Alles over vakanties op én met de fiets

Dam tot Dam fietsclassic

Slartybartfast
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2011 10:19
Locatie: Amsterdam
Contact

Slartybartfast 22 jun 2012 07:33

23 september:
http://www.damtotdamfietsclassic.nl/

Ik rij vaak in deze regio dus heel veel nieuws zal er voor mij niet bij zitten maar het lijkt me toch een leuke tocht om te doen
Afbeelding

Zit zelf aan de 105km of 145km te denken


Heeft iemand 'm al eens gereden?
Stevens SCF 2009 Ultegra 6600
http://www.jcsportrevalidatie.nl

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 jun 2012 18:38

Ja ik heb m een keer gereden. Toen fietse ik een maand en ik vond het reuze spannend om door de tunnel te mogen. Aan het einde van de dag had een rauwe reet, maar was ik beretrots want 150 km was best veel
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

matthys!
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:01

matthys! 23 jun 2012 23:20

superrose schreef:Ja ik heb m een keer gereden. Toen fietse ik een maand en ik vond het reuze spannend om door de tunnel te mogen. Aan het einde van de dag had een rauwe reet, maar was ik beretrots want 150 km was best veel
Netjes! Ik ben zelf net begonnen met fietsen, vandaag zelfs :lol: Dit lijkt me een leuke uitdaging maar is een afstand van 145 te hoog gegrepen of ging het je goed af na een maand fietsen ?
Specialized Roubaix Pro - Dura Ace Compact

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 24 jun 2012 09:22

2x gereden en beide keren afgezien.
2010 vrij veel wind tegen op de terugweg langs het water.
2011 was nogal nattig.

Beide keren met een teampje van het werk gereden, 105 km. Verzorging was ook goed.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 24 jun 2012 09:31

matthys! schreef:
superrose schreef:Ja ik heb m een keer gereden. Toen fietse ik een maand en ik vond het reuze spannend om door de tunnel te mogen. Aan het einde van de dag had een rauwe reet, maar was ik beretrots want 150 km was best veel
Netjes! Ik ben zelf net begonnen met fietsen, vandaag zelfs :lol: Dit lijkt me een leuke uitdaging maar is een afstand van 145 te hoog gegrepen of ging het je goed af na een maand fietsen ?
Ligt er wel een beetje aan wat je basis is en wat je in die maand hebt gefietst, maar over het algemeen kan je er vanuit gaan dat je dat wel uitfietst. Het zal wel bikkelen worden maar zeker met de spanning van zo'n tocht erbij komt dat wel goed. Wel goed opletten met het rijden in een groep!

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 23 jul 2012 21:48

Heb mijzelf ook ingeschreven voor deze tocht,nml de 145 km.
Ben van plan om met de trein naar amsterdam te gaan,vanaf den haag.
Voor de eerste keer met de fiets de trein in.
Misschien gaat er iemand met de auto,ben ik ook bereid om de vervoerskosten te delen.
Weet alleen niet hoe dat moet als je op verschillende tijden aankomt bij de finish,ivm de terugreis.

Pieter_B
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:12

Pieter_B 26 jul 2012 12:35

chrissiewizzie schreef:Ik heb m nu twee keer gereden. Vorig jaar in de stromende regen, maar desondanks een mooie tocht. Door de IJtunnel is wel leuk om eens te ervaren.
Vorig jaar ook gereden. 150 km lang alleen maar regen gehad.
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 26 jul 2012 14:34

Ja vorig jaar was het echt kut met peren, maar daar kan de organisatie natuurlijk niet zo heel veel aan doen. Waar ze wel wat aan kunnen doen is de mijns inziens weinig interessant route (heb 2 maal de 145 gefietst) en de matig geregelde bevoorrading onderweg. Ik doe steeds met m'n werk mee en dit jaar ook weer, maar als het regent dan blijf ik lekker thuis dit jaar!

npele
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2012 17:53

npele 31 jul 2012 22:00

Vorig jaar heb ik ook mee gereden de 105 km, ongetraind en nooit op race fiets gezet. Vond het erg leuk alleen het weer was zwaar drama.. dit jaar doe ik weer mee de 145 km, dit keer wel getraind en een eigen fiets gekocht.
Vond de dat het allemaal top geregeld was vorige jaar.

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 03 aug 2012 08:44

Ik heb 'm vorig jaar gereden en het is mij goed bevallen. De vrijdag er voor was ik voor mijn werk te voet in de 2e Coentunnel en dan op zondag met de D2D fietsclassic op de fiets door de IJ-tunnel dus in 1 weekend 2 Amsterdamse tunnels door op een andere manier dan gebruikelijk :-) Het weer was vorig jaar bijzonder slecht, ik denk dat we van de 105 km alleen de 3 km door Volendam niet in de regen reden en omdat ik in Landsmeer woon is het parcours niet direct heel nieuw en spannend maar het is een leuke tocht......en de mooie medaille natuurlijk ;-)

De bevoorrading vond ik niet eens heel erg slecht, bij de Vacansoleil Challenge tochten vind ik dat een stuk slechter geregeld.

Maar volgende week eerst 125 LBL en dan op vakantie!

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 03 aug 2012 09:12

Ik zou hier ook wel aan mee willen doen. Lijkt me leuk eens buiten Zuid-Holland te fietsen.
Als er mensen vanuit Rotterdam met de trein gaan, geef een gil! Kunnen we met een groepje daarheen.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 aug 2012 11:29

evrieselaar schreef:
matthys! schreef:
superrose schreef:Ja ik heb m een keer gereden. Toen fietse ik een maand en ik vond het reuze spannend om door de tunnel te mogen. Aan het einde van de dag had een rauwe reet, maar was ik beretrots want 150 km was best veel
Netjes! Ik ben zelf net begonnen met fietsen, vandaag zelfs :lol: Dit lijkt me een leuke uitdaging maar is een afstand van 145 te hoog gegrepen of ging het je goed af na een maand fietsen ?
Ligt er wel een beetje aan wat je basis is en wat je in die maand hebt gefietst, maar over het algemeen kan je er vanuit gaan dat je dat wel uitfietst. Het zal wel bikkelen worden maar zeker met de spanning van zo'n tocht erbij komt dat wel goed. Wel goed opletten met het rijden in een groep!
Ja na die afstand en het kleine beetje fietservaring kwam ik wappie als een kuiken thuis, maar ik had een hele mooie dag gehad. Wat hielp was dat ik met een vriendin was en dat uitrijden belangrijker was dan snelheid. We hebben wel vaak aangepikt bij groepjes, dan reden we even door en als het dan even niet ging reden we weer langzamer.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie