Alles over vakanties op én met de fiets

Februari en maart: Peru of Zuid-Oost Azië of ??

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 21 nov 2012 15:26

In februari en maart willen ik en mijn vriendin 2 maanden gaan fietsen. We hebben beiden een goede conditie en ervaring met fietsvakanties in Noorwegen en Maleisie. Nu willen we in februari en maart 2 maanden gaan fietsen in een gebied met de volgende mogelijkheden:

- Een paar toeristische attracties (vooral natuur(parken), bergen, duikspots, historie) dicht bij elkaar, dus steeds 3 a 4 dagen fietsen
- Goed fiets weer, dus vooral droog
- Relatief veilig

Ons oog is gevallen op Peru (van Lima naar Cusco en dan via de kust terug) of Zuid-oost Azie (Myanmar, Vietnam, Laos, maar niet Thailand).

Iemand vanuit ervaring tips of wellicht andere paar leuke suggesties?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2012 15:35

Moet je geheel zelf invullen denk ik. 9 vd 10 x heb je OF een voorkeur voor Azie OF een voorkeur voor Z-Am.
Ik hoor over Vietnam alleen maar goede verhalen, stijgt bij mij inmiddels wel op het lijstje.
Waarom Thailand niet trouwens?
Less is bore

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 21 nov 2012 15:44

Ben al ooit 5 weken wezen backpacken door Thailand. Ik heb altijd de stelling dat er zoveel in de wereld te zien is, dat het zonde is om 2x naar hetzelfde land te gaan.

Italie is daarop overigens de uitzondering. ;)
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2012 15:47

Helemaal mee eens. Vroeg het mij gewoon af. IN 5wk heb je echt de highlights wel gezien en ook wat tijd gehad voor het binnenland, etc.
Less is bore

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 21 nov 2012 21:18

Ik ben in 2005 in februari in Peru geweest. Dan is het nog 'regenseizoen' in de bergen (cusco). Wij hadden overigens best goed weer, maar het is niet de meest ideale periode als je droog wilt fietsen.

Wel een heel mooi land trouwens ;)

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 21 nov 2012 22:05

Wij fietsten (deels) van Lima naar Cusco (en gingen vervolgens door naar Ushuaia). Leuk! We begonnen met een klim van 125 km en 4818 hoogtemeters). Het één en ander is te lezen op (onze sterk verouderde) website: http://www.erwinenmargriet.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan vooral de artikelen van 7 oktober en van 23 oktober.

Langs de kust terug fietsen is misschien een minder goed idee. Je fietst waarschijnlijk voornamelijk op de Panaméricana met erg veel (vracht)verkeer.

Ik zou even op de landenpagina's van de http://www.wereldfietser.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kijken voor meer actuele informatie en tips.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 26 nov 2012 10:04

He Margriet,

Dank!! Ik ga het uitgebreid eens doorlezen om een indruk te krijgen. Zuid-Amerika blijft kriebelen. Ik moet alleen nog even kijken naar het weer in februari/maart, dat blijkt niet helemaal super te zijn.

Wellicht benader ik je nog via PB om wat extra vragen te stellen.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 04 dec 2012 08:52

Leuk! Hopelijk lezen we hier je ervaringen, zoiets wil ik ook altijd nog doen!

Qua weer: Peru nooit geweest, maar Z-O Azie zijn precies die maanden de aller-aller-warmste van het jaar. Lees: 40 graden, hoge luchtvochtigheid en ook 's avonds koelt het zelden tot onder de 30 graden. Zeker als je wat meer van de gebaande paden in Laos, Cambodia en Myanmar gaat zal je van geluk mogen spreken als je kamer over een ventilator beschikt, laat staan een airco. Het is verder een prachtig (fiets)gebied, maar ik denk dat dat wel iets is om rekening mee te houden, je moet er tegen kunnen.

Plaats reactie