aanmelden
Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar mtrAfbeeldingtijdrijden.nl. Vermeld hierin:
  • naam
  • geslacht
  • geboortedatum
  • nationaliteit
  • telefoonnummer
  • verwachte eindtijd/gemiddelde snelheid
  • MyLaps ProChip Transponder-nummer (huren kan ook)
Je inschrijving wordt definitief nadat je betaald hebt.

Vrijwilligers
Mocht je niet kunnen of willen meedoen als deelnemer, doen dan mee als vrijwilliger. Als onderdeel van een gezellig team maak je een leuk en bijzonder evenement mee. We zoeken o.a.:
  • Starters
  • Bevoorraders
  • Tijdwaarnemers
  • Fotografen
Links
Monstertijdrit 2013 (officiële website)

Historie
Monstertijdrit 2012
Monstertijdrit 2011
Monstertijdrit 2010
Monstertijdrit 2009
Monstertijdrit 2008
Monstertijdrit 2007

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 30 sep 2013 15:53

Het was een mooie editie wederom. Een aantal forum-leden heeft weer meegedaan. Voor een verslag zie: www.monstertijdrit.nl/?page=2013

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 30 sep 2013 16:16

Toch opmerkelijk veel PR's en snelle winnaar zeker gezien de behoorlijk harde wind van afgelopen Zondag.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 sep 2013 19:47

zorroi schreef:Toch opmerkelijk veel PR's en snelle winnaar zeker gezien de behoorlijk harde wind van afgelopen Zondag.
Ik vind dat niet eens zo heel verbazend. Het waaide weliswaar hard maar er waren ook lange stukken waar de wind tegen zat maar die wel enigszins beschut lagen. De wind mee stukken waren daarentegen allemaal open. Ook het laatste stuk was wind mee. Ik kwam ze toevallig tegen toen ik terugkwam van mijn rondje Harderwijk. Ik had wind mee; de deelnemers moesten tegen de wind in beuken.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 30 sep 2013 23:00

Ik verbaas me ook over de snelle tijden. Ik heb gisteren een koppeltijdrit in Duitsland gefietst, en had toch echt veel moeite met de wind. Ik reed samen met mijn fietsmaat (vergelijkbaar niveau) een stuk langzamer dan ik eerder dit jaar over dezelfde afstand alleen heb gedaan.

Ik heb het rondje bij Almere inmiddels ook al een behoorlijk aantal keren gereden, maar bij veel wind is het gewoon véél zwaarder. Ook bij wind uit het oosten zoals gisteren.

Zoals het niveau gisteren was bij de MTR, kun je rustig zeggen dat het een van de sterkst bezette wedstrijden op recreatief niveau is in Nederland (samen met de Tijdstrijderscup over hetzelfde rondje).

Ruim 44 km/h over een afstand van 123 kilometer :shock:

Vincent09
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 aug 2013 19:06
Locatie: Amersfoort

Vincent09 01 okt 2013 15:24

In tegenstelling tot vorig jaar stond de wind nu op het eerste lange rechte stuk tegen en de tweede helft van de ronde zo goed als in de rug. Daardoor ging het tweede deel met enorme snelheden en werkte de wind, voor mijn gevoel, in het voordeel. Al zullen andere daar misschien anders over denken;-)

Ik dook drie minuten onder mijn PR en ben daar heel content mee; 3 uur 10 minuten en 38,6 km/u gemiddeld. Laatste ronde had ik telkens opkomende kramp in beiden bovenbenen waardoor ik af en toe wat terug moest schakelen en waar ik af en toe even overeind wilde komen lukte dat niet; dan kwam de kramp weer gelijk opzetten.

Al met al weer enorm genoten; zelfs nu nog van de na pijntjes;-)
Racefiets: Felt FC en Red Bull X-lite / TT fiets: Cervelo P2 / Cyclocross: Stevens carbon team

Plaats reactie