Alles over vakanties op én met de fiets

C2C Engeland

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 17 jul 2012 13:08

Vorige week in Engeland de Coast-2-Coast route gereden. In vier dagen tijd van de Ierse Zee (Whitehaven) naar de Noordzee (Newcastle), door het Lake District en over de Pennines. Dit was een geheel verzorgde/ondersteunde reis via Skedaddle (b&b's waren geregeld, bagage ging in een busje mee, en op vaste plekken stond het busje te wachten voor koffie- of lunchpauzes). Erg mooie route, goede begeleiding en voor mij was dit een uitdagende reis (de heuvels in Engeland zijn niet zo heel hoog, we zijn maar net boven de 700m uitgekomen) met een paar pittige beklimmingen.

Ik had m'n racefiets meegenomen, en bleek de enige, de rest reed op hybride's of mountainbikes. Er zaten wel stukken onverhard in de route en dat is wonderwel goed gegaan (op een paar plekken was er ook een alternatieve route voor racefietsers, die heb ik steeds genomen, op andere plekken zat er niets anders op dan voorzichtig te rijden),maar ik denk niet dat ik dat nog een keer zou doen.

Dus voor wie dit ook eens overweegt: aanrader!

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 17 jul 2012 14:19

Hoeveel km is dat?
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 17 jul 2012 15:21

Ongeveer 225 km, hangt er een beetje van af of je de officiele route volgt, of de alternatieve route voor racefietsen pakt. De georganiseerde tocht van 4 dagen is erg ontspannen, je kunt hem ook op eigen houtje doen, dan kun je zelf je dagafstanden bepalen.

Plaats reactie