Alles over vakanties op én met de fiets

trois ballons 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mei 2013 19:52

Je krijgt een aantal mails, terplekke startnummer afhalen. Medische verklaring moet je dan ook laten zien, tenzij je die vooraf hebt geüpload of gefaxt.

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 20 mei 2013 20:19

havana schreef:Je krijgt een aantal mails, terplekke startnummer afhalen. Medische verklaring moet je dan ook laten zien, tenzij je die vooraf hebt geüpload of gefaxt.
Dank. Ik heb copie van mijn licentie opgestuurd. Zal wel goedkomen.
Zin in die rit!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mei 2013 20:37

Je kan ook een boodschappenlijstje of een ingescand bierviltje sturen hoor ;)

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 20 mei 2013 22:16

Ik snap wat je bedoelt ;)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 mei 2013 14:30

havana schreef:4500 hm volgens Gpsies, dus echt simpel zal het niet worden.
Nee echt simpel is dat natuurlijk niet, maar het zijn niet alleen de hoogtemeters die tellen. In la Marmotte zijn er toch overal hogere steigingspercentages, ijlere lucht en ook de afdalingen zijn minder makkelijk.
De makkelijkste beklimming in LM is naar mijn mening zwaarder dan de zwaarste in L3B
Afbeelding

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 29 mei 2013 09:53

Zaterdag vertrek ik richting vogezen om de week daarop de 3 ballons te rijden. Wat is nu wijsheid als "training" die week in de vogezen? Ik had voorgenomen Donderdag-Vrijdag geen trap te maken of hooguit donderdag een uurtje. Welke type trainingen doe ik best de dagen daarvoor? Een schema+routeyou GPX zou ideaal zijn :)

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 29 mei 2013 09:54

rob86 schreef:Zaterdag vertrek ik richting vogezen om de week daarop de 3 ballons te rijden. Wat is nu wijsheid als "training" die week in de vogezen? Ik had voorgenomen Donderdag-Vrijdag voor de 3 Ballons geen trap te maken of hooguit donderdag een uurtje. Welke type trainingen doe ik best de dagen daarvoor(zat-zon-ma-di-woe)? Een schema+routeyou GPX zou ideaal zijn :)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mei 2013 10:49

Dat ligt volledig aan je doelstellingen. Als het bijv dinsdag en woensdag k*t weer is, wil je dan donderdag en vrijdag de fiets stil laten staan?

Ik zou zelf sowieso ook op vrijdag gewoon een uurtje gaan fietsen, gewoon lekker op 't gemak (misschien nog ff een keer een sprintje), daar worden je benen zeker niet slechter van. Hoeveel je eerder in de week wilt doen hangt af van je conditie en je doelen in de cyclo. Als je in goede conditie bent (en goed kunt klimmen) kan je veel meer doen en toch nog op tijd herstellen.

Puur voor supercompensatie zou je op dinsdag nog een zware training moeten doen. Dan op woensdag een stukje rustig fietsen, evt donderdag rust of een beetje rustig fietsen en vervolgens vrijdag een uur op 't gemak met een paar korte intensieve momenten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 29 mei 2013 11:20

amclassic-fan schreef: Puur voor supercompensatie zou je op dinsdag nog een zware training moeten doen. Dan op woensdag een stukje rustig fietsen, evt donderdag rust of een beetje rustig fietsen en vervolgens vrijdag een uur op 't gemak met een paar korte intensieve momenten.

Een zware training in de zin van duur/afstand en/of intensiteit (hartslag)?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mei 2013 11:23

Ik heb deze week een intensieve week (4x trainen, veel D3 en veel volume), volgende week doe ik helemaal niks meer behoudens wat lostrappen. Vrijdag misschien heel op 't gemak vanaf 't hotel even 't startnummer ophalen.

Wij vertrekken overigens pas vrijdagochtend.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mei 2013 13:29

wm schreef: Een zware training in de zin van duur/afstand en/of intensiteit (hartslag)?
Een combinatie van beide, zeker gezien de inspanning die je tijdens de cyclo gaat leveren. Je moet/mag jezelf goed moe maken, maar je moet jezelf niet compleet slopen. Als je al kapot bent en bijv nog Petit Ballon en Platzerwasel op moet, dan ben je te ver gegaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 29 mei 2013 13:37

Bedankt voor jullie reacties. Voor een toerist is mijn conditie vrij goed alsook de voorbereiding. Zit al maanden op een +-250km per week en rijd elk weekend +-150km in de ardennen.

Ik zie het dan ruwweg als volgt:

-Zaterdag: Aankomst+Rust
-Zondag: +-3u D1-D2
-Ma: 2u herstel/D1
-Di: 125-150km Intensieve duurtraining met behoorlijk wat klimkilometers
-Woe: 2u herstel/D1
-Do: Max 1u lostrappen
-Vrijdag: Max 1u lostrappen

Wat denken jullie?

Plaats reactie